Huima huispaus

Lukuvuoden 2016-17 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Huima huispaus

ViestiKirjoittaja Ambrosina Nicolas » 29 Loka 2016, 21:24

//Toivotetaan tervetulleeksi Lucas Joel Eaton! Sijoittuu jollekkin viikonlopulle. //

Heräsin kahdeksalta. Minua väsytti vieläkin. Päätin kuitenkin nousta. Tiesin, että liian väsyneenä minusta tulee ärhäkkä, mutta en välittänyt. Tänään olin menossa yhden pojan kanssa huispausta. En muistanut mikä hänen nimensä oli. En oikeastaan muistanut melkeinpä mitään viime tapaamisestamme.

Haukottelin ja vaihdoin mustasta yöpuvustani pinkkiin toppiin ja mustiin legginsseihin. Laitoin vielä pinkit lenkkarini jalkaan ja lähdin lenkille. Yleensä en olisi jaksanut, mutta tänään oli tulossa niin hauska päivä, että halusin aloittaa sen energisesti.

Kuva

Kuva

Hölköttelin hetkisen ja otin pikku spurtteja välissä. En ole mikään hyvä kestävyys juoksija, joten istahdin puolessa välissä tulevalle penkille. Olin todella hyvällä tuulella. Istuin siinä pari minuuttia ja mietiskelin vieläkin outoa tapausta tällä viikolla, kun tapasin pojan. Olin miettinyt sitä koko viikon. Olin tehnyt muistiinpanoja muistamastani ja yrittänyt selvittää tapausta. Jatkoin matkaa vieläkin mietiskellen.

Astuin ovesta sisälle huohottaen. Kello oli varttia vaille yhdeksän. Nälkä kurni mahassani. Pysähdyin suurten salin ovelle ja haroin hiuksiani. Astuin sisään heiluttellen niitä. Poseerasin ja menin Serpentardien pöytään. Otin lautaselleni viinirypäleitä ja ruisleipää. Otin vesikannun ja kaadoin vettä lasiin. Puolet meni ohi ja kirosin kuiskaten. Vieressäni istui paras ystäväni Clara Dumont. "Moi Siniraita!", sanoin ystävälleni hymyillen hänelle. Ystävälläni oli sininen raita muuten blondeissa hiuksissaan, joten olin antanut hänelle lempinimen Siniraita. Keskustelimme hetken aikaa kunnes olin saanut syötyä. Lähdimme yhdessä suurten salista ulos juoruillen. Meidän mukaan tarttui myös Dory Lopez Gryffondoorista, Louise Andre myös Gryffondoorista, Michelle Roux Pouffsoufflesta, Selena Bonnet ja muita Serpentardeja.

Olimme Serpentardejen oleskeluhuoneen lähistöillä, kun erosimme muista mennessämme tupaan. Menimme Claran kanssa meikkaamaan makuusaliin. Teimme minulle kevyen meikin ja Clara lakkasi kynteni mustaksi. Kävelimme takaisin oleskeluhuoneeseen ja juttelimme muiden kanssa.

Kello oli kymmentä vaille yksitoista. Lähdin kohti huispaus kenttää luuta kädessä. Luutani olin saanut neljätoista vuotissynttäreillä pari vuotta sitten.

Saavuin huispauskentälle. Poikaa ei näkynyt vielä. Toivoin hänen hakeneen jo kaadon.. Odottelin siinä parisen minuuttia jännittyneenä.

Vihdoinkin näin hänen kävelevän huispauskenttää, että minua kohti. "Moi hidastelija!", sanoin silloin, kun hän oli puhe-etäisyydellä. "Onhan sulla kaato vai olisko mun pitäny muka tuoda?", kysyin vielä perään. Katselin poikaa tarkasti. Hän oli komea ja jäinkin tuijottelemaan häntä hetkeksi. "Mikä sun nimi onkaan, kun en muista ja ootko jatko-opiskelija?" Kysyin pojalta hymyillen.
Ambrosina Nicolas on ilkikurinen, tunteikas ja nauravainen viidennen luokan oppilas Serpentardista.

Toinen hahmoni on Gabrielle Blue
Ambrosina Nicolas
Oppilas

Tupa: Serpentard

Re: Huima huispaus

ViestiKirjoittaja Lucas Joel Eaton » 29 Loka 2016, 23:49

// Ja minähän saavun paikalle. Kävisikö lauantai 15.10. tarkemmaksi ajankohdaksi? //

Vilkaisen tuvan kelloa. Vaikka nyt lähtisin, myöhästyisin takuuvarmasti. Nykäisen tumman hupparin päälleni. Ulkona ei ole enää kovin lämmin edes päivällä, mutta paksu huppari saa luvan riittää. En jaksa etsiä mitään lämpimämpää. Vilkaisen kelloa uudestaan. Kymmenen minuuttia aikaa, kunnes pitäisi olla kentällä. Otan sauvan sänkyni viereiseltä yöpöydältä, työnnän sen hihaani. Ehkä aavistuksen erikoinen paikka pitää sauvaa, mutta siellä on sille oma taskunsa.

