Katselin tyytyväisenä, kuinka palloni tuiskahti Fannyn jalkoihin. Naurahdin huvittuneena, mutta nauruni katkaisi kylkeeni osunut lumipallo. Pälyilin heittäjää, selvästi Renée, joka muotoili jo seuraavaa palloa suunnitellen selvästi Fannya kohteekseen. Fanny kuitenkin luikahti pois sen tieltä, mutta Renéellä olikin taas uusi kohde. Hänen heittämänsä pallo osui Jasminea vatsaan.
Lumisota eteni niin huimaa tahtia, että pelkäsin jo jääväni tahdista jälkeen. Niinpä kumarruin tekemään uutta palloa, ja tunsin jonkun hipaisevan selkääni. Ponnahdin äkkiä ylös puolivalmis lumipallo käsissäni. Olin väistänyt hyvin täpärästi Jasminen minua kohti heittämän lumipallon. Jos en olisi kumartunut, se olisi osunut!
Muotoilin pikavauhdilla pallon loppuun ja katselin samalla, kun Jasmine linkosi lisää palloja Fannyn ja Renéen suuntaan. Fanny juoksi jonnekin suojaan ja tein vielä muutaman lisäpallon varastoon. Niiilä olisi myöhemmin kätevää-
Ajatukseni katkesi, kunjoku kippasi sylillisen lunta pääleni. Kiljahdin ja pyyhin lunta päältäni tähyillen tekijää. Fannynryökäle kipitti pakoon... Kaavin niskastani lunta, joka oli alkanut inhottavan kylmänä valua takkini sisään. Tämän Fanny maksaisi kalliisti!
Kumarruin ottamaan maasta kaikki valmiit lumipallot syliini ja otin muutaman hiljaisen juoksuaskeleen Fannyn suuntaan. Kun hän oli keskittynyt tähtäämään Renéehen, viskasin koko sylillisen Fannya kohti. Luultavasti suurin osa menisi ohi, mutta saisi Fannykin varmaan pari osumaa.
Ryntäsin vuorostani häntä pakoon ja takaisin vanhalle paikalleni. Olin saanut Fannyn lumesta idean. Otin sylillisen lunta ja sen sijaan, että olisin heittänyt sillä jotakuta, puristin sen tiiviiksi ja laskin maahan. Taputtelin sen päälle ja sivuille lisää lunta ja kas – suoja valmis. Se oli kylläkin vain polven korkuinen, mutta heittäydyin sen taakse makaamaan ja olin ainakin paremmassa turvassa kuin muut. Sen jälkeen pyörittelin pallon ja heitin kohti Jasminea.