Kirjoittaja Lily-Bella Davies » 11 Heinä 2016, 12:18
// Liben seuraksi odotetaan Damien Blackwelliä (: Semmoinen ehdotus olisi vielä, että voisiko retkellä olla vaahtokarkkien/makkaran paistoa nuotion ääressä? Ja mahdollisesti kauhutarinoita (; //
Vedin peittoa tiukemmin ympärilleni. Minua väsyttii todella paljon. Sängystä nouseminen tuntui melkein tuskalliselta, sillä olin mennyt nukkumaan vasta neljän aikoihin aamuyöllä. Olin lukenut erään romaanin loppuun ja kadottanut ajantajuni, kuten tavallista. Tiesin kuitenkin, että minun täytyi herätä, sillä kello oli jo 10.35 ja lähtö telttaretkelle olisi puoliltapäivin. Minun täytyisi valita itselleni vaatteet, tehdä aamutoimet, syödä aamupalaa ja pakata tavarani retkeä varten.
Nappasin tuolilta aamutakkini ja kietouduin siihen. Menin makuusalin ainoan peilin eteen hiusharjan ja hoitoainepullon kanssa. Suihkutin hieman hoitoainetta latvoihin ja harjasin hiukseni pikaisesti. En yleensä pitänyt hiuksia kiinni, mutta nyt olimme menossa telttaretkelle, enkä halunnut hiusteni tarttuvan kiinni mihinkään. Heitin hiukset korkealle ponnarille. Vilkaisin itseäni peilistä. Kampaus näytti hyvältä, mutta harjasin vielä vapaana olevan osan hiuksista.
Sitten menin vaatekaapilleni ja mietin, mitä telttaretkelle kannattaisi laittaa päälle. Vilkaisin ikkunasta ulos ja huomasin, että ilma oli yllättävän kylmä koko viikon vallinneeseen helteeseen nähden. Riisuin aamutakin ja vedin päälleni tummansini-valkoraidallisen pitkähihaisen puuvillapaidan ja hieman normaalia tiukemmat tummansiniset collegehousut. Asukokonaisuus näytti ihan mukiinmenevältä ja kiedoin vyötäisilleni varmiuden vuoksi vielä tummansinisen tiukan hupparin. Jalkoihini pujotin mustat Nike-merkkiset lenkkarit, jotka isäni oli joskus ostanut minulle jostain jästien kenkäkaupasta. Lenkkarit olivat mielestäni mukavat jalassa ja soveltuivat telttaretkelle hyvin.
Kaivoin kaapistani simppelin mustan repun ja muistelin, mitä retkelle piti ottaa mukaan. Lista oli ollut ilmoitustaululla. Valikoin itselleni mukaan vaihtovaatteet ja nappasin vielä yöpaidan kaappini hyllyltä. Heitin reppuun hiusharjan, hoitoaineen sekä matkakokoisen hammasharjan ja -tahnan. Kaivoin kaappini ylimmältä hyllyltä itselleni mukaan vielä hieman karkkia. Jos ruoka olisi pahaa, voisin elää vuorokauden pelkillä karkeilla. Laitoin reppuun vielä vielä bikinit ja pyyhkeen ja vedin vetoketjun kiinni. Eiköhän minulla nyt olisi kaikki tarvitsemani. Tai jos ei olisi, voisin aina kutsuloitsun avulla saada lisätarvikkeita. Karkkien määränkin voisin kaksinkertaistaa, jos ne uhkaisivat loppua.
Heilautin repun selkääni ja menin oleskeluhuoneen läpi. Huoneessa oli muutamia oppilaita puuhissaan, mutten välittänyt heistä, vaan menin suoraan muotokuva-aukolle ja siitä läpi. Kuljeskelin käytäviä eteenpäin. Tiesin, ettei aamiaista tarjottu enää, sillä kello oli 11.25. Päätinkin mennä syömään kotitonttujen kanssa keittiöön. Tontut tarjosivat aina niin paljon ruokaa kuin ikinä jaksoi syödä ja kaiken lisäksi vielä toinen toistaan herkullisempia jälkiruokia, kuten omenapiirasta ja noidankattilakakkuja. Jälkimmäiset olivat herkkuani ja päätin, että tänään söisin kolmioleipien lisäksi niitä. Ja tietysti kurpitsamehua.
Saavuin keittiöön vievän maalauksen eteen ja silitin kuvassa olevaa appelsiinia. Maalaus heilahti pois tieltäni ja astuin keittiöön. Tontut valmistivat parhaillaan lounasta koulun väelle, mutta heti kun astuin sisään, muutama niistä tuli kyselemään, mitä haluaisin syödä. Tein tilaukseni ja istuin pienen sivupöydän ääreen. Eräs tonttu tuli pian tuomaan minulle kasan voileipiä ja valtavan pellillisen noidankattilakakkuja sekä suuren kannullisen kurpitsamehua. Toinen tonttu toi heti perään minulle lautasen ja lasin sekä haarukan ja veitsen, vaikka ihmettelinkin mihin minä niitä tarvitsisin. Tiesin myös, etten ikimaailmassa jaksaisi syödä kaikkea, mutten antanut sen häiritä. Söisin sen mitä jaksaisin ja jättäisin loput.
