//Peli varattu Katrine Wallille ja Amelie Jordanille, sijoittuu huispauskentälle 17.1. 2016 iltapäivällä//
Minulla oli tylsää. Olin tehnyt läksyt jo perjantaina ja nyt oli sunnuntai. Istuskelin sänkyni laidalla selaillen vanhoja lehtiä. Minulla ei ollut lukufiilistä, muuten olisin voinut mennä kirjastoon etsimään luettavaa tai lukea vanhoilta ystäviltäni joululahjaksi saamaani kirjasarjaa. Olisin ehkä halunnut soittaa, mutta minulla ei ollut pianoa. Mietiskelin tekemistä, kun katseeni osui sänkyni päädyssä olevaan kuvaan, jonka yksi ystäväni oli piirtänyt. Siinä oli huispaamassa hänen kanssaan. Tosiaan, huispaamassa. Voisin mennä huispaamaan. Mitä enemmän lentämistä ajattelin, sitä enemmän kaipasin kentälle.
Niinpä sitten nousin sängyltä ja menin penkomaan jotain lämpimämpää päällepantavaa. Vedin ylleni farkut ja villapaidan ja sitten ulkovaatteet: rakkaan vaaleanpunaisen toppatakkini, turkisreunaiset talvisaappaani ja joululahjaksi saamani vaaleanpunaiset pipon ja kaulaliinan. Lapaset korvasin tänään mustilla sormikkailla, että saisin luudastani paremman otteen. Katsoin itseäni peilistä. Pitäisi varmaan hankkia uusi takki, mietin. Ensinnäkin vaaleanpunainen takki alkoi jäädä lyhyeksi, kasvoin minäkin ilmeisesti pienestä koostani huolimatta. Ja toiseksi, olin pukeutunut nyt lähes kokonaan vaaleanpunaiseen. Ehkä suklaanruskea tai kermanvalkoinen olisi sopiva väri, tuumin. Kietaisin ruskeat kiharani ponnarille ja olin valmis. Nappasin sänkyni alta luutani ja lähdin kohti kenttää.
Sisällä käytävillä minulle ehti jo tulla kuuma, mutta kun pääsin ulos, oli taas sopiva. Pakkasta ei enää ollut kovin paljon, mutta maassa oli yhä jonkun verran lunta. Kävelin luuta olalla pihamaan poikki katsellen pilvetöntä taivasta. Aurinko paistoi kirkkaasti mutta kylmästi. Olin monta kertaa vähällä liukastua askelista liukkaaksi tamppautuneeseen lumeen, kunnes lopulta pääsin kentän laidalle. Voisin pelata vään siepin kanssa, tuumin ja menin hakemaan varastosta pallolaatikkoa. Pian se löytyikin varaston kuluneiden mailojen ja vanhojen luudanvarsien lomasta ja marssin kentän laidalle. Olin ylpeä omasta luudastani, minun ei tarvinnut lainata koulun nykiviä luutia. Sivelin luutani sileää pintaa hetken ajan ja siirryin sitten takaisin pallolaatikon kimppuun.
Napsautin laatikon auki. Onneksi edellinen oli kiinnittänyt ryhmyt kunnolla. Kerran olin nimittäin ollut vähällä murtaa leukani, kun toinen ryhmyistä syöksähti heti laatikon avattuani ulos, mutta olin ehtinyt väistää ajoissa. Mustat kuhmuraiset pallot tempoilivat paikoillaan ja punainen sileä odotteli kiltisti ottajaansa, mutta tänään aioin pelata lempipallollani, siepillä.
Käännyin ennen siepin vapauttamista vielä kerran katsomaan kenttää, ja huomasin jotain, mitä en ollut aikaisemmin huomannut: joku liiteli jo kentän yllä. Minun täytyisi varmaan kysyä häneltä, häiritsikö häntä siepin jahtaamiseni, olihan hän ollut täällä ennen minua. Jätin pallolaatikon hetkeksi rauhaan ja ponnistin maasta vauhtia lentääkseni hahmon luo.