//Peli on varattu Fanny Wiestille ja Katrine Wallille. Peli sijoittuu keskiviikon 4.11. iltaan. (Käykö? Keksin vain jonkun, voin kyllä vaihtaa)(Ja anteeksi karmean huono nimi...)
Kävelin käytävää pitkin serdaiglejen oleskeluhuonetta kohti. Minulla oli ollut pitkä päivä ja olin ollut heti tuntien päätyttyä niin nälkäinen, että minun oli pitänyt mennä heti syömään. Minulla oli vielä läksyt tekemättä, kun olin kiiruhtanut suoraa päätä ruokalaan. Aioin mennä tekemään niitä oleskeluhuoneeseen. Käytävä oli tyhjä, sillä suurin osa oppilaista oli nyt tekemässä läksyjä. Kuuntelin hiljaisten askelteni ääntä. Rytmiä oli vaikea erottaa, sillä kävelin hieman varpaillani, kuten aina. En pitänyt siitä, että muut kuulivat askelteni töminästä kun saavuin. Hyppelin matkalla hiljaa valolaikkujen yli.
Saavuin oleskeluhuoneeseen, ja olisin halunnut rojahtaa lempinojatuoliini takan eteen tekemään loitsujen läksyjä kaikessa rauhassa, mutta huomasin pettymyksekseni oleskeluhuoneen olevan täpötäynnä läksyjen tekijöitä. Eivätkä kaikki suinkaan tehneet läksyjä hiljaa. Meteli oli niin kova, etten olisi mitenkään voinut tehdä siellä läksyjä. Puuskahdin turhautuneena ja hiivin oleskeluhuoneen läpi makuusaliini. Vaihdoin koulukaavun arkivaatteisiini, ja menin katsomaan itseäni peilistä. Pähkinänruskeat kiharat hiukset auki, ja niiden päällä koristeena vaaleanpunainen panta, jossa on pieni rusetti. ruskea toppi ja vaaleanpunainen pitkähihainen bolero. Vaaleanpunainen hame ja valkoiset sukkahousut, ja jalassa mustat balleriinat. Olin tyytyväinen, ja nappasin laukkuni sängyltä. Hipsuttelin makuusista oleskeluhuoneeseen, ja sieltä käytävälle. Laukku pomppi iloisesti kylkeäni vasten kulkiessani kirjastolle päin. Jos oleskeluhuone oli liian meluinen, voisi läksyt kirjastossakin tehdä.
Saavuin kirjastoon, ja lähdin etsimään korkeiden hyllyjen välistä vapaata pöytää. Kirjastokin oli täynnä oppilaita, mutta siellä sentään tehtiin läksyjä hiljaa, eikä huudettu. Katselin hyllyissä lepäävien kirjojen selkämyksissä komeilevia nimiä. Suuri loitsukirja, Sieppi - etsijän opas, Suohirviöt, nimet vilisivät silmissä, taisin olla S-kirjaimen kohdalla. Sitten äkkäsin mahdollisesti koko kirjaston ainoan tyhjän pöydän. Kaksi tyhjää tuolia siistin pöydän ääressä. Kävelin äkkiä pöydälle, ja kippasin laukkuni sisällön sille: loitsujen, muodonmuutoksen ja yrttitiedon kirjat sekä tähtitiedon kartat, tyhjiä pergamenttirullia, sulkakynä ja mustepurkki. Istuin tuolille, mutta ponnahdin heti ylös, sillä tuolilla oli jo jotakin. Kirja. Nostin sen käteeni, Huispaus kautta aikojen. Lentäminen on aina kiehtonut minua, minulla on oma luutakin, mutta en ole ikinä lentänyt. Istuin takaisin alas. Läksyt saisivat nyt hieman odottaa, päätin, ja aloin lukea.