Syödessäni mietin, mitä telttaretkellä mahdettaisiin tehdä. En ollut lukenut mistään minkäänlaista aikataulua, tiesin vain, että retki alkaisi puoliltapäivin ja sen vetäjänä toimi muodonmuutosten professori Adrienne Ender. Palaisimme takaisin koululle ilmeisesti joskus huomenna aamupäivällä. En tosiaankaan tiennyt, miten professori Ender meinasi järjestää kaikille ruoat, teltat ja makuupussit, mutta kaipa hän muodonmuutosten professorina hoitaisi sen jotenkin.
Kun vatsaani ei mahtunut enää ruoan murustakaan, kiitin kotitonttuja ja heilautin repun selkääni. Astuin muotokuva-aukosta ulos ja lähdin kävelemään hiljalleen kohti eteishallia. Minulla oli vielä kymmenisen minuuttia aikaa, joten en pitänyt mitään kiirettä. Nousin portaat ylös ja pujahdin erään seinän läpi salakäytävään, jota oli mielestäni hauska käyttää. Salakäytävä johti suoraan eteishalliin, mutta putkahtaisin sinne portaiden läpi. Olin hauska säikäyttää ihmiset avaamalla ovi suoraan portaisiin, sillä jos joku sattui olemaan avattavan osan päällä, hän hätkähtäisi aika tavalla. Tällä kertaa avatessani oven lähistöllä ei kuitenkaan ollut ketään ja pujahdin salakäytävästä ulos kaikessa hiljaisuudessa.
Astelin eteishallin poikki ja avasin ulko-ovet. Sää tosiaan oli hieman kolea, joten vedin hupparin päälleni mutten laittanut vetoketjua kiinni. Jos minulle tulisi kylmä, minun olisi vaikea saada itseni takaisin lämpimäksi. Suunnistin metsän reunaan, jossa professori Ender odotteli. Paikalle oli kerääntynyt jo muutamia oppilaita ja linnasta tuli perässäni vielä lisää. Tunnistin tulijoiden joukosta muutamia tupalaisiani, mutta mukana ei ainakaan vielä ollut ketään, jonka oikeasti tuntisin.
Professori Ender aloitti ohjeistuksensa. “Tervetuloa telttaretkelle. Tämä on vapaaehtoinen aktiviteetti, joten jos jotakuta ei kiinnosta viettää yötä metsässä valittamatta viiltohaavoista ja märästä maasta, hän voi lähteä samantien takaisin linnaan lakkaamaan kynsiään”. Kohotin kulmiani ja tuhahdin puoliääneen. Ender taisi olla tänään pahalla päällä, kun noin kovasti kiukutteli. Toivottavasti hän ei sentään koko retkeä pilaisi valittamisella. Sitä varten en ollut tänne tullut. Ender kertoi vielä, että hän toivoi taikasauvojen pysyvän poissa näkyviltä ja että retkellä oli tarkoitus telttailla jästikeinoin ja opetella selviytymistaitoja ilman taikuutta. Ymmärsin sen hyvin ja päätin, etten käyttäisi taikuutta muuhun kuin mahdollisesti loppuvien karkkien monistamiseen.
"Voisin luetella nyt sata sääntöä siitä, kuinka uimaan ei mennä ilman aikuista ja polulta ei poistuta ja niin eteen päin, mutta luotan nyt siihen, että teiltä löytyy maalaisjärkeä. Jos teillä on kysyttävää, niin voitte tulla kysymään suoraan minulta, mutta nyt meidän pitää kyllä jo lähteä kävelemään, koska olemme vähän myöhässä aikataulusta”, professori jatkoi vielä. Nyökkäsin muiden mukana ymmärryksen merkiksi. Emme me sentään niin typeriä olleet, että etsisimme tahallamme itsellemme vaikeuksia. Tai ainakaan en uskonut kenenkään olevan niin tyhmä, että poistuisi polulta. Paitsi että kaikki vanhemmat oppilaat varmastikin (minä mukaan lukien) osaisivat nelipistetaian ja jos joku siis sattuisi eksymään, hän löytäisi helposti takaisin koululle. Tosin jos minä eksyisin, kutsuisin itselleni luudan kutsuloitsun avulla ja lentäisin takaisin Châteauhon.
Professori kääntyi metsään päin ja asteli polulle. Me muut seurasimme häntä, mutta minä jättäydyin ryhmän loppupuolelle. Huomasin samalla luokalla ja samassa tuvassa kanssani olevan ruskeatukkaisen serpentardpojan. Tiesin hänen nimensä olevan Damianus, mutta kaikki sanoivat häntä vain Damieniksi. Voisin mennä juttelemaan hänelle. Siirryin kävelemään hänen viereensä. "Tiedätkö mitään telttaretken ohjelmasta?", kysyin ja hymyilin hieman. Luontevin tapa aloittaa keskustelu oli kysyä jotain tilanteeseen olennaisesti liittyvää, sen ainakin olin oppinut.
Lily-Bella Davies (15): Taiteellinen ja kunnianhimoinen, 5-luokkalainen serpentardtyttö. Teräväkielinen ja fiksu lukutoukka.
Muut hahmoni: Cerinna Crèin (28), Effie Solender (20) ja Alisha Marshall (16)