//peliin ovat tervetulleita Renée Mason ja Ruth Rousseau :3 sijoittuu 7. toukokuuta iltaan//
Istuskelin oleskeluhuoneessa yhdellä yksinäisellä nojatuolilla. Olin koko päivän puuhaillut kaikenlaista, ja vaikka olinkin väsynyt, piti vielä jaksaa huomiseen. Silloin nimittäin ratkeaisi huispauksen osalta tupien välinen mestaruus. En ollut myöntänyt kellekään, mutta aloin olla jo aika hermostunut. Jostain syystä huispaus ei nimittäin ollut viime aikoina oikein sujunut ja se harmitti, mutta myös hirvitti minua erityisen paljon. Tietysti ne ihmiset, joiden kanssa olin harjoitellut, olivat kehuneet minua, mutta silti peli oli tuntunut todella huonolta.
Olin herännyt tänä aamuna aikaisin, reilusti ennen kuutta ja koska minua ei ollut silloin vielä väsyttänyt, olin vaihtanut päivävaatteet ylleni. Olin pukenut löysän siniharmaan collegepaidan, beiget farkut ja mustat urheilulenkkarit, jotka kaikki olivat minulla edelleen päällä. Sitten olin mennyt alas oleskeluhuoneeseen ja löytänyt Alwinen sieltä kirja nurinkurin sylissä nukkumassa sohvalla takan äärellä. Tietysti olin herättänyt tytön, joka sen jälkeen oli laahustanut murmuttaen tyttöjen makuusaleihin.
Kun Alwine oli häipynyt, olin jäänyt yksin oleskeluhuoneeseen ja sen tähden ajattelin kirjoittaa vanhemmilleni jonkinmoisen kirjeen. Pitkää siitä ei tullut, mutta kävin kuitenkin viemässä sen Bonolle, jotta pöllö voisi toimittaa sen perille. Se oli juuri tullut saalistamasta, joten olin käskenyt sen viedä kirjeen kotiin sitten, kun se olisi levännyt. En ollut aivan varma, ymmärsikö lintu, mitä olin sanonut, koska se ei tainnut olla ihan fiksuin tapaamani pöllö.
Pöllötornissa ei kestänyt kauaa ja pian olinkin jälleen taas oleskeluhuoneessa (enkä siis jäänyt kiinni), jossa ei vieläkään ollut ketään. Toisaalta; kuka helvetti on muka lauantaiaamuisin ennen kuutta hereillä? Tai ennen yhdeksää? En oikein ymmärrä, mutta päätin silti käyttää virkeän mielentilani hyödyksi ja opiskella taikuuden historiaa. Minulla ei ollut oikeastaan mitään käsitystä siitä, mitä olimme opiskelleet tänä vuonna, joten nyt viimeistään oli pakko alkaa päntätä. Sitä en kuitenkaan ehtinyt tehdä kauaa ainakaan muistaakseni, koska olin jo vajonnut syvään uneen.
Kello oli yksi, kun Alwine löysi minut samaiselta sohvalta nukkumasta. 'Taisi maistua uni', hän oli sanonut. 'Ilmeisesti', olin vastannut. Juttelimme siinä hetken sitä sun tätä ja mainitsin Alille kirjeestäni, jonka olin lähettänyt vanhemmillemme. Sitten olimme menneet syömään ja ruoan jälkeen Alwine oli lähtenyt ulos lukemaan ja viimeistelemään jotain taikajuomien tutkielmaa. Minä taas olin mennyt levänneenä takaisin oleskuhuoneeseen pänttäämään taikuuden historiaa.
Ehdin lukea muistiinpanojani pari tuntia, kun minua alkoi kyllästyttää ja lopulta huomasin lukevani samaa riviä kerta toisensa jälkeen. Ilokseni kuitenkin Jep tuli juuri silloin oleskeluhuoneeseen ja päätimme pelata velhoshakkia ja Jep voitti tällä kertaa. Minä olin tottunut voittamaan Jepin yleensä, mutta jostain syystä tällä kertaa kävi huonompi tuuri tai sitten vain satuin olemaan uupunut tai Jep sattui vain olemaan tällä kertaa parempi. Joka tapauksessa Jepin voiton jälkeen poika ei suostunut ottamaan uusintaottelua, joten päädyimme harjoittelemaan yhdessä pimeyden voimilta suojautumisen, muodonmuutosten ja loitsujen käytännön asioita.
Huomasin kellon näyttävän puolta kuutta, kun päätimme mennä muiden mukana syömään herkullista kotitonttujen valmistamaa päivällistä Suurten saliin. Kesken ruokailun Jepille tuli muuta menoa ja hän lähti matkaan jonkun meitä vuotta vanhemman tytön kanssa ja minä jäin yksin. Sovimme kuitenkin, että menisimme illalla yhdessä harjoittelemaan huomista peliä varten (vatsanpohjaani kouraisi, kun ajattelinkin asiaa).
Oleskeluhuoneeseen palattuani löysin Kelvinin ja yhden tämän kaverin pelaamasta räjähtävää näpäystä ja liityin heidän seuraansa. Reilu tunti sen jälkeen Jep kuitenkin ilmaantui paikalle ja tuli hakemaan parin muun viidesluokkalaisen kanssa minut ja Kelvinin mukaan Poudlardineen. Kelvin oli mennyt, mutta minä olin kieltäytynyt, koska täytyi harjoitella vielä huispausta ja siksi istuinkin nyt täällä oleskeluhuoneessa yksikseni, kiillottelemassa jo liiankin kiiltävää Tulisalamaani, jonka olin saanut vasta eilen äidiltä ja isältä ennakkosynttärilahjaksi – enkä voinut sanoin kuvailla, kuinka kiitollinen olin ja kuinka paljon minä halusin jo päästä lentämään sillä. Oikeastaan siinä tämän aamun kirjeessä olin myös kiittänyt heitä uudesta ja rakkaasta luudanvarrestani.
Nousin ylös tuolistani kiillotettuani luudanvartta tarpeeksi ja vein luudanhoitovälineeni matka-arkkuuni. Edelleen sänkyni viereen nojasi vanhempi luudanvarteni, ikivanha Nimbus 1000. Hymyilin tälle haikeana. Kesän alkaessa luutaparka pääsisi portaiden alla olevaan komeroon pölyttymään niiden muiden luutien kanssa, jotka perheemme omisti. Sitä paitsi olin saanut kyseisen luudan toisen luokan joululahjaksi, eli sillä oli myös tunnearvoa aika paljon.
Sängylläni olevasta rannekellosta huomasin kellon olevan jo lähemmäs kahdeksaa ja huomasin, että olisi paras lähteä kiireesti treenaamaan ennen kuin pitäisi palata takaisin oleskeluhuoneeseen. Siksi otin sänkyni alta ruskean nahkaboksin ja pesäpallomailaa muistuttavan vaalean mailan ja lähdin ne ja upouusi Tulisalamani kannettavana kävelemään ensiksi oleskeluhuoneesta pois ja sitten käytävien ja eteishalliin vievien portaiden kautta kohti huispauskenttää.