// Peli Xander Blakelle ja Katherine Westwoodille. Sijoittuu torstaille 22. Joulukuuta
Tässä myös näkyy Xanderin juhlapukeutuminen
Joulutanssiaiset olivat alkaneet, ruoka oli syöty, juomat juotu ja pieni "tanssijaistenalkajais"- puhekin oltiin jo saatu puhuttua. Jopa parit tanssit oltiin jo saatu tanssittua ennenkuin tylsyys iski minuun. Olin kierrellyt salia ympäriinsä, ihaillen kaikkia koristeita ja muutenkin katsellut tansseja monesta eri näkökulmasta. Tanssisali oli koristeltu mielestäni erittäin hienosti ja ihanan jouluisesti. Minun lempiväriäni, hopeaa, ilmestyi myös monessa elementissä ja se sai minut hyvälle tuulelle ja oloni jotenkin.. hassun kotoisaksi. Joulukuuset olivat kuitenkin lempiasiani koristelussa, vaikkakaan en suoraan sanoisi mitään toista koristustyyliä rumaksi. Joulu on kuitenkin lempijuhlani ja se oli yksi tärkeä osasyy siihen, miksi edes tänne viitsisin tänä iltana näyttäytyä.
Pysähdyin seisomaan huoneen vasemmalla seunustalla katsoen miten muut tanssivat ja heiluivat hienojen koreografioiden ansiosta, mutta minua tanssiminen ei oikein kiinnostanut. Tai, kiinnostihan se joissain määrin, mutta minulla ei ollut ketään tanssiparia enkä viitsinyt edes sitä hakea. Huomasinhan minä että seinustalla seisoi muitakin tyttöjä jotka tuntuivat olevan tanssiparia vailla, mutta osa heistä tanssi ystäviensä kanssa pienessä porukassa ja osa taas.. Ei näyttänyt tanssiseurakelpoiselta. Mieluummin seisoin yksinäni, kuin olisin nolannut itseni siten että minun tanssiseurani torjuttaisiin kaikkien ihmisten edessä.
Nypläsin kädessä olevaa kelloani ja katsoin miten sen viisarit tykyttivät. Tik, Tak, Tik, Tak, ajattelin päässäni samalla kun viisarit osuvat 19.50. Laskin turhautuneena käteni vaaleanruskeiden housujeni taskuun, luoden katseeni kattoon. En oikein tiennyt mitä ajattelin tansseista. Olisin voinut käyttää ajan opiskellen, mutta toisaalta tarvitsin pientä irtiottoa arjesta. Joulutanssit olivat myös oiva ja ymmärrettävä syy sihen ettei ollut opiskelemassa. Oliko tämä sitä irtiottoa mitä olin kaivannut? Tuskinpa, mutta iltahan oli vasta nuori, eikä sitä saisi tuomita vielä. Ties mitä hedelmiä sillä oli vielä varastossa minua varten.
Jotenkin minun teki mieli heilauttaa taikasauvaani ja purskauttaa kimalletta, pumpulia tai mitä tahansa tanssijoiden päälle, mutta jäisin siitä taatusti kiinni. Eikä se ollut mitenkään minun tapaistani, ottaen huomioon kaikki hyvät arvosanani ja hyvät tapani. Aivoni tykkäsivät temppuilla kanssani, ellei niille keksinyt mitään mieluista tekemistä. Niinpä jatkoin vain tanssijoiden tuiottelua, sinisten silmieni kiertäen jokaisen tytön mekossa yksitellen. "Yhdeksän. Yhdeksän. Seitsemän. Yh, viisi", puhelin hiljaa niitä arvosanoja, joita olin tyttöjen asuvalinnoille röyhkeästi antanut.

//