Ensimmäinen kerta junassa

Lukuvuoden 2016-17 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Re: Ensimmäinen kerta junassa

ViestiKirjoittaja Katie Chang » 25 Syys 2016, 08:39

Katie käveli jo täpötäydessä junassa ja mietti mitä voisi kertoa kesästä ystävilleen kun sattui kävelemään käytävän ohi jolla oli ehkä ekaluokkalainen tyttö kissan kanssa ja poika joka näytti Katien ikäiseltä tai vähän vanhemmalta, mutta silti täysin oudolta.
"Hmm, hei!" Katie näytti läsnäolonsa muille.
Itkussa ei ole mitään pahaa.
Ei, vaikka itku olisi surua.
Sillä sillä tavoin voi saada ystävän.
Ystävä voi opettaa sinua.
Esimerkiksi nauramaan.
Ja, vaikka nauru on itkun vastakohta
ei kumpaakaan pidä tuomita.
Ja vaikka puhunkin henkilökohtaisesta asioista,
tarkalleen ottaen elämäni tähän mennessä onnellisimmasta hetkestä,
voi näin käydä kenelle vain.
♡:llä
Katie Chang

Sosiaalinen mutta hieman ujo, herkkä ja äärettömän kiltti Pouffsouffle.

Muut hahmoni ovat serdaiglet Sophie Brown (2), Eileen Robert (1), Ayo Moss (5), kaksi muuta pouffsoufflea, Angelette Marfan (1) ja Celina Tourette (4), ja kaksi serpentardia Isabelle Marfan (2) ja Johnn Prost (5)
Jos kiinnostaa niin löydät varmaan hahmojeni esittelyt heidän tuvistaan!
Katie Chang
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Wenceslas Fabron » 08 Loka 2016, 23:25

Katie sanoi olevansa valmis jatkamaan matkaa ja mä virnistin vastaukseks ennen, ku lähi kävelemään sen vierel ja edes ja taas vierel eteenpäin. Tyyppei oli vaunosastois suurimmaks osaks ja se ei ollut kai mikään yllätys. Liikkuvassa junassa liikkuminen, kun oli vähän outoo. Etenki, jos meni toiseen suuntaan kuin juna. Samaan suuntaan menemine oli myös aika ihmeellistä mä jäin vähä miettii sitä, ku yritin koputella vaunosastoihin ikkunoihin ohi mennessä niille tyypeille, joihi olin jo aiemmin tutustunu.

Sit yhtäkkii joku toine ilmestyi siihen eteen ja piti jonkun miettivän äännähdyksen. Peruukin sallimissa rajoissa mä sitte käänsin mun päätä puolelta toiselle ja katoin taaksepäin, että mitä toine vois arvostella, mutta sit se sanoi jo hei. Se oli aika outoo, mutta en mä siitä tietty sanonut mitään. Mä sitte pähkäili vähän aikaa ja lopult ojensin käteni kättelemistä varten ja vastasin moi. "Oon Wenny", mä vielä lisäsin sitte, ku se kättelyvaihe oli ehkä ohi.
Wenny, syksyllä koulussa aloittava lennokas kaveri ja Servanin pikkuveli.
Wenceslas Fabron
Oppilas

Tupa: Serdaigle

ViestiKirjoittaja Katie Delarosa » 09 Loka 2016, 19:52

Kävelimme käytävää pitkin, Wenny koputteli osastojen oviin ja vilkuili sisään. Minä puolestani pysyin hiljaa, enkä voinut ymmärtää miten joku pystyy noin vain puhumaan tuntemattomille. Poika näytti hieman haparoivalta toisinaan kävellessämme käytävää pitkin, vaikka minusta ei ollut mitenkään outoa kävellä liikkuvassa junassa.

Takaamme kuului tervehdys. Käännyin ympäri, samoin vieressäni seisonut Wenny. Hän pohti hieman, kunnes tervehti ja kätteli tyttöä. Lopuksi hän esitteli itsensä nimeltä. Pysyin vaitonaisena hänen takanaan, katselin tyttöä hiusteni takaa. Wenny irroitti käden vanhemman tytön kädestä. "Ai, joo. Moi. Olen Katie" esittelen itseni. Olen hieman epävarma sen suhteen, mitä pitäisi tehdä. Yritän kuitenkin pysyä suhteellisen normaalina, rauhallisena.
Äkkipikainen, pieni Serpentard-tyttö, joka ei pelkää ilmaista mielipidettään.
Katie Delarosa
Oppilas

ViestiKirjoittaja Katie Chang » 11 Loka 2016, 19:08

Punahiuksinen poika riensi kättelemään ja Katie ihmetteli melko paljon mutta ei näyttänyt ihmetystään vaan pysyi vaan paikallaan paitsi...Niiausrefleksi. Katie niiasi ihan täysin vahingossa suunnilleen samaan aikaan kun poika sanoi:
"Oon Wenny".
"Ai, joo. Moi. Olen Katie" nuorempi, ehkä ekaluokkalainen tyttö sanoi.
"Ai, siis Katie?" Katie ihmetteli hämmästyneenä. "Kun, niin, minä olen Katie myös. Katie Chang. Se on vähän...tuota...outoa. En ole tavannut toista Katieta varmaan..Ikinä. Mutta moi!"
Itkussa ei ole mitään pahaa.
Ei, vaikka itku olisi surua.
Sillä sillä tavoin voi saada ystävän.
Ystävä voi opettaa sinua.
Esimerkiksi nauramaan.
Ja, vaikka nauru on itkun vastakohta
ei kumpaakaan pidä tuomita.
Ja vaikka puhunkin henkilökohtaisesta asioista,
tarkalleen ottaen elämäni tähän mennessä onnellisimmasta hetkestä,
voi näin käydä kenelle vain.
♡:llä
Katie Chang

Sosiaalinen mutta hieman ujo, herkkä ja äärettömän kiltti Pouffsouffle.

Muut hahmoni ovat serdaiglet Sophie Brown (2), Eileen Robert (1), Ayo Moss (5), kaksi muuta pouffsoufflea, Angelette Marfan (1) ja Celina Tourette (4), ja kaksi serpentardia Isabelle Marfan (2) ja Johnn Prost (5)
Jos kiinnostaa niin löydät varmaan hahmojeni esittelyt heidän tuvistaan!
Katie Chang
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Wenceslas Fabron » 13 Marras 2016, 10:36

Mä vähän hämäännyin, kun se toinen tyttö, jonka nimee en vielä tiennyt liikahti, ku esittelin itseni. Niiasko se? Kurtistin kulmiani, kun yritin miettii, että pitikö munkin nyt vielä kumartaa vai ei... Mutta sitten Katie jo esitteli itsensä, joten tein vain puolikkaan kumarruksen, jonka aikana hivuttauduin vähän taaksepäin. Veli olisi varmaan kumartamisen jälkeen vielä tarttunut toisen kämmeneen ja vienyt sen suunsa luo, kohteliaasti. Mutta mä en ollut veli ja se oli ehkä hyvä näin.

Kävi ilmi, että sen toisenkin tytön nimi oli Katie. Aika outoa. En ollut ikinä tutustunut ketään, jolla olisi sama nimi kuin jollain toisella. Servankaan ei osannut heti nimetä ketään tunnettua, jolla olisi sama nimi kuin hänellä - hänen ittensä lisäks tietty.

Kun toiset halus kai vielä käytävässä seistä ja jutella, mä tartuin yhteen vaunuosastoon vievään kahvaan kiinni. Jos ei ois pitänyt mistään kiinni, tuntu siltä kuin vaan olis kaatumassa ihan just. Se saatto olla jotain hämäystä, mutta kuitenki se tuntu siltä. En mä ole aiemmin kauheasti ollu junassa ja silloinkin lähes aina istunut jossai enkä vain seissyt. Tänhän junamatkan pitiki kestää kai aika pitkään. Jalat ei kestäis seistä koko aikaa, mutta en mä vielä valittanut mitään.
Wenny, syksyllä koulussa aloittava lennokas kaveri ja Servanin pikkuveli.
Wenceslas Fabron
Oppilas

Tupa: Serdaigle

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 11 Kesä 2017, 17:44

Harmi, että peli jäi kesken!

Katie Delarosa, Serpentard: 13 p
Wenceslas Fabron, Serdaigle: 13 p
Katie Chang, Pouffsouffle: 2 p
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Edellinen

Paluu Lukuvuosi 2016-17