//Haluisitteks jatkaa vielä tätä peliä, vaikka nää on ilmeisesti menossa pois tosta kirjakaupasta?//
"Hei! Ei saa osoitella toisia sauvoilla!" Rose huudahti ja marssi luokseni. Hätkähdin ja katsoin häntä epäluuloisesti. Mitä hän oikein luuli tekevänsä?
"Tässä muuten lukee nimi", Rose sanoi ja esitteli rahapussia Raymondelle.
Vastauksekseen hän sai samaa vanhaa tiuskintaa.
"No, sitten nuo rahat lentävät roskakoriin!" huudahdin Raymondelle ja irvistin. Riuhtaisin rahapussin Rosen kädestä ja toisella kädelläni vedin taikasauvani takkini sisätaskusta.
En ehtinyt huomatakaan, mutta yhtäkkiä Vicky olikin minun ja Rosen kanssa uhittelemassa Raymondelle. Voi ei... Mihin olinkaan heidät laittanut?
"Ehkä meidän pitäisi lähteä..." kuulin Vickyn hiljaisen äänen aivan läheltäni.
"Ehkä, ehkä ja ehkä! Mitäs, jos vaikka menisitte saman tien?" Raymonde räyhäsi. Tällä kertaa en hätkähtänyt. Jäin ihmettelemään Raymonden sanoja hetkeksi ennen kuin ymmärsin, mitä hän tarkoitti.
"Jaahas. Mielenkiintoista, että osaat sanoa jotain muutakin kuin 'Tuo ei ole minun!' " naurahdin hänelle ivallisesti.
Marssin näyttävästi nokka pystyssä ulos tuosta typerästä kirjakaupasta. Harmikseni en tajunnut tönäistä Raymondea kumoon, sillä sen tuo nainen olisi todellakin ansainnut. Ulkona käännyin vielä katselemaan kirjakauppaa laittaessani sauvaani pois. Rahapussin olin pudottanut maahan, jotta minulla olisi kädet vapaina. Halusin kaivaa laukustani nimittäin muistikirjan ja kynän, jotta voisin ruksata siihen muistiin äskeisen kirjakaupan nimen ja muistutuksen, ettei sinne kannattanut mennä missään nimessä. Harmikseni olinkin jättänyt laukkuni yhdelle pöydälle kirjakaupan sisälle. Onneksi sen takaisin saamiseen oli olemassa yksi helppo keino, joka korvaisi sen, etten kaatanut Raymondea. Vedin sauvani takaisin ulos taskusta ja osoitin sillä kirjakauppaa.
"Tulejo laukku!" huudahdin ja samassa tavarani ampaisivat suoraan kaupan näyteikkunan läpi luokseni niin, että ikkunaan tuli iso reikä. Ilokseni laukussa oli kaikki tavarani ja lisäksi vielä ne tavarat, jotka olin halunnut ostaa kaupasta. Olipas minulla tällä kertaa hyvä tuuri. Nyt vain piti odotella muita.