// Siirrelläänkö peliä parin seuraavan vuoron aikana kohti loppua? :) Voidaan tietysti jatkaakin, mutta ollaan aika hyvin saatu tytöille tekemistä ja kesäpeliä olisi kiva saada loppuun pois syksyn tieltä. //
Katselin syrjäsilmällä Opalin kaakaomukia, joka oli makeiden herkkujen perikuva. Kermavaahdot, suklaahiput ja kaikki. Vaahtokarkkeja myöten. Vaikka äidin omenaherkusta tykkäsinkin, jopa tuollainen makeus olisi ollut minulle liikaa.
Naurahdin tytön kommentille ja yritin hieman siivota sotkua servetillä.
"Ehkä pöytä innostuu ja siitä tulee kahviaddikti", heitin vastaukseksi virnistäen. Kotona sai vain ja ainoastaan teetä (isän ja äidin vaatimus), joten kaipa minäkin ihastuin uuteen tuttavuuteen, kahviin, kun ensi kerran sitä sain. Juttelimme rauhassa koulusta ja kuuntelin kiinnostuneena, kun Opal puhui. Hän oli minua vanhempi ja tietysti Château oli hänelle jo tuttu. Kaikki vinkit, joita saattaisin saada, olisivat varmasti hyödyksi.
Ah, taikomaan. Olisi ihanaa taas päästä käyttämään sauvaa ja hoitaa asioita helpommin. Mitenköhän minustakin oli näin muutaman vuoden aikana tullut taikuudesta näin riippuvainen, etten halunnut hoitaa asioita jästien tavalla?
Opalin hymy lupaili minulle hyvää kouluvuotta, jos vain pysyisin opiskeluissani mukana. Hymyilin hänelle takaisin niin, että hampaat näkyivät. Oli mukavaa saada varmistusta joltakulta, jolla oli jo kokemusta koulusta, johon olin menossa. Olisihan paikka voinut pahimmassa tapauksessa olla tosi tylsä tai täynnä karmeita opettajia. Yksi asia minua vielä huolestutti.
"Onko Châteaussa kinaa tupien välillä?" kysyin varovasti ja yrittäen muotoilla asiani oikein. "Tylypahkassa tuvat olivat välillä... no, aikamoisessa sodassa. Se rikkoi koulun yhtenäisyyttä ja oli oikeasti tosi ikävää. Haluan vain tietää ennalta, jos joudun johonkin kärhämään..."
Toivoin tosiaan, etten joutuisi. Mutta olisi hyvä tietää, jos jokin tupa vihaisi minua jo ennalta, osaisimpahan varautua ja pistää kampoihin.