Mr. Answer / esittäkää kysymyksiä!

Artikkelien ideoiminen ja kirjoittaminen Ikimusteeseen. Kerhon jäsenet saavat tuplapisteet Ikimusteeseen kirjoittamistaan artikkeleista. Tervetuloa mukaan!

Valvojat: Evelyn Clément, Melody Wood, Ronja Blomroos

Mr. Answer / esittäkää kysymyksiä!

ViestiKirjoittaja Natrix Goldenrod » 04 Joulu 2017, 16:27

Heips!
Minä päätin tarttua tähän Mila Molinan ideaan ja kokeilla kysymys/vastaus -palstan pitämistä:

"Olisiko joku halukas pitämään jotain Mrs. Answer -tyyppistä palstaa. Löydät siitä esimerkin esimerkiksi vuoden 2014 lehdestä. Eli ideana on, että Mrs. Answer on henkilö, jolle jokainen voi lähettää kiperiä kysymyksiä, ja hän sitten vastaa niihin omalla tavallaan. Tuolle henkilölle voisi kehitellä uuden nimen sekä tyylin vastata. Hän voisi olla esimerkiksi kaikkiin vitsillä vastaava 15-vuotias jästi tai 85-vuotias yliasiallinen herrasmies."

Tällä kertaa kyseessä olisi "Mr. Answer" tai kenties keksin hänelle vielä jonkun omaperäisemmän nimen. Kysymyksiin vastaaja ei siis ole Natrix, vaan nimimerkin takana oleva herra, joka ei suoraan paljasta henkilöllisyyttään. Natrix on roolipelillisesti tämä (helposti suostuteltava xD) toimittajapoika koulun lehdessä, joka kirjaa ylös kyseisen henkilön vastaukset ja toimittaa ne Ikimusteeseen. (Voin kuvitella että Mr. Answer on keksinyt itse tämän loistavan ideansa antaa nuorille hyviä neuvoja, ja jotakuinkin vetänyt Naten hupusta kulman taakse suunnittelemaan toteutusta...)

Mutta tämä topic on luotu sitä varten, että teidän hahmonne voivat esittää kysymyksiä! :) Eli postatkaa tänne mitä tahansa vastaavanlaisia kysymyksiä, kuin tuossa yllä olevan esimerkkilinkin lehtinumerossa on. Kysymys voi olla roolipelillisesti oikealta hahmoltasi, mutta myös joltakin sivuhahmolta tai nimettömältä keksityltä oppilaalta tuleva kysymys käy. Vastaukset ilmestyvät sitten Ikimusteessa. Kysymyksen esittämisestä tähän saa myös tupapisteitä 2p/ hahmo!
There are two sides to every pancake

Natrix Goldenrod, Cerfeur
+ Rain Savage
Natrix Goldenrod
Jatko-opiskelija

Tupa: Cerfeur

Re: Mr. Answer / esittäkää kysymyksiä!

ViestiKirjoittaja Matthias Frankowski » 05 Joulu 2017, 00:23

//Lähdin sillä oletuksella, että pääsee nimettömänäkin kyselemään (・∀・) Käsityksen saa kyllä korjata, jos olen väärässä

Hei hyvä ..........*
En ole kauhean hyvä kirjoittamaan tuntemattomille, mutta kun olet jollain tapaan päätynyt asemaan jossa autat muita heidän ongelmiensa kanssa niin voisin myös yrittää esittää kysymyksen tai kaksi. Kuten hyvin tiedetään niin joulu on lähestymässä ja jotkut ihmiset haluavat antaa lahjoja tai edes sanoa jotain mukavaa ja mieltä lämmittävää ystävilleen. En vain ole hetkeen ollut tällaisessa tilanteessa enkä oikein tiedä, että miten tällainen lahjan antaminen tai hyvän joulun toivottaminen tai ihan vain yhdestä vietetystä ajoista kiittäminen on hyvä, milloin se pitäisi tehdä? Miten? En oikein usko selviäväni siitä kovin hyvin ilman mitään kunnon ohjeita, koska en tiedä miten muut tekevät tällaisten asioiden kanssa, kun en ole vuosiin ollut sellaisen kohde enkä harrasta salakuuntelua tai mitään haluaisin vain toivottaa ihan mukavaa joulua hänelle.
Ai niin, Huomasin vasta nyt, että tämä julkaistaisiin vasta hieman ennen lomaa mutta voin vakuuttaa tämän kysymyksen olevan vielä ajankohtainen silloinkin, mutta jos Teille on silloin jo monia muita kysymyksiä tai jouluvalmisteluita tehtävänä minua ei haittaa, jos tämä unohdetaan, tai siis jos tähän ei vastata. Tulevia jouluja tulee vielä ja voihan sitä aina muutenkin koittaa kiittää yhteisistä ajoista.

Anteeksi en osaa keksiä hyviä nimimerkkejä.

//*= palstan vastaajan nimi, mikä se nyt onkaan lopullisessa versiossa.
"Kävele sata metrii mun kengissä, selviit hengissä, mut sun elämäs ei oo enää entistä"
- Huge L, Matka mun kengissä

Matthias Frankowski, 6.-luokkalainen Serpentard. Arkielämä koostuu kouluelämästä selviytymisestä ja kaverin kanssa oleilusta.
Matthias Frankowski
Oppilas

Tupa: Serpentard

Re: Mr. Answer / esittäkää kysymyksiä!

ViestiKirjoittaja Matthias Frankowski » 10 Joulu 2017, 20:18

Hei hyvä palstanpitäjä. Olen se sama henkilö kuin se, joka on jo kerran pistänyt kysymyksen. Tiedän, että olisi pitänyt varmasti odottaa ja pistää sitten kaikki kysymykset yhdellä kerralla. Olisin tehnyt, jos olisin tiennyt. Keksin antaa läheiselleni lahjaksi jalon Laurus nobilis'in. Ne ovat kauniita ja vielä erittäin hyödyllisiä. En vain oikein tiedä miten hoitaisin tämän käytännön osuuden. Laurus nobilis saisin, mutta se pitäisi siirtää. Arvostan suuresti luontoa ja näin suurten kasvien kuljettaminen tuntuu väärältä. Laurus nobilisia voi kyllä kasvattaa ruukussa. Mutta näyttääkö ruukku huonolta, jos sen antaa joululahjaksi? Siis jos sen antaa, eikä mitään Laurus nobilisia ole edes kauhean paljon näkyvissä?

Toinen lahja-aiheinen kysymys

//Tulipa nyt toinen kysymys vielä pistettyä.. Näin pelaajana pahoittelut hahmoni osalta sen toiveen kera, ettei häntä ihan reppanaksi katsottaisi kuitenkaan.
"Kävele sata metrii mun kengissä, selviit hengissä, mut sun elämäs ei oo enää entistä"
- Huge L, Matka mun kengissä

Matthias Frankowski, 6.-luokkalainen Serpentard. Arkielämä koostuu kouluelämästä selviytymisestä ja kaverin kanssa oleilusta.
Matthias Frankowski
Oppilas

Tupa: Serpentard

Paluu Toimittajakerho