Kirjoittaja Lily-Bella Davies » 04 Syys 2015, 14:40
Juna lähti liikkeelle äkisti, enkä ehtinyt ottaa mistään kiinni, ennen kuin jo huomasin makaavani käytävällä pitkin pituuttani. Kautta merlinin parran, milloin minä oppisin olemaan kaatuilematta? Olin tätä nykyä ärsyttävän kömpelö ja tasapainoni tuntui kadonneen. Kukaan muu käytävällä olijoista ei näyttänyt kaatuneen, joten se oli vain ja ainoastaan oma syyni. Mulkaisin kiukkuisesti kahta ekaluokkalaisen näköistä pikkutyttöä, jotka hihittivät kaatumiselleni. Typerykset.
Tuskin heistä olisi tuntunut kivalta, jos he olisivat kaatuneet ja heille olisi naurettu. Mutta kyllä minäkin olin joskus nauranut jonkun epäonnistumiselle, vaikka tiesin liiankin hyvin, että olisin itse varmaan alkanut toisen asemassa itkemään. Toisaalta, olisin saattanut alkaa pillittää jo siksi, että epäonnistuin, ennen kuin kukaan edes olisi ehtinyt nauraa minulle. En saisi reagoida niin voimakkaasti, jos joskus en osannut jotain. Ei se olisi maailmanloppu.
Nousin ylös ja tartuin matka-arkkuni kahvaan. Arkku ei ollut painava, sillä Lily oli hyvästellessämme huomannut, etten jaksanut kantaa arkkua ja oihtinut sen kevyeksi. Nyt kaikki varmaan luulivat, että olin supervahva kun jaksoin kantaa arkkuni niin vaivatta. Ennemminkin olin superfiksu, tai oikeastaan Lily oli. Ehkä minunkin kannattaisin opetella kyseinen loitsu, niin ei tarvitsisi enää koskaan hikoilla matka-arkun takia.
Etenin käytävää kohti junan veturia ja tähyilin vaunuihin. Hetken kuluttua huomasin eräässä osastossa istuvan ruskeahiuksisen tytön. Hän oli yksin, joten ajattelin, että ehkä seurani kelpaisi hänelle. Jos ei, voisinhan aina vaihtaa vaunua. Kyllä minä aina ystäviä löysin. Vilkaisin nopeasti vaatteitani, ennen kuin tartuin vaunun oveen ja astuin sisään. Olin vetänyt pitkät punaiset kiharani poninhännälle. Olin pukeutunut valkoisiin, tiukkiin farkkuihin ja vaalean beigen väriseen, pitkähihaiseen palmikkoneuleeseen. Kengikseni olin valinnut beiget, lyhytvartiset tennarit.
Astuin sisään vaunuun ja kysyin tytöltä: "Saanko tuppautua seuraan?" Yritin pitää äänensävyni mahdollisimman ystävällisenä, äskeisestä välikohtauksesta huolimatta. Olin kyllä oikeasti aika kiukkuinen itselleni, mutta se ei näkynyt ulospäin. Vastausta odottamatta heilautin arkun varsin kevyesti matkatavaratelineelle ja istuuduin tyttöä vastapäätä. Tyttö näytti suunnilleen samanikäiseltä minun kanssani, mutta eihän sitä koskaan voinut tietää. Lisäksi hän oli aika kaunis. Ei sillä, että sillä olisi ollut mitään merkitystä. En ollut kovin turhamainen enkä juuri välittänyt siitä, miltä näytin. Vaikka kyllä tiesin, että olin kaunis. Tai no, kauneus on katsojan silmässä, kuten äitini tapasi sanoa. Osittain se taisi olla totta.
Olin pakannut tärkeimpiä tavaroitani pieneen mustaan reppuun. Siellä olivat muun muassa hiusharja, pinnejä ja hiuslenkkejä, taikasauva, rahapussi, loitsukirja, nippu kirjeitä, huulirasva ja nenäliinapakkaus, sillä olin viimeaikoina ollut hieman nuhainen. Kaivoin sauvan esiin, sillä minun teki hirveästi mieli loitsia jotain, nyt kun sauvaa oli taas lupa käyttää. Minua ärsytti suunnattomasti, ettei kesän aikana saanut taikoa. Olin kyllä ollut Châteaussa neljä viikkoa opiskelemassa kesälomalla ja olin silloin saanut taikoa, mutta muutamankin viikon kielto otti päähän. Miksei rehtori voisi luottaa siihen, ettei kukaan tekisi tyhmiä? Tai ainakaan minä en käyttäisi taikuutta mihinkään sopimattomaan, kuten jästien kiroamiseen huvin päiten. Mutta eihän sitä koskaan tiennyt, mitä jotkut ääliöt keksivät tehdä.
Lily-Bella Davies (15): Taiteellinen ja kunnianhimoinen, 5-luokkalainen serpentardtyttö. Teräväkielinen ja fiksu lukutoukka.
Muut hahmoni: Cerinna Crèin (28), Effie Solender (20) ja Alisha Marshall (16)