Kirjoittaja Fanny Wiest » 29 Marras 2015, 11:38
Katrine katsoi lumoutuneena, kun sytytin sauvaani valon. Valon sammuessa, Katrine taputti käsiään innostuneena. Hyllyrivin välistä ilmestyi vihaisen näköinen oppilas. " Olkaa jo hiljaa, jotkut yrittävät opiskella! " oppilas sanoi vihaisesti ja katosi hyllyjen väliin. Katrinea nauratti ja hän yritti peittää sitä kädellään.
Minua ei haitannut vihainen oppilas, vaan mietin aivan toisia asioita. Katrine oli taputtanut minulle. Taputtanut! En ole ikinä saanut keneltäkään suosionosoituksia. Esimerkiksi, kun olin ensimmäisen kerran näyttänyt taikuuden merkkejä Canadassa, (räjäytin vihoissani antiikkivaasin pirstaleiksi ) äitini oli kiroillut ja huutanut minulle päin naamaa, langettanut kidutuskirouksen, viiltänyt poskeeni uuden avohaavan ja väittänyt etten ollut rikkonut vaasia vaan se oli ollut tuuli ja olin aivan liian varmasti täysi surkki. Tätä tarinaa en varmastikaan kertoisi Katrinelle.
"Kuinka sinä pystyt tuohon noin helposti?" Katrine kuiskasi. "Minä en saa mitään aikaan. Katso vaikka", hän sanoi, ja otti sauvan taskusta. Tyttö kohotti sauvan, ja kuiskasi: "Valois". Mitään ei tapahtunut. Katrine näpäytti hieman sauvaa ja näytti yrittävän keskittyä, mutta sauva ei vieläkään syttynyt. "Mitä teen väärin?" hän puuskahti ja laski sauvan.
Rypistin otsaani ja yritin keksiä jotain apua Katrinelle. "No, kun..." sanoin mietiskellen. "Kun minulta tämä tulee ihan luonnostaan, kuin vaikka yksi plus yksi on kaksi. Niin helppoa se on minulle, mutta... Mietin hetken. " Muista etten ole mikään opettaja ja en tiedä onko tämä nyt ihan tyhmää, mutta minusta sinun pitäisi olla täysin varma, kun teet loitaun, että valo syttyy. Älä ajattele, että ettei se valo kumminkaan syty vaan ole aivan varma, että sauvaani päässä olisi hetken päästä kirkas valopallo. Aivan kuin olisit käyttänyt loitsua jo monen monta vuotta", sanoin mietiskellen ja lopettaen puheripulini. " Toivottavasti sait jotain selvää", naurahdin hermostuneesti ja tunsin, kun pieni puna nousi poskilleni, vaikkei se kuitenkaan ehkä näkyisi pisamien alta.
Pieni, aurinkoinen, mutta sisukas arpinaamainen punapää Serdaiglesta.
Muut hahmoni: Linda Brown, Sirena Rover.