Huispauskirjastaniko puhut?

Lukuvuoden 2016-17 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Huispauskirjastaniko puhut?

ViestiKirjoittaja Tiuku Mandala » 30 Loka 2016, 20:57

//Tervetuloa mukaan,Fanny Wiest! Peli sijoittuu linnan käytäville,käykö ajankohdaksi vaikkapa 17.11? //

Kuljeskelin linnan käytävillä nenä kiinni kirjassa jonka olin edellispäivänä saanut. Isä oli lähettänyt minulle teoriakirjan huispauksesta kannustaakseen minua liittymään koulun huispausjoukkueeseen, jotta pääsisi rehentelemään suvullemme lisää taidoistani.

Selailin kirjaa kiinnostuneena mutten kuitenkaan ollut tyytyväinen isäni tekemisiin. Kyllähän minä pidin huispauksesta,ja olin miettinyt joukkueeseen liittymistä. En vain pitänyt siitä, kun isäni vertailee jatkuvasti taitojani joko itseensä tai muuhun sukuun. Tiedostin, etten välttämättä ollut mallikelpoinen sukumme jäsen, mutten kuitenkaan halunnut asettua siihen kamalaan muottiin jota suvussamme kunnioitettiin ja vaalittiin sukupolvelta toiselle.

Siirsin koululaukkuni hihnan hieman paremmin olalleni, kuitenkaan nostamatta katsettani kirjasta. Se oli virhe, eikä mikään pieni sellainen. Pian tunsin jonkin esteen olevan edessäni. Olin jo väistämässä mutta reagoin kuitenkin liian myöhään löytäen itseni lattialta. Miten aina onnistun tässä?
14-vuotias Gryffondoriin kuuluva rääväsuu. Älkää pelätkö, en pure vaikka siltä ehkä näytänkin! :D
Tiuku Mandala
Oppilas

Tupa: Gryffondor

Re: Huispauskirjastaniko puhut?

ViestiKirjoittaja Fanny Wiest » 03 Marras 2016, 19:07

//Käy hyvin.//

Kirjasto oli autio ja hiljainen. Käänsin hitaasti ikivanhan kirjan haurasta sivua. Kurotin hajamielisesti kohti piparikulhoa, joka oli pöydällä vieressäni. Kirja oli mielenkiintoinen ja kertoi hyvin vanhoista loitsuista. Kirjastossa vallitsi jännittynyt hiljaisuus. Aina silloin tällöin, joku kävi lainaamassa jonkin kirjan, mutta muuten sain olla ihan rauhassa yksin.

Koko päivä oli kulunut todella nopeasti. Aamun muodonmuutostunnin jälkeen olin kuluttanut vapaa-aikani pelaamalla huispausta tupalaisteni kanssa. Iltapäivän tunnit olivat taas menneen hujauksessa ja nyt olin jo pari tuntia istunut kirjastossa ja tehnyt läksyjä. Ruokakin oli ollut tänään erikoisen hyvää.

Suljin varovasti paksun kirjan ja lähdin viemään sitä paikalleen. Nappasin vielä yhden piparin ja lähdin hiljaa pois kirjastosta. Käytävän raitis ilma tuntui selvittävän aivoni, kun kiiruhdin kohti Serdaiglen oleskeluhuonetta.

Olin kai kolmannessa kerroksessa, kun vastaan tepasteli pienikokoinen kilpikonnakuvioinen kissa. Kyykistyin ja kaivoin eväslaatikostani hapankorpun. Murensin siitä palan ja tarjosin kohti tulevalle kissalle. Rapsutin sen pehmeää turkkia, kun joku törmäsi suoraan kylkeeni.

Nousin nopeasti yläs lattialta, jonne olin päätynyt ja huomasin toisen tytön (jolla oli violetit hiukset) makaavan lattialla. Kiiruhdin hänen luokseen, pyytelin moneen kertaan anteeksi ja ojensin käteni auttamaan tytön ylös.
Pieni, aurinkoinen, mutta sisukas arpinaamainen punapää Serdaiglesta.

Muut hahmoni: Linda Brown, Sirena Rover.
Fanny Wiest
Oppilas

Re: Huispauskirjastaniko puhut?

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 11 Kesä 2017, 18:45

Peli pisteytetään keskeneräisenä.

Tiuku Mandala, Gryffondor: 2 p
Fanny Wiest, Serdaigle: 2 p
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Paluu Lukuvuosi 2016-17