C. Kortti kaverille

Täältä löydät haasteiden ja roolipelauksen ohelle suunnitellut lisäaktiviteetit. Aktiviteettejä on laidasta laitaan ja niihin voit myös itse vaikuttaa. Lisäaktiviteettejä alkaa ilmestyä pikkuhiljaa.

C. Kortti kaverille

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 21 Maalis 2016, 15:38

Turnajaisten kolmantena lisäaktiviteettina on kortin lähettäminen kaverille, tutulle tai tuntemattomalle. Kortti lähetetään hahmon näkökulmasta ja se voi käsitellä haluamasi aihetta. Esimerkiksi nyt pääsiäisen kynnyksellä kyseessä voi olla kortti pääsiäisen kunniaksi tai jos kortin saajalla on tulossa syntymäpäivät, voi kortti toimia syntymäpäivätoivotuksena. Voit lähettää kortin myös toivottaaksesi esimerkiksi hyvää kevättä tai ihan muuten vain tervehdykseksi.

Kortti voi olla haluamasilainen. Voit askarrella kortin itse, ottaa siitä kuvan ja liittää mukaan tai vaihtoehtoisesti piirtää jollain ohjelmalla. Jos et jaksa itse piirtää tai askarrella, voit myös kuvailla, miltä kortti näyttää ja mitä tekstiä siinä on. Siinä tapauksessa pyri kuvailemaan mahdollisimman yksityiskohtaisesti kortin ulkonäköä.

Liitä tekemäsi kortti vastauksena tähän artikkeliin, jotta saat tupapisteet kyseisestä aktiviteetistä. Voit halutessasi lähettää kortin henkilökohtaisesti myös kortin saajalle esimerkiksi yksityisviestitse, sähköpostitse tai hahmon foorumialueelle. Saat jokaisesta tekemästäsi kortista 5 pistettä, kuitenkin maksimissaan 10 pistettä.

Osallistumisaika
  • Päättyy 21. toukokuuta

Pisteytys
  • 5 pistettä / kortti (max 10 pistettä)

Jos sinulla on aktiviteettiin liittyviä kysymyksiä, voit esittää niitä tässä. Kaikki ovat tervetulleita mukaan ilostuttamaan hahmoja korteillaan.
Mila Molina (64): Taikakoulu Châteaun entinen rehtori, nykyään vain ennustuksen opettaja. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Mila Molina
Opettaja

Opetettava aine: Ennustus

Re: C. Kortti kaverille

ViestiKirjoittaja Matthias Frankowski » 23 Maalis 2016, 13:46

Kirjekuori:
Kuva

Kortti: ((in-game tuossa ei tietenkään lue Sylviane Gren))
Kuva

Kortin teksti: ((Kortti on niin hieno, että taikasauvan näpäytyksen avulla teksti rullaa alas-ylös-alaspäin))
KuvaKuva
Kirje: ((lähetän yksityisviestitse.)) ((Anteeksi tämän viestin pituus ja kuvatulva :3 ))
"Kävele sata metrii mun kengissä, selviit hengissä, mut sun elämäs ei oo enää entistä"
- Huge L, Matka mun kengissä

Matthias Frankowski, 6.-luokkalainen Serpentard. Arkielämä koostuu kouluelämästä selviytymisestä ja kaverin kanssa oleilