”Ole hyvä ja kerro, neiti Rose, miten voi varastaa vahingossa?!” rehtori vaati Heatherilta. Minusta tuntui hetken pahalta Heatherin puolesta, kun Molina oli esittänyt yksin tälle vihaisen kysymyksen, mutta hän ei ollutkaan lopettanut, vaan kääntyi minuun päin jatkaen: ”Neiti Wall, eikö sinulla oikeasti ole muuta sanottavaa?”
Heather toisti tarinansa – pidemmän version siitä, joka ehkä tyynnyttäisi hieman professori Molinaa. Minä vain nyökkäilin. Sillä ei minulla ollut muuta sanottavaa. Olin koko päivän puinut tapausta mielessäni. Huolissani, kauhuissani, surullisena, katuvaisena, ei minulla enää riittänyt sanottavaa. Kaikki oli jo ajateltu. Olisin halunnut vain unohtaa sen.
Tai oli minulla oikeastaan lisättävää Heatherin kertomukseen. Mutta en ollut varma, uskaltaisinko sanoa sen. Heather oli puhumut vain 'meistä'. Minusta tuntui, kuin olisin uimahyppääjä reunalla. Minun täytyisi vain uskaltaa hypätä, sanoa ensimmäinen sana, enkä voisi enää perääntyä. Keräsin rohkeuteni, nostin katseeni. Sano se.
”Professori Molina – älkää syyttäkö Heatheria. Minä pyysin häntä Poudlardineen – se oli minun ideani. Ja minä otin riipuksen – tai siis unohdin palauttaa – ei Heather.” Puhuin npeasti ja jännittyneesti. Nyt se oli sanottu. Uimahyppääjä oli hypännyt ja tipahtanut altaaseen. Olisi eri asia, pääsisikö hän ylös.