Ristiriitaista muodonmuutosta

Lukuvuoden 2016-17 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Ristiriitaista muodonmuutosta

ViestiKirjoittaja Katrine Isabell Wall » 19 Touko 2016, 22:28

//Edit Hallanille ja Katrine Wallille illaksi 16.9. 2016 //

Painavan laukkuni hihna hiersi olkapäätäni kun kävelin kirjastolle päin. En ollut kovin hyvällä tuulella, sillä en ollut ehtinyt syödä välipalaa, etten olisi myöhästynyt sopimastani tapaamisesta. Lisäksi iltapäivän viimeinen tunti oli mennyt aika huonosti. En vain ollut osannut loitsuja.

Astelin sisään kirjaston lasiovista ja tähyilin ympärilleni. Kirjasto oli iso paikka, miksi emme olleet sopineet tarkemmin tapaamispaikkaa? Meillä oli tänään ollut muodonmuutoksen tunti yhdistettynä ykkösluokkalaisten kanssa, ja meille oli annettu läksyksi tehdä parityönä esitelmä jostakin muodonmuutosloitsusta, jonka haluaisimme oppia. Parikseni oli valikoitunut ykkösluokkalainen Edit Hallan. En huomannut missään tuota ruskeahiuksista tyttöä, joten kävelin lähimmän vapaan pöydän luo ja rojahdin istumaan. Ehkä Hallan oli jo kirjastossa, ehkä ei, mutta en minä jaksanut häntä etsiä, olin niin väsynyt.

Kaivoin laukustani muodonmuutoksen kirjan, sulkakynän, pergamenttia ja mustepullon ja jäin sitten odottelemaan Hallania, sillä enhän minä voisi edes etsiä hyödyllisiä kirjoja, kun emme olleet vielä päättäneet aihetta.

//Anteeksi lyhyys, ei jotenkin inspannut tänään :( Ja sori kaamea nimi, en ole ikinä osannut nimetä ropeja :D//
Don't get too close,
It's dark inside
It's where my demons hide,
It's where my demons hide.
Imagine Dragons - Demons

Katrine Wall, hiljainen, ujo ja älykäs tokaluokkalainen Serdaiglesta
Katrine Isabell Wall
Oppilas

Tupa: Serdaigle

Re: Ristiriitaista muodonmuutosta

ViestiKirjoittaja Edit Hallan » 20 Touko 2016, 06:58

Syön voileipääni ja mietiskelen muodonmuutoksen projektia. Sitten tajuan että olen myöhässä tapaamiseta jonkun Kareinen kanssa. Lähden juoksemaan kohti kirjastoa. Kirjaston ovella kokoan itseni ja suoristan mustan toppini, sillä en käytä vapaa-ajalla haluankoulupukua. Avaan oven ja etsin katseellani tyttöä, jonka nimen unohdin juostessani. Huomaan kyseisen tytön, joka kylläkin jo istuu. Kävelen sanomatta sanakaan tytön luo sillä haluan saada hengityksini tasaiseksi.

//Viestin lyyhyys johtui puhelimesta
Nuori tapahtuma-altis tyttö Serpentardin tuvasta
Edit Hallan
Oppilas

ViestiKirjoittaja Katrine Isabell Wall » 08 Kesä 2016, 19:31

Selailin jo vähän tylsistyneenä muodonmuutoksen kirjaa. Tyttö oli myöhässä. Ellei tuo kohta saapuisi, päättäisin aiheen itse, sillä tämä projekti olisi hyvä saada tänään tehtyä.

Pian kuitenkin huomasin kirjaston oville saapuneen mustaan toppiin sonnustautuneen Hallanin, joka seisahtui hetkeksi pälyilemään ympärilleen, ilmeisesti minua etsien. Hallan huomasi minut juuri kun meinasin huikata tälle, ja käveli luokseni sanaakaan sanomatta, mikä oli mielestäni vähän epäkohteliasta. Jos tuo ei vaivautunut tervehtimään minua, en minäkään tervehtisi häntä, ajattelin.

“Onko sinulla ehdotuksia aiheen suhteen?” Töksäytin hieman turhan epäkohteliaasti. Ärsytti vain. Minulla itselläni oli jo pari ideaa mielessä, mutta oli kohteliasta - epäkohteliaasti kysyttynäkin - kysyä ensin toisen mielipidettä asiaan.
Don't get too close,
It's dark inside
Imagine Dragons - Demons

Katrine Isabell Wall
Oppilas

ViestiKirjoittaja Edit Hallan » 09 Kesä 2016, 14:27

Tyttö kysyi onko minulla ideoita projektia varten johon vastasin syöden edelleen voileipää "Ei, mutta oisko sulla ja mikä sun nimi oli" ääneni saattoi kuulostaa edlelleen hengästyneeltä. Kaivan laukustani oikeat kirjat esille ja alan tuijottelemaan valkoisia conversejani ja revittyjä farkkujani, kunnest istun tytön viereen haukotellen sillä yö unet olivat jäänneet lyhyiksi. Ja katsoo sen jälkeen Katrinea.
//Sori lyhyys oon vaan tällä hetkel tosi väsynyt
Edit Hallan
Oppilas

ViestiKirjoittaja Katrine Isabell Wall » 09 Kesä 2016, 19:48

Hallan mutusteli voileipää vastatessaan, ettei hänellä ollut ideoita. “Mutta oisko sulla ja mikä sun nimi oli?” Tyttö kysyi vielä kaivaessaan muodonmuutoksen kirjat laukustaan ja istahtaen haukotellen viereeni.

Eikö tuo ollut nyt panostanut tähän ollenkaan? Ei ideoita, ei edes muistanut nimeäni, eikä näyttänyt kovin kiinnostuneeltakaan. Minä ainakin halusin hoitaa tämän huolella.

“Wall”, sanoin. “Eikä kirjastossa muuten saa syödä”, huomautin. Olisi syönyt leipänsä ennen kuin tuli kirjastoon. Hänhän voisi sutata kirjat.

Selasin kirjani ensimmäiselle aukeamalle ja otin sen välistä listan ehdotuksistani. Olin nimittäin miettinyt asiaa jo etukäteen. Huokasin syvään ennen kuin aloitin. “On minulla ehdotuksia, kävisikö esimerkiksi värinvaihtoloitsu tai ihmisen muuttaminen eläimeksi - ei siis animaagi vaan toisen ihmisen muuttaminen - tai nesteen muuttaminen joksikin kiinteäksi?” Seuloin katseellani listasta muutamia esimerkkejä.
Don't get too close,
It's dark inside
Imagine Dragons - Demons

Katrine Isabell Wall
Oppilas

ViestiKirjoittaja Edit Hallan » 10 Kesä 2016, 16:26

Tyttö vastasi nimekseen Wall ja sanoi ettei kirjastossa saa syödä ja söin nopeasti voi leipäni. Wall luetteli ehdotuksia ja värinvaihtoloitsun kohdalla silmäni suurenivat. Ja kysyin "Sopisko sulle se värin vaihtoloitsu??". Se oli ideoita ainoa joka kiinnosti minua ollenkaan. "Sopiiko sano kiltti joo jooko" kinusin tytöltä ja jatkoin "Voitais vaikka kokeilla sitä mun kenkiin kilttiiiii" Lopetin sen kun yhtäkkiä tajusin näyttäväni säälittävätä

Ryhdistäysyin ja kaivoin hain kirjahyllystä kiinostavan näköisen fantasia kirjan jota oloin selata
Edit Hallan
Oppilas

ViestiKirjoittaja Katrine Isabell Wall » 25 Kesä 2016, 19:25

Sen sijaan, että olisi lopettanut syömisen ja pakannut lopun leivän reppuunsa, Hallan tunkikin sen pikavauhtia suuhunsa. Pyöräytin silmiäni, mutta annoin asian nyt olla. Samapa tuo, eihän tytöllä ollut edes kirjaa jota sotkea. Piti vain toivoa, ettei neiti Diouri ollut nähnyt, sillä ei olisi kiva saada häätöä kirjastosta vain yhden voileivän takia.

Hallan kuunteli ehdotuslistani silmät pyöreinä. “Sopisko sulle se värinvaihtoloitsu?” Tyttö kysyi. “Sopiiko sano kiltti jooko. Voitas vaikka kokeilla sitä mun kenkiin kilttiiii”, hän mankui.

Huokasin vähän ärsyyntyneenä. “Miksei kävisi, nuo kaikkihan olivat sellaisia asioita, jotka kävisi minulle”, totesin kuitenkin rauhallisesti. “Mutta en usko, että meidän kannattaa kokeilla sitä sinun kenkiisi, värinvaihtoloitsu on sellaista taikuutta, mitä meille ei opeteta moneen vuoteen, ja tässä esseessä oli tarkoituskin panutua sellaisiin loitsuihin, joita haluaisi joskus oppia”, huomautin.

Hallan meni tutkiskelemaan kirjahyllyä ja minä menin perästä. Kerrankin tuo osoitti jonkinlaista vastuuta esseen tekemisestä. Selailin kirjojen kansia ja nostin hyllystä opuken nimeltä Muutos ja vaihdosloitsut helpoimmillaan. Lukaisin sisällysluettelon läpi, mutta tämä kirja ei käsitellyt värinvaihtoloitsua, joten palautin sen hyllyyn. Hetken etsinnän jälkeen käteeni osui Väriloitsuja aloittelijoille -kirja, joka näyttikin jo lupaavammalta. Nappasin mukaani myös jonkun seiskaluokkalaisille suunnatun muodonmuutoksen oppikirjan ja palasin niiden kanssa paikoilleni.

Hallan selaili jotakin kirjaa.

“Löysitkö mitään?” Kysyin, ja vilkaisin kirjan kantta. Ei se käsitellytkään muodonmuutoksia vaan oli joku fantasiaseikkailu. Nappasin turhautuneena kirjan toisen tytön kädestä. “Etkä voisi nyt edes pientä hetkeä eskittyä tähän esseeseen?” Huudahdin. Istuin alas ja annoin Hallanille seiskaluokkalaisten muodonmuutoskirjan. “Olisitko nyt hyvä ja lukisit tuosta värinvaihtoloitsuista?”

Mikä ihme minuun oli mennyt? En minä yleensä tuolla lailla suuttunut? Huokasin syvään pyyhkäisin hiukset kasvoiltani. “Anteeksi, Hallan”, mutisin ja avasin kirjani.
Don't get too close,
It's dark inside
Imagine Dragons - Demons

Katrine Isabell Wall
Oppilas

ViestiKirjoittaja Edit Hallan » 03 Heinä 2016, 16:40

//Aijon poista tän tyypin joten en enää jatka pelaamista
Edit Hallan
Oppilas

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 10 Maalis 2017, 22:15

Lukitaan keskeneräisenä.

Katrine Wall, Serdaigle: 7 p
Edit Hallan, Serpentard: 3 p
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Paluu Lukuvuosi 2016-17