Kirjoittaja Evelyn Clément » 11 Elo 2015, 18:47
// Rose, eipä sillä kai ole niin väliä, Eve voisi nyt vaikka osata Aquatulion, (se oli kai HP:ssä opetettu vasta kuudennella luokalla (oisko käytetty Hagridin palavan talon sammuttamiseen ja sitten toisen kerran taisi olla siellä luolassa, jossa Dumbledore joi sitä litkua ja oli vale-medaljonki-hirnyrkki) , Cerinna olis kaip laittanu sen taas luokille 5-7 opetussuunnitelman mukaan, mutta eipä sillä kai väliä)... Ja ääh, roolinvaihto on karmivan hankalaa... Kiltti, mutta rehellinen? Siinäpä seuraava pulma... toivottavasti en nyt tee mitään väärin, eipä olisi kiva hankkia Rosalielle nyt vielä jälkkäriä kiitokseksi. (Äh, koen itseni pahikseksi, muutenkin menee hiukkasen yli...)- (asiasta appelsiiniin) , nimittäin ylipitkä aloitus. TAAS //
________________________________________________________________________________________________
- Rosalie Smith -
Laskin hymyä hieman ja olin kuin en olisi ollut tietoinenkaan koko jutusta. Tein sen kuitenkin luultavasti hieman myöhässä, sillä näin Benjaminin tepastelevan minua kohti. Hienoa, ajattelin. Mistä lähtien kaikista professoreista on tullut ennustajia? Luulin, ettei sitä kykyä ollut kuin harvoilla ja valituilla.
"Teitkö sinä meille tämän ilotulituksen", professori sanoi ja jostain syystä hieman epäilin, ettei hän pitänyt siitä. Tai kukapa professori nyt olisi pitänyt. Minä tosin vain pelleilin, hieman jotain sähläystä, ei mitään sen vakavampaa, pidin hauskaa.
Varmin tapa näyttää syylliseltä, oli hymyillä leveästi. Joten vakavennuin ja näytin taas enemmän siltä vaisulta minulta, joka eleli yhäkin siellä syvemmällä. Eihän se nyt voinut mihinkään kadota, vaikka välillä peittyikin iloisuuden alle.
Harmi vain, että minun teki tänään mieli olla ärsyttävä, oikein inhottava, mutta ehkäpä en nyt kuitenkaan alkaisi professorille päätä aukomaan. Sillä oli sentään ikäviä seurauksia, vaikka olikin kesä. "Itse puhuisin paukkusarjasta, enkä ilotulitteista", totesin hieman liian innokkaasti.
Ehkäpä tämä oli huono päähänpistos. Ehkäpä noitakin paukkuja olisi voinut harkita hieman pidempään, mutta toisaalta. Koulun säännöissä ei ollut niitä kielletty käyttämästä, eihän? Ja kuten jo olinkin ajatellut, niin tarkoitus oli pitää hieman hauskaa. Pelleillä hieman. Mistä lähtien se olisi ollut kiellettyä?