Kirjoittaja Renée Mason » 29 Heinä 2015, 16:23
"Elyon, entä sinä?", Tyttö, Elyon vastasi. Olin juuri aikeissa kertoa nimeni, kun Elyon jatkoi: "Ei, odota, muistan sen kyllä... Ääm... Renée? Juu, niinhän se oli." Nyökkäsin hymyillen Elyonin veikkauksen oikeaksi. Minulla itselläni ei ollut ollut hajuakaan Elyonin nimestä, vaikka hän tiesikin minun nimeni. Ilmeisesti olin puhunut oleskeluhuoneessa hieman liian lujaa. Ainakin muistelisin, että Elyon oli Gryffondor.
"Lohikäärmeet ovat kiinnostavia! Ne on aika Väärinymmärrettyjä. Niin, ja dragonologi on niin sanotusti "Lohikäärmetiedemies". Elyon jäi vetämään henkeä ja jatkoi: "Tiedäthän, että dragonologia ja lohikäärmetiede ovat eri asia? Lohikäärmetiede kertoo julmista raakalaisista, jotka on kenties kesytettävissä. Dragonologiassa puhutaan älykkäistä - siis ei kaikki ole älykkäitä - ja ymmärtäväistä arteenmetsästäjistä, jotka opettivat ihmiset puhumaan ja kirjoittamaan."
Elyon pysähtyi taas vetämään henkeä: "Mutta dragonologiassakaan ei kannata uskoa kaikkea, on kaikenmoisia oletuksia ja sellaisia. Mutta veljeni kertoi minulle - hän on myös dragonologi - että vaikka monesti ajatellaan, että lohikäärmeet ovat kuolemassa sukupuuttoon, no, ehkä se on totta, mutta lohikäärmeen evoluutio on päässyt jo pitkälle! Hän uskoo, että esimerkiksi Walesinvihreä" ,Elyon osoitti kirjan kuvaa, "on vain yksi "tytärlajeista" jotka ovat syntyneet Euroopanlohikäärmeistä, puhtaita Euroopanlohikäärmeitä on enää hyvin vähän. Mutta Walesinvihreä on minusta kauniimpi kuin tavallinen Euroopanlohikäärme."
Kuuntelin silmät selälläni ja suu ihmetyksestä auki. Miten paljon Elyon tiesikään! Olin totta kai painanut mieleeni kaiken hänen puheestaan ja se kiehtoi minua. En ollut ennen tormännyt termiin "Dragonologia", joten en ollut kuullutkaan sellaisesta tieteenhaarasta. Hetken päästä tajusin, kuina typerältä näytin ja loksautin suuni kiinni. "Miten kiehtovaa!", huudahdin. Hymyilin leveästi, kun Elyon silitti nukkuvaa Walesinvihreää. "Itse olen pikemminkin, hmm, miten sen voisi sanoa, harrastelija. Tutkin ja opiskelen lohikäärmeitä omaksi ilokseni, ja koska ne ovat mielenkiintoisia", kerroin.
Mietin hetken lohikäärmeitä, jotka olisivat opettaneet ihmiset puhumaan ja kirjoittamaan. Se oli toisaalta uskomaton ajatus, sillä nykyajan lohikäärmeet eivät paljoa puhuneet. Toisaalta, mistä minä olisin voinut tietää, millaisia lohikäärmeet olivat olleet ennen ihmisiä. Ehkä ihmisten hulluus, ahneus ja halu tappaa lohikäärmeitä oli tehnyt liskoista vaarallisempia.
"Minä pidän Walesinvihreistä", sanoin hieman hajamielisesti ja tuijottelin lohikäärmeen kuvaa. Se yskähti nukkuessaan. Hymyilin sille onnellisena.
16-vuotias positiivinen, heittäytyväinen ja sosiaalinen tyttö gryffondorista. Rakastaa erityisesti lohikäärmeitä sekä muita eläimiä ja hymyilee enemmän kuin hengittää. Löytää kaikesta ja kaikista jotain positiivista, vaikka kukaan muu ei löytäisi.
Ei maailma kaadu, vaikka minä kaadun.
EPÄAKTIIVINEN inspiraationpuutteen ja muiden tylsien tekosyiden takia