//Varattu Lily Lionin ja Rosaliné Clearwaterin roolipelille//
Kävelin koulun puistoalueella kohti järveä. En kuitenkaan halunnut jäädä järven rantaan vaan käännyin oikealle hyvissä ajoin ennen järveä. Valitsin kauniin hedelmäpuun ja istuin sen juurelle. Avasin oppikirjan ja yritin painaa kallooni muodonmuutoksien sisäisiä salaisuuksia. Tajusin ne paljon paremmin äidin kertomina. Yritin ymmärtää jotain, mutta odottamaton helle tuntui sulattaneen aivoni. Suljin kirjan ja panin sen takaisin laukkuun. Nautin hetken silkasta rauhasta, kunnes siirryin ärtyneenä eri puolelle puuta. Varjoisalle puolelle. Etsin laukustani unohtuneita toffeekarkkeja, mutta ne olivat sulaneet kiinni laukkuuni. Näin laukussani nahkakantisen kirjan. Se oli päiväkirja, jonka Rick oli pakottanut ottamaan mukaan. Hän nimittäin halusi väen vängällä tietää Châteausta kaiken, että se olisi varmasti "hyvä elinympäristö, jossa oli mukavia ihmisiä". Rick oli joskus turhan suojeleva, mutta kai hän teki sen hyvää hyvyyttään?
Avasin päiväkirjan ja kirjoitin siihen;
"On tosi lämmin, istun pihan hedelmäpuun alla. Nautin säästä ja tunnelmasta, olen onnellinen." Suljin kirjan huokaisten. Olipahan sekin tehty.
Kuulin etuovien avautuvan, kukahan tuli pihalle? Oli lauantai, joten se saattoi olla kuka tahansa. Paitsi joku "kadonnut". Ihmisiä nimittäin "katosi". Oikeasti heidät piilotettiin sairaalasiipeen. Olikohan linnaan päässyt jotain tuholaisia, jotka levittivät jotain vakavaa sairautta? Olin kuullut oleskeluhuoneessa sivusta, kun kiihtynyt toisluokkalainen kertoi kovasti dramatisoitua kertomusta laudankankeista ihmisistä sairaalasiivessä, joihin lukeutui muun muassa rehtori Evans. Kukahan idiootti oli päästänyt ne tuholaiset sisään? Jos tätä menoa jatkuisi, päätyisin taatusti Beauxbatonssiin Rickin seuraksi. Voin jo kuvitella kaikki ne illat jolloin Amber kiusaa minua ja Rick puolustaa minua. Ei, sitä en tahtonut. Tuhoaisin vaikka ne tihulaiset paljain käsin estääkseni sen.
Ja taas jäin omiin ajatuksiini vaikka tarkoitukseni oli vain lorvia miettimättä mitään, tai lukea muodonmuutoksia. Olisi mukava jutella jollekulle. En minä mitään hirveää yksinäisyyttä tai itsesääliä potenut, vaan olisi vain vaihteeksi kiva avata suu muihinkin tarkoituksiin, kuin tunnilla vastaamiseen.