Mukana olevat hahmot: Zoë Martinson ja Melancholia D’Esseille
Ajankohta: 15.7.2018
Tapahtumapaikka: Jossain päin Pariisin keskustaa
Juoni: Zoë kyseenalaistaa Melancholian iän ajamiseen, joka aiheuttaa hieman konfliktia tyttöjen kesken.
Varoitukset: —
Muuta: —
Vedin kypärän pois päästäni ja tunsin kuinka hiukseni olivat liimautuneet kiinni päänahkaani. Yleensä niin luonnollisesti tyylikkäät ja kiharat hiukseni olivat menettäneet suloisen korkkiruuvinsa, ja kosteus oli saanut ne nousemaan afroksi pääni ympärille. Tunsin miten niskani valui hiessä. Kesä oli inhottavaa aikaa. Liian kuumaa ja ahdistavaa sekä loputtomat kangastukset ja poliisin puhallutusratsiat tien päällä. Ainoa hyvä asia oli se, että pystyin ottamaan etäisyyttä kotoa väittämällä isälle, että olin äidin sukulaisilla ja äidille, että olin isän suvun luona. Avioeron ottaneita vanhempia on vain yksinkertaisesti helppoa huijata.
Laitoin kypäräni pieneen säilytyslokeroon, joka oli moottoripyörän kyljessä. Kesän hiljaisina aikoina uskalsin väärennetyn ajokortin turvin kaivaa moottoripyörän ulos tallista. Pyörähän oli minun ajamanani täysin laiton, mutta rakastin sillä ajamista. Hyvän, mutta väärennetyn ajokortin kanssa oli riskinsä, mutta halusin ehdottomasti ottaa ne. Olimme ajaneet koko loman ympäri Ranskaa. Vain minä, ystäväni ja tie.
Olin jättänyt muut laitakaupungilla sijaitsevaan hotelliimme ja lähtenyt hakemaan lounasta koko porukalle. Kaivoin puhelimeni pienestä selkärepustani ja totesin kadunkulmalla olevan pienen intialaisruokapaikan. Ruokalista vaikutti kohtalaisen lupaavalta, joten miksi ei?
Kävelin kadun yli ja kuulin, kuinka kadun toisella puolella olevat pojat vislasivat minulle. Näytin heille sulavasti käteni keskimmäistä sormea. Pojat naurovat ja jatkoivat matkaansa. Otin taskustani peililasit ja panin ne päähäni. Kirotut keskenkasuiset imbesillit. Minulla ei ollut edes päälläni mitään näyttävää. En ollut "provosoinut" ketään pukeutumisellani. Musta toppi ja maastokuvioiset reisitaskuhousut. Astuin päätäni pyöritellen ravintolaan.
Astuin reilun puolen tunnin päästä ulos ravintolasta molemmissa käsissäni muovipussit täynnä ruokaa. Laskin pussit aprikoivasti maahan miettien miten saisin kaiken tuon kyytiin. Kun olin jo kaivamassa avaimia repustani, kuulin epämääräisiä ääniä takaani. Loihdin kasvoilleni kyllästyneen ilmeen, jolla katsoin mahdollista tulijaa. Jos tämä erehtyisi olemaan joku niistä pojista kadulta, hänellä saattaisi olla muutama ehjä kylkiluu vähemmän tämän kohtaamisen jälkeen.