Kirjoittaja Lucas Joel Eaton » 13 Loka 2016, 20:30
// Selvä, tässä siis oma vuoroni //
Ihmiset liikkuvat taas ympärillämme täysin tavalliseen tapaan. Muutama kaverini on jäänyt odottamaan muutaman metrin päähän. He nyökkäävät minulle, kun ohitseni kävelee nuori naisprofessori. Katson hänen suuntaansa. "Anteeksi?" sanon mahdollisimman rauhallisesti, vaikka edessäni seisova tyttö onkin saanut minut suuttumaan.
Professori on pitkä ja punahiuksinen, melko hoikka. Hänen yllään on kaapu - kuten aika monella professorilla kaikissa taikakouluissa. Se tuntui olevan professoreille pulma, jos he joutuvat pukeutumaan johonkin muuhun, kuin tylsään ja muodottomaan kaapuun. Toisaalta myös poikkeuksia oli, mutta tämä ei ilmiselvästu kuulunut poikkeuksiin.
"Kävelin ulos salista. Työnsin ovea, joka - kuten varmasti tiedät, toisin kuin tämä tyttö - aukeaa ulospäin. Koska ulkopuolella oli ruuhkaa, tönäisin vahingossa häntä. Tosin sain juuri kuulla tehneeni sen tahallani. Ja tuo kiukuttelu alkaa hieman ottaa päähän." Esitykseni sisältää ehkä turhankin paljon piikittelyä nuorempaa oppilasta kohtaan. Ehkä hänellä on vain huono päivä. No, joka tapauksessa hänellä ei ole mitään oikeutta huutaa minulle tästä, eikä varsinkaan syyllistää minua.
Tuntuu, että olen ehkä ollut tytölle liian ankara. Mieleeni tulee liian vahvasti Tylypahkan ensimmäiset vuodet, kun olin itse jatkuvasti vanhempien oppilaiden kanssa riitelemässä. Harvoin ne päättyivät minun menestykseeni, vaikka niitäkin kertoja oli. Yleensä ne olivat professorien selvittämiä. Tajuan samassa, että pyysin juuri itse professorin paikalle. Käännän nopeasti katseeni nuoresta tytöstä takaisin naiseen. Toivon, ettei hän aiheuta minulle ongelmia, vaikka pyysinkin häntä selvittämään tuon tytön aiheuttaman riidan.
// Pahoittelut aavistuksen ehkä lyhyestä viestistä. Pelaan vielä ainakin yhden roolin, jossa Joel lähtee tilanteesta. Saat itse toki päättää, jääkö seuraava/seuraavat (riippuu, pelaatko myös professorin roolin) viimeiseksi, vai pelaatko enemmän :) //
18-vuotias jatko-opiskelija, joka tunnistaa itsensä loistavasti nimellä Joel tai tarpeeksi vaativalla äänensävyllä myös nimellä Lucas.