Kirjoittaja Renée Mason » 13 Heinä 2015, 15:06
//Eipä se haittaa. Minäkin vain yritän kuvitella koko oleskeluhuonetta, mutta arvelisin sen näyttävän jotakuinkin tällaiselta :D//
"Yksinkertaisimmillaan se on todella kaunis. Kaikkialla on vihreää ja hopeaa ja keskellä huonetta on valtava takka, jonka päälle kaikki jättävät tavaroitaan. Mietin joskus että syttyykö se koko huone palamaan, jos niitä jättää siihen liikaa, sen tähden minä en laita siihen mitän yleensä. Yhdellä seinällä on palkintohylly ja oven edessä on vaakuna ja jokin oudolla kielellä kirjoitettu rimpsu. En tajua siitä mitään, mutta se näyttää hirvittävän kauniilta", Vicky kuvaili ja näytti hyvin tyytyväiseltä. Renée oli samaa mieltä. "Kuulostaa ihanalta", Hän sanoi ja nyökytti päätään.
"Onko gryffondoreilla yhtä kaunista?" Vicky jatkoi, "Tai siis, millainen teidän oleskeluhuoneenne on?" Vicky näytti nolostuneelta ja hieroi niskaansa. Renée ei pannut sanavalintaa pahakseen. Kyllä Vickyn kertomus kuulosti kauniilta. "No, luonnollisesti gryffondorin oleskeluhuoneessa käytetään paljon punaista ja kultaista. Seinät ovat tapetoitu punaisiksi ja tapettiin on maalattu pieniä ihmisiä, jotka ovat suorittamassa kaikenlaisia urotekoja. Meilläkin on takka, jossa palaa tuli taukoamatta. Takan edessä on kolme isoa ja pehmeää punaista nojatuolia. Seinillä on kuvia kuuluisista noidista ja velhoista ja takan yllä roikkuu muotokuva Godric Gryffondorista. Toisella puolella huonetta on pyöreä pöytä, jonka ääressä pelataan kaikenlaista. Seinällä on myös iso ilmoitustaulu. Siellä on aina lämmin, kun takka on kokoajan päällä. Siellä on todella mukavaa ja kotoisaa. Meidänkin oleskeluhuone on minusta kaunis, vaikka teidänkin kuulosti kyllä upealta!" Renée kertoi.
Vicky kertoi opiskelleensa ensimmäisen vuoden Tylypahkassa. "En oikeastaan edes tiedä miksi lähdimme sieltä kun meillä oli niin kiva talokin ja kaikki. Tavallaan hassua että isä antaa minun opiskella koulussa, jossa riehui juuri basiliski, mutta Tylypahkasta piti lähteä niin pian", Vicky kertoili. Renée nyökytteli päätään ja hymyili. Hän oli aina halunnut opiskella Tylypahkassa sen maailmankuulun maineen takia.
"Miksi sinä muuten tulit Châteauhun", Vicky kysyi. Omaksi yllätyksekseen Renée naurahti. Hän suki hermostuksissaan hiuksiaan ja mietti mistä aloittaa.
"No, minä opiskelin kaksi vuotta Beauxbatonsissa. Se oli lähempänä ja äitini kävi Beauxbatonsia, joten hän halusi minunkin käyvän sitä. Sain kavereita ja kaikkea." Renée vetäisi henkeä nenän kautta ja puhalsi ilman suusta ulos. Tässä hän nyt oli kertomassa tyhmistä teoistaan Vickylle, joka tämän jälkeen pitäisi Renéetä varmasti umpihulluna.
"Toisen vuoteni lopussa olin käymässä koulun lähellä sijaitsevassa velhokylässä. Tarvitsin uuden kirjan taikaolennoista, joten suuntasin suoraan kirjakauppaan." Renée pudisteli päätään ja jatkoi: "Äkkäsin kaupassa kirjan, joka kertoi lohikäärmeistä. Ostin sen, koska se näytti kiinnostavalta ja menin viereiseen pubiin lueskelemaan sitä. Eteeni istui mies, joka halusi myydä minulle lohikäärmeen munan. Hän kertoi nähneensä minun lukevan kirjaa ja väitti, etteivät lohikäärmeet ole vaikeita hoidettavia. Se oli lajiltaan Tavallinen Walesinvihreä. Hän myi sen halvalla. Minulla oli kolmekymmentä kaljuunaa mukana ja hän pyysi munasta ne kaikki. Hän oli vetänyt huivin kaulaansa ja hatun syvälle päähänsä niin, että vain silmät näkyivät. Joten salakuljetin sen kouluun ja kasvatin sitä makuusalini sängyn alla. Loihdin tulta purkkiin. Ja kun se söpöläinen kuoriutui, samassa makuusalissa nukkuva Tiana näki sen ja kertoi heti rehtorille. Hän on aina kertomassa muista pahaa. Yrittää kerätä pisteitä. Sain potkut, mutta koska olin niin nuori ja tietämätön lohikäärmeiden vaaroista, rehtori antoi minun yrittää uudestaan uudessa koulussa puhtain paperein. Jouduin kuitenkin vannomaan hänelle, etten yritä kasvattaa lohikäärmeitä uudessa koulussani.
Renée hymyili hieman. Tarina kuulosti jälkikäteen niin paljon enemmän dramaattiselta kuin se oikeasti oli ollut. Hän oli rakastanut lohikäärmeen munaa enemmän kuin mitään aikaisempaa lemmikkiään. Onneksi Renéellä oli siitä valokuva. Hän oli kyllä joutunut vannomaan, ettei yrittäisi koulussa kasvattaa lohikäärmeitä enää, mutta kun hän olisi aikuinen, hän hankkisi kunnon välineet lohikäärmeiden hoitoon. Ehkä hän alkaisi kasvattaa Walesinvihreitä jopa työkseen. Mikä loistava idea!
16-vuotias positiivinen, heittäytyväinen ja sosiaalinen tyttö gryffondorista. Rakastaa erityisesti lohikäärmeitä sekä muita eläimiä ja hymyilee enemmän kuin hengittää. Löytää kaikesta ja kaikista jotain positiivista, vaikka kukaan muu ei löytäisi.
Ei maailma kaadu, vaikka minä kaadun.
EPÄAKTIIVINEN inspiraationpuutteen ja muiden tylsien tekosyiden takia