Käyn luutavarastosta hakemassa luutani. Hankin sen vasta kesän alussa, mutta se on kokenut jo kovia. Saatoin ehkä aiheuttaa sille pienen tapaturman lentäessämme Ranskaa ympäri kavereiden kanssa. Se tottelee kuitenkin yleensä - ellen pyydä siltä muka mahdottomuuksia, se menetti aavistuksen itseluottamustaan heinäkuussa. Enkä valita, luuta on todella hyvä. Harkitsen ottavani myös pelivälineitä sisältävän laatikon mukaani, mutta jätän sen paikoilleen. Varaston oven jätän tarkoituksella raolleen, voisin ainakin taikoa laatikon paikalle tarpeen mukaan. Kokeilen taskuani. Ensimmäinen oma sieppini on sen pohjalla. En edes tiedä miksi. Se on oikeastaan vähän jäänyt sinne. Minulla on kuitenkin tapana pitää sitä mukana aina lentäessäni.

Kävellessäni kohti kenttää, huomaan tytön seisovan siellä jo. Hän näyttää jännittyneeltä, enkä suoranaisesti ihmettele. Ensikohtaamisemme oli outo, ainakin hänen osaltaan. Itse en osaa sanoa mitään sen suhteen. Hän näpäyttää minua hidastelijaksi, mutta kohautan olkapäitäni. "No, ainakin saavuin paikalle" nyökkään hetken päästä. Enkä ole edes oikeasti myöhässä... "Onhan sulla kaato, vai olisko mun pitäny tuoda?" Tyttö kysyy sitten. Havahdun ajatuksistani hereille. "Ei, koska siitä ei ollut mitään puhetta. Mutta jätin varaston oven auki, ettei sinne asti tarvitse kävellä...", mutisen loppuun.

Tyttö ei selvästi muista paljon mitään kohtaamisestamme, enkä ihmettele. Se oli lievästi sanottuna erikoinen. "Joel. Ja kyllä, olen jatko-opiskelija" vastaan hänen ehkä aavistuksen ujoon kysymykseen. "Ainiin, ne varusteet", sanon sitten. "Tulejo", mutisen itsekseni. Sanon loppuun jotakin varustelaatikon tapaista, mutta en saa siitä itsekään selvää. Hetken päästä varaston suunnalta ilmestyy tumma laatikko, joka jysähtää muutaman jalan päähän meistä. "Mitä haluat tehdä?", kysyn kohteliaasti tytöltä. Itse pelleilisin mieluusti siepin kanssa, mutta tyttö ei ehkä tykkää etsijän paikasta niin paljon.
18-vuotias jatko-opiskelija, joka tunnistaa itsensä loistavasti nimellä Joel tai tarpeeksi vaativalla äänensävyllä myös nimellä Lucas.
Lucas Joel Eaton
Jatko-opiskelija

Tupa: Cerfeur

ViestiKirjoittaja Ambrosina Nicolas » 07 Marras 2016, 17:48

//Juu käy!//

"No, ainakin saavuin paikalle", poika nyökkäsi hetken päästä."Onhan sulla kaato vai olisko mun pitäny tuoda?", kysyn heti hänen vastauksen perään. Poika havahtui kysymyksestäni.

"Ei, koska siitä ei ollut mitään puhetta. Mutta jätin varaston oven auki, ettei sinne asti tarvitse kävellä...", poika sanoo ja mitisee jotain loppuun. Nyökkäsin hänen vastaukselle, vaikka en loppua kuullutkaan. "Mikä sun nimi onkaan, kun en muista ja ootko jatko-opiskelija?" Kysyin pojalta hymyillen. Pinnistelin muistaakseni nimen vielä, mutta poika keskeytti ajatteluni.

"Joel. Ja kyllä, olen jatko-opiskelija", poika esittäytyi. Sanoin mielessäni "jes", koska rakastin arvaamista ja vielä sitä enemmän oikein menemistä. "Ainiin, ne varusteet", Joel sanoi sitten. Olin jo varma hänen lähtevän hakemaan niitä, mutta hän seisoi siinä ja mutisi jotain. "Haetko sin...?,ehdin kysymmän, kunnes näin laatikon lentävän luoksemme.

