//Pelissä mukana Renée Mason ja Brian Eldridge :)
Aika: Yöllä (klo 2-3?)
Paikka: Lähtee gryffondorin oleskeluhuoneesta kohti kirjastoa//
Minun kuuluisi olla nukkumassa tähän aikaan yötä. En ollut valvonut näin myöhään varmaan sitten viimekesäisen yöretken. Mutta nyt en saanut unta. Katselin sängyssäni tiimalasini valuvaa hiekkaa ja yritin saada itseni väsyneeksi vain tuijottelemalla sitä. Mutta pyh, olin seurannut hiekan valumista jo useamman tunnin. Tarkistin kellonajan. Näytti siltä, etteivät viisarit olleet liikkuneet ollenkaan viime tarkistuksesta. Ja luulin tietäväni, mistä yhtäkkinen pirteys johtui. Loitsutunnilla oltiin harjoiteltu piristysloitsua ja työparini oli loihtinut minuun ehkä turhan ison annoksen. Minä taas olin saanut tytön nukahtamaan omalla loitsullani. Olin saanut läksyksi harjoittelua. Professori sanoi, ettei loitsun pitäisi kestää yöhön asti. Niinpä niin. Olisin kyllä voinut harjoitella nyt. Varmaan saisin itseni uneen, jos kokeilisin loitsua. Mutta en halunnut riskeerata sitä, että onnistuisin vahingossa ja menettäisin koko yön unet. No, todennäköisesti ne olivat mennyttä jo nyt. Huomisesta tulisi karmea päivä.
Aikani tiimalasia tuijoteltuani tulin siihen tulokseen, etten tulisi saamaan unta koko yönä, vaikka kuinka makaisin sängyssäni. Eikä siinä ollut mitään hauskaa, sängyssä makaaminen oli tylsää. Siispä nousin hiljaa ylös, etten herättäisi muita samassa makuusalissa nukkujia ja asetin tiimalasin takaisin yöpöydälleni. Pengoin hieman levällään olevaa matka-arkkuani etsien sieltä tummanpunaisen T-paidan ja lempi collegehousuni. Ne olivat harmaat ja vasen polvi oli rispaantunut ja siinä oli isohko reikä. Olin kaatunut, yllätys yllätys. Vedin T-paidan ja housut yöpukuni tilalle, otin sauvani yöpöydältä ja hipsin makuusalista ulos. Avasin oven hiljaa raolleen, ettei siitä kuulun ääntä eikä valokaistale päässyt kenenkään silmiin, ja suljin sen perässäni äänettömästi. Päästyäni muiden luota pois huokaisin helpotuksesta ja astelin oleskeluhuoneeseen vievät portaat alas pitäen katseeni maassa. En halunnut herättää koko tupaa rymähtämällä portaat alas.
Sain kuin sainkin portaat kunnialla loppuun ja nostin katseeni tarkkailemaan oleskeluhuonetta. Takassa leimusi tuli ja tassuttelinkin eriparisukillani sen ääreen. Istahdin risti-istuntaan lattialle takan eteen ja tuijottelin tulenlieskoja. Ne olivat mielenkiintoisempia kuin valuva hiekka, sillä hiekan valuessa uudestaan ja uudestaan ylhäältä alas, tulenlieskat tanssivat takassa puita kuluttaen. Nojasin takanani olevaan nojatuoliin ja siirsin katseeni kattoon. Minulla oli harvinaisen tylsää. Yöllä olisi vaikka mitä tekemistä, mutta yksin oli masentavaa tehdä mitään. Varsinkin jos kaipasi seuraa elämänsä joka hetkeen, kuten minä kaipasin. Minulle tuli taas pitkästä aikaa ikävä Anthonia ja Jeanieta. Voi, kuinka monta yöllistä reissua olimme heidän kanssaan tehneet. Sitten menin tekemään typerästi ja hankkimaan laittoman lohikäärmeen. Ja täällä sitä nyt oltiin. Kyllä minä kaipasin omaa lohikäärmevauvaanikin, mutta ystävät ennen kaikkea.
Siitä oli pitkä aika, kun viimeksi olin puuhaillut lohikäärmeiden parissa. Tarkoitan siis niistä lukemista, olin saanut opikseni niiden kasvattamisesta. Minulle iski halu lukea taas lisää noista liskokuninkaista, mutta minulla ei ollut makuusalissa kirjaa, jota en olisi jo lukenut. Niinpä tyydyin vain kohtalooni huokaisten ja tuijottelin kattoon miettien, joutuisinko viettämään koko yön siinä.