Kirjoittaja Katherine Westwood » 02 Heinä 2016, 12:01
// Juu 14.8 sopii hyvin :) Ja itsekin ajattelin hotellin tuollaiseksi. Ei muuta ko hyvää peliä! :) Pitänee vielä kysyä, että onkos Melindalla siis koko uimapuku vai bikinit? tärkeää tietoa//
"Joo isä, osaan kyllä uida. Enkä huku", vakuutin isälleni, jo hiukan ärsyyntyneenä. Minä, 14-vuotias tyttö, joka käyttää puolet kesälomasta uimiseen, ei muka sitten osaisi uida, tai pitää itsestään huolta? Huoh.
Isäni tuhahti vastaukseksi, ja katosi paikallisen lehden taakse, mikä joka hotellihuoneeseen joka aamu tuodaan. Tai niin ainakin oletin. Olimme vasta eilen iltayöstä saapuneet hotellille. Oli ollut jo pimeä, emmekä olleet oikein muuta tehneet, kuin syöty leipäeväitä, ja käyty nukkumaan.
Olin aamulla sitten herännyt ensimmäisenä, käynyt ikkunan luona, ja aistinut aurinkoisen ja lämpimän uima päivän. Valitettavasti olin kuitenkin joutunut kaksi tuntia odottamaan vanhempieni heräämistä, jonka jälkeen olimme menneet hotellin aamupalalle. Lopultakin, olin saanut pakattua pienen repun, ja valmistauduttua uima-altaille menoon.
Uiminen ei vanhempiani kiinnostanut, joten oli ihme, että he tälle pienellä lomareissulle olivat suostuneet. Kolme yötä ei kovin paljon ollut, mutta se riitti, koska harvemmin edes menimme minnekkään. Tämä oli siis parasta mitä edes saatoin toivoa.
Vedin rantapaidan päälleni. Rantapaita, eli läpikuultava isohko lyhythihainen. Sen alla oli bikinieni yläosa, joka oli mustavalko kuvioinen. Jaloissa minulla oli farkkushortsit, joiden alla taaskin bikinieni alaosa, joka oli täysin musta.
Vilkaisin itseäni nopeasti vielä peilistä. Nyökkäsin peilikuvalleni merkiksi, että näytin tarpeeksi hyvältä. Heitin pöydällä olleen pienen repun selkääni, sandaalit jalkoihini, ja lähdin hotellihuoneesta. Olin kolmannessa kerroksessa, joka tarkoitti, että jaksaisin mennä rappuset ylös että alas, käyttämättä hissiä. Niimpä kipitin raput alas, hotellin edessä olevan uima-altaan luo.
Paikalla oli vain ehkä kymmenisen ihmistä, joka oli vähemmän, kuin mitä olin kuvitellut. Ehkä se johtui siitä, että kello oli vasta yksitoista aamupäivällä. Noh, ainakin paikan jonne vei pyyhkeen ja laukun, sai valita vapaammin.
Huomasin että altaan kauemmassa päädyssä, joku hyppäsi juuri veteen, ainakin roiskeiden perusteella. Niimpä oletin sen olevan altaan syvempi pää. Lähdin kävelemään sinne suuntaan, koska itsekkin haluaisin hieman hyppiä altaan reunalta. Hypänneen ihmisen tavarat olivat vähän matkan päässä altaasta, joten vein omanikin siihen lähelle, viereiselle aurinkotuolille.
Istuin tuolille, nostaen repun pois selästäni. Repun koko ei kovin iso ollut, mutta pienen taian ansiosta, jonka isä oli loihtinut, reppu oli sisältä hieman suurempi, kuin miltä näytti. Vedin pyyhkeen repusta, ja levitin sen tuolin selkämykselle. Laskin repun maahan, ja nojauduin taaksepäin, kiinni pyyhkeeseen ja tuolin selkämykseen, jota oltiin hieman laskettu.
Jos ei ole varjoja, ei erota mikä on valoa, ja jos ei koskaan itke, ei voi ymmärtää, miten ihanaa on hymyillä.Katherine Westwood, neljännen luokan opiskelija Serpentardista, joka hymyilee niin paljon kuin kerkeää, ja siinä sivussa muistaa tehdä paljon tyhmyyksiä.