//Peli varattu Katrine Wallille, Heather Roselle ja Linda Brownille. Ajankohta 18. - 24.1. 2016. Peli sijoittuu tosi laajasti ympäri koulua ja tiluksia. Linda tulee vasta myöhemmin mukaan.//
Pompin viimeiset portaat ylös makuusaliini ja ensimmäinen mitä näin oli Daicy. Pöllöni lehahti huoneen halki suoraan minua kohti ja alkoi lennellä ympärilläni kärttyisästi huhuillen. Se oli kai odotellut minua kun olin ollut tunneilla.
”Hupsu Daicy, myöhästyitkö aamupalalta?” kysyin ja kävelin sängylleni. Heitin laukkuni sille. Mistä Daicy oli päässyt sisään? Hoksasin avoimen ikkunan, joku oli kai unohtanut sulkea sen aamulla. Daicy laskeutui syliini ja nokkaisi närkästyneenä kättäni.
”Au! Älä noki, Daicy!” komensin. Ei ollut minun vikani jos mokoma oli myöhästynyt, ja olin jo mennyt tunneille ennen kuin tuo ehti tuoda kirjettä. Niin, kirje, tosiaan, Daicyn jalassa oli kirje. Yritin napata sen, mutta Daicy hypähti kauemmas. Huokaisin ja kaivoin taskustani pari pöllönnamia ja ojensin niitä Daicya kohti. Vihdoin viirupöllö huhuili hyväksyvästi ja tuli luokseni koipi ojossa.
Nappasin kirjeen pöllön mussuttaessa namejaan ja avasin sen nopeasti. Se oli äidiltä.
Hei Katrine
Tulimme nyt takaisin Ranskaan, meillä oli tavallista pitempi joululoma molemmilla, kuten tiedät. Emme kuulleet Jadesta ennen kuin olimme lähdössä lentokentällä. Näytin Jaden kuvaa eräällä tiskillä ja virkailija nyökytteli innoissaan. Hän sanoi, että Jade oli lentänyt kolme päivää aikaisemmin Uudesta Seelannista. Virkailija ei suostunut kertomaan enempää, sillä ne olivat kuulemma luottamuksellisia tietoja. Joskus yritykset, jotka eivät suostu kertomaan asiakkaiden tietoja, ovat todella rasittavia. Joka tapauksessa, ymmärrät mitä tarkoitan. Kuin etsisi neulaa heinäsuovasta.
Yritä kestää,
Lola
Jade oli poistunut Uudesta Seelannista. Sisälläni tyhjeni. Nyt en näkisi häntä enää koskaan. Kuin neulaa heinäsuovasta. Jadelle oli nyt koko maailma auki. Miksi hän ylipäätään oli ollut niin pitkään Uudessa Seelannissa? Mitä minä enää voisin tehdä? Oloni huononi huononemistaan, joten päätin tehdä kuten aina kun halusin paeta todellisuutta: nappasin yöpöydältäni kirjan.
Tällä kertaa se sattui olemaan lempikirjani: kovia kokenut Taru Sormusten Herrasta. Olin lukemassa sitä varmaan seitsemättä kertaa. Avasin kirjan, mutta en kyennyt lukemaan. Tuijotin vain sivua mitään näkemättä ja kelasin pääni sisällä kauheaa filmiä. Ei, nyt sai riittä. Ensin pitäisi yrittää rauhoittua. Ravistin hiukan päätäni ja tarkensin katseeni.
Galadrielin peili
Niin siinä luki, Galadrielin peili. Niitä sanoja olin tuijottanut. Eivätkä nuo sanat olleet tyhjää, mieleeni alkoi rakentua suunnitelma. Jaden pystyi ehkä löytämään. Tuskin Galadrielin peili oli ihan tuulesta temmattu juttu. Olin muutenkin miettinyt, saattaisivatko jotkut jästejen fantasiakirjojen kirjoittajista olla hieman perillä taikamaailmasta. Vaikka ajatus oikeasta peilistä olisi luultavasti vain pelastusrengas, johon hukkuva takertui, tartuin oljenkorteen ja lähdin kirjan ja kirjeen kanssa rynnistämään oleskeluhuoneeseen. Jotkut katsoivat ihmeissään menoani, kun jatkoin matkaani käytäviä pitkin määränpäänäni kirjasto.
Saavuin kirjastolle ja hiljensin vauhtini kävelyyn kulkiessani lasisista ovista. Kirjastossa tuskin sai juosta. Lähdin samoilemaan hyllyjen välissä, kunnes saavuin jästitiedon kirjojen hyllyyn ja aloin lukea nimiä kirjojen selkämyksistä. Ensimmäiset pari hyllyä käsittelivät sähköä, sitten oli vuorossa yhteiskunta, koulutus, kielet, kulttuuri, alkoi kuulostaa jo paremmalta. Tutkailin kulttuurihyllyä, kunnes sylini oli täynnä paksuja opuksia, jotka kaikki käsittelivät samaa aihetta. Jästikirjallisuuden klassikot A-Z, Opas jästien fantasiakirjoihin, Tutkimus jästikirjailijoista, Totta ja tarua kirjailijoista...
Etsin vapaan pöydän ja läväytin kirjapinon sen päälle. Lysähdin tuolille ja aloin selailla kirjoja. Kirjoja, lukuja, sivuja, sanoja, mitään oikeanlaista ei tuntunut löytyvän. Avasin taas uuden kirjan ja selasin sisällysluettelun auki. Jos tästä ei löytyisi, niin ei sitten mistään. Koko kirja kertoi itse J.R.R. Tolkienista.
Kylmät väreet kulkivat selkääni pitkin ylös. Luku 12: Oliko J.R.R. Tolkien velho? Kirjojen yhteyksistä taikamaailmaan. Juuri sitä mitä olin etsinyt! Selasin äkkiä luvun 12 esille ja aloin käydä sitä läpi etsien mainintaa Galadrielin peilistä, kunnes... Bingo!
Galadrielin peiliä on yleisesti verrattu näkyliemeen, joka on hyvinkin voinut toimia sen innoittajana, vaikkakin näkyliemen avulla saadaan tarkempia vastauksia.
Näkyliemi, en ollut kuullutkaan siitä, mutta äkkiähän tuo löytyisi kun nimi oli tiedossa. Mikä tuuri! Tarkempia vastauksia, kenties näkyliemellä näkisin Jaden olinpaikan, mikä oli ollut suunnitelmissani.
Kasasin kirjat takaisin syliini ja vein ne hyllyyn. Lähdin etsimään taikajuomaosastoa, ja se löytyikin pian. Ongelma oli vain se, että osasto oli järkyttävän iso. Nyt kelpaisi kyllä apu etsintöihin.
//Tuli vähän pitkä viesti :D//