// Peli jatkoa Katherinen ja Cassia Finchin kirjastotapaamiselle (suosittelen lukemaan sen ensin, mikäli tämän ajattelit lukea), 4.6 //
Kävelimme portaita alas, kohti Châteaun pihaa. Tai sinne ainakin olimme sopineet menevämme. Sää oli kaunis, kirkas, ja aurinkoinen, täydellinen. Se olisi ollut mahtava sää piknikille, harmi vain, ettei meillä ollut mitään. Ei minulla tosin ollut juur yhtään edes nälkä. Ei viime syömisestäni nyt niin kauan ollut.
Cassia oli kertonut hiuksiensa olevan luonnostaan platinablondit. Hämmästyttävää, en tiennytkään edes, että se oli mahdollinen hiusten väri. Vai olikohan tyttö metamorfimaagi? Silloinhan käytännössä luonnollista väriä ei kyllä edes olisikaan.
Seuraavaksi Gryffondor kehui puolestaan minun hiuksiani ihaniksi. Samanlaiset hiukset olivat varmaankin monella muullakin Châteaulaisella. Ehkä ne kaikki olivat hänestä kauniit, tai sitten se oli vain vale kohteliaisuus. "Kiitos", vastasin kaikesta huolimatta, hymyillen kauniisti.
Kukaan harvemmin hiuksiani kehui, juuri sen takia, että sellaiset olivat joka kolmannella vastaan kävelevällä. Njah, hiukset kuitenkin sopivat vaaleaan ihooni, joka näytti vieläkin vaaleammalta auringossa, melkein valkoiselta.
Kävelyvauhti jota menimme, oli normaalia omaani hieman hitaampi. Yleensä myöskin juoksin portaat alas, nyt hillitsin itseni. Tai sitten en! "Kisa siitä kumpi ensin ulko-ovella!" huudahdin innostuneena Cassialle, jolloin lähdin äkkiä juoksemaan. Hieman etumatkaa minulle nimittäin. Hah!