Tyttö selvästikin yllättyi hieman kehuistani, tai ainakin hänen hymynsä oli hieman häkeltynyt. ”Kiitos. Sen nimi oli kai Summer Paradise”, tyttö sanoi hymyillen, ”jästikappale”, hän kertoi. Nyökkäsin. ”Täytyypä kuunnella joskus”, tuumin. ”Olen muuten Sirena”, tyttö esittäytyi. ”Olen Renée”, kerroin oman nimeni hymyillen, ”Sinulla on kaunis nimi.”
Yhtäkkiä Sirena siirsi katseensa johonkin. En olisi muuten ihmetellyt, sehän saattoi olla joku oppilas vain, mutta hän näytti jännittyvän. ”Mitä – ”, aloin kysymään, mutten saanut lausettani loppuun, kun jo näkökykyni katosi jonkun peittäessä silmäni. Arvasin jo, kuka selkäni taakse oli kiertänyt vaivihkaa ennen, kun hänen tuttu äänensä myhäili: ”Arvaa kuka?” Jaa, tämän Sirena oli huomannut ennen minua. ”Äää, liian helppo, Brian. Muuta seuraavan kerran ääntäsi tai jotain”, neuvoin nauraen, tartuin hänen käsiinsä ja vedin ne silmiltäni. Näin Sirenan nousevan ylös ja mutisevan hyvästit. ”Hei…” sanoin vähän hämilläni. Mihin hänellä noin kiire oli ollut? No, samapa tuo. Ehkä me joskus näkisimme vielä.
Vilkaisin takanani seisovaa poikaa hymyillen ja taputin viereistä paikkaa tukilla kehotukseksi istua alas. ”Onko ollut kiva ilta?” kysäisin hymyillen. Nappasin viereisen tukin vaahtokarkkipussista (niitä oli vähän ympäri nuotiopaikkaa) kaksi vaahtokarkkia ja tökkäsin ne tikkuun, jonka olin jossain vaiheessa laskenut tukin eteen. Asetin vaahtokarkit tuleen, suoraan liekkiin ja käänsin ne, kun toisen puolen pinta oli ruskettunut hieman. Vetäisin ne pois tulesta melkein heti ja Voilà! Tikussa oli kaksi vaahtokarkkia molemmilta puolilta ruskeina ja sisus pehmeänä. Annoin niiden jäähtyä hetken ja kysyin sitten hymyillen Brianilta: ”Haluatko toisen?” Nappasin toisen omaan suuhuni ja nuolaisin sitten sormiani, kun sula vaahtokarkki tarttui niihin.
Hetken päästä kuulin taas soittoa, tällä kertaa ukulelen, ja laulua. Pääni kääntyi taas etsimään musiikin lähdettä, kunnes näin Sirenan kauempana soittamassa ja laulamassa. Woah, tyttö osasi kyllä laulaa. Ja soittaa. Pieni, aivan pikkuruinen, tai no… hieman isompikin kateuden pistos tuntui sisuksissani, kun kuuntelin tätä kappaletta. Nyt sen loputtua en mennyt onnittelemaan, sillä itsepähän hän oli lähtenyt. ”Huh, hän on kyllä taitava”, päivittelin Brianille //offgame: jos tuo edelleen on siinä siis :D// ”Tunnetko Sirenan jostain? Mietin vain, miksi hän lähti niin äkkiä”, kysyin pojalta.