Se tömähti maahan. Ilmeeni oli aika ällistynyt, vaikka mietin miksi en itse ollut tajunnut. "Aika hyvin keksitty!", sanoin tuijottaen laatikkoa.

"Mitä haluat tehdä?", Joel kysyi minulta kohteliaasti. En tiennyt mitä pelipaikkaa hän pelasi, mutta minä kyllä halusin harjoitella maalin tekoa tai syöttelyä.

"Tykkäätkö pelata pitäjänä?", kysyin viekkaasti. "Koska minä olen jahtaaja haluaisin harjoitella kaadolla pelaamista. ", sanoin hymyillen.
Ambrosina Nicolas on ilkikurinen, tunteikas ja nauravainen viidennen luokan oppilas Serpentardista.

Ambrosina Nicolas
Oppilas

ViestiKirjoittaja Lucas Joel Eaton » 07 Marras 2016, 20:55

Seurassani oleva tyttö näyttää ilahtuneelta, kun olin kertonut nimeni ja tupani. En tosin tiedä miksi. En tietääkseni kertonut mitään maailmaa mullistavaa tai muutenkaan kiinnostavaa - tosin nimen tietäminen helpottaa varmasti elämää. Vilkaisen nopeasti taivaalle. Kevyt pilvikerros ei ole yhtään huono sää pelata, tai aurinko ei ainakaan häikäise.

Mietin samalla tytön nimeä. Olen aivan varma, että hän kertoi siitä kun törmäsimme käytävällä. Jos sitä nyt ylipäänsä törmäämiseksi voi sanoa. Palaan ajatuksissani takaisin nimeen. Joudun hetken miettimään kunnes saan sen mieleeni. Ambrosina, mutta hän käski kutsua itseään Amalieksi.

Tumma laatikko tömähtää maahan. Juuri ennen sitä tyttö ehti jo aloittaa kysymyksen. En kuullut sitä kunnolla, mutta kuulosti kuin hän olisi aikonut kysyä, haenko laatikon. Käännyn katsomaan häntä. ”Enkö juuri sanonut, että ovi oli auki ettei uudelleen tarvitse sinne kävellä?”, kysyn hymyillen hieman. Hän ei selkeästi osaa ajatella järkevästi. Kuka tyhmä kävelee täällä moneen kertaan johonkin, kun taikuutta saa käyttää? Ilmeisesti niitäkin hulluja löytyy muistakin kuin alaluokkalaisista - toisaalta voi myös olla, etteivät kaikki aina ajattele aivojen kanssa. Sitäkin on saanut liian monta kertaa todistaa.

Amalie ei vaivaudu miettimään turhan pitkään, kun kysyn mitä teemme. Hän haluaa harjoitella kaadolla pelaamista ja kysyykin, pidänkö pitäjänä olemisesta. Joudun aavistuksen miettimään, mitä vastaan. Kyseessä ei ole lempipaikkani, mutta en ole koskaan valittanut. ”No joo, ei se ehkä suosikkini ole. Mutta voin olla pitäjänä - tosin en ole siinä mikään loistava.” Naurahdan hieman lopetettuani. Se ei todellakaan ole vahvinta alaani, mutta enköhän siinä kahden ihmisen harjoituksissa pärjää.

Nousen luudalleni, leijun aavistuksen maan yläpuolella. ”Ota kaato mukaasi, kun tulet” sanon tytölle. Lennän pari kierrosta kenttää ympäri ja pujottelen kentällä olevien tolppien välillä. Asetun turhanpäiväisen lentelyn jälkeen maalisalkojen läheisyyteen. ”Okei, onko jotain erityistä, mitä haluat tehdä?” kysyn tytöltä. Käännyn ympäri, katson hetken suuria renkaan mallisia salkoja. Lisään edelliseen lauseeseeni vielä pienen lisän kääntyessäni takaisin Amalieta kohti: "Mutta aloitetaanko kuitenkin ihan muutamalla perusheitolla?"
18-vuotias jatko-opiskelija, joka tunnistaa itsensä loistavasti nimellä Joel tai tarpeeksi vaativalla äänensävyllä myös nimellä Lucas.
Lucas Joel Eaton
Jatko-opiskelija

ViestiKirjoittaja Ambrosina Nicolas » 15 Marras 2016, 09:47

”Enkö juuri sanonut, että ovi oli auki ettei uudelleen tarvitse sinne kävellä?”, Joel kysyi hymyillen. Tyydyin virnistämään hänelle. Tunsin oloni tyhmäksi, mutta en antanut sen haitata. Ainahan minä vähän tyhmä olen ollut.

Kerroin pojalle haluavani pelata kaadolla ja, että hänen pitäisi olla pitäjä. ”No joo, ei se ehkä suosikkini ole. Mutta voin olla pitäjänä - tosin en ole siinä mikään loistava.”

Poika naurahti lausahduksensa perään. Toivoin, että poika ei kuitenkaan ihan lattiatasoa ole. Eihän siinä ole mitään hauskaa, jos ei ole haastetta?

"No toivottavasti osaat edes kunnolla lentää", huikkaan Joelille, joka lähti luudalla lentoon. En tiedä kuuliko hän, joten en edes odottanut mitään vastausta.

”Ota kaato mukaasi, kun tulet”, Joel sanoi ja lähti kiertämän kenttää. Kyykistyn ruskean laatikon eteen ja avaan sen. Katselen hetken huvittuneeena ryhmyjä, jotka näyttivät koko ajan siltä kuin ne kohta ampaisisi kohti taivasta. Otin punaruskean kaadon ryhmyjen välistä

Lähdin luutani kanssa lentoon kaato kädessä. Tein silmukoita ja pyörähtelin, kunnes kuulin Joelin äänen. "Okei, onko jotain erityistä, mitä haluat tehdä?”, Joel kysyi maalisalon luota. En ollut kauhean kaukana hänestä, mutta silti puolet hänen puheestaan meni ohi. Hän lisäsi vielä perään, että aloitetaanno perusheitoilla.

"Joo aloitetaan vaan", huusin hieman turhan kovaa. Odottelin hetkisen, että Joel oli valmiudessa ja sitten heitin kaadon kohti häntä.

Ambrosina Nicolas
Oppilas

ViestiKirjoittaja Lucas Joel Eaton » 10 Joulu 2016, 23:16

// Heti alkuun pahoittelut siitä, että lähes kuukauden jouduit odottelemaan... //

Kuulen takaani hieman vinoilua. Tyttö puhuu jotain lentämisen osaamisesta, vaikken kuulekaan ihan tarkkaan. Oli miten oli, saan ainakin lentää. "No ainakin pysyn luudan päällä" sanon itsekseni. Tytön ei ole tarkoitus kuulla sitä, enkä tiedä kuuleeko. Sillä ei ole mitään väliä.

Leijun lähes paikoillani salkojen edessä. Kolme suhteellisen suurta. Toivon etten olisi koskaan opetellut pitäjän roolia. Tässä ei ole mitään vikaa näin harjoituksissa, mutta peleissä tässä olisi liikaa vahdittavaa. Ainakin yhdelle silmäparille. Nyt tämä ei haittaisi. Kolme salkoa edelleen, mutta vain yksi vastustaja. Eikä häntä luultavasti haittaa, vaikka päästäisin pari läpi.

"Joo, aloitetaan" kuulen tytön vastaavan kysymykseeni. Saan melko simppelin heiton salkoa kohti, jonka nappaan helposti kiinni. "Yrittäisit edes" sanon hänelle. Kaato liukuu ilman lävitse tyttöä kohti. Toivottavasti hän ei ottanut sitä liian tosissaan ja tee nyt jotain todella erikoista heittoa. Edellisestä pitäjänpaikan peluustani on aikaa, mutta ehkä selviä.

Pyörähdän luudalla ympäri, kun odottelen tytön heittoa. Voisin aloittaa huispauksen uudelleen. Vaikka kouluajan ulkopuolella, ihan muuten vain. Tämä on oikeastaan aika kivaa. Tosin yksin ehkä vähän tylsää.
Lucas Joel Eaton
Jatko-opiskelija

ViestiKirjoittaja Ambrosina Nicolas » 15 Joulu 2016, 15:59

Otin kaadon kiinni kurkottaen sen jo kaukaa. Poika valitti edellisestä heitosta ja minä otin kilpailullisemman asenteen. Kyllähän minun pakko oli saada maali, vaikka tiesin hänen sanoneen sen vain leikillään, sillä minä itse teen samoin.

Tällä kertaa otin vauhtia heittooni harhauttaakseni hieman poikaa. Kaato oli vasemassa kädessäni, kun olin heittämässä, mutta syötin nopeasti oikealle kädelleni ja heitin kovalla voimalla Joelin jalan viereen, tai ainakin tähtäisin sinne.

Heittoni oli tosi hyvä, joten en todellakaan toivonut hänen saavan sitä kiinni.

Ambrosina Nicolas
Oppilas

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 11 Kesä 2017, 18:28

Kiitos keskeräisestä pelistä!

Ambrosina Nicolas, Serpentard: 8 p
Lucas Joel Eaton, Cerfeur: 8 p
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Paluu Lukuvuosi 2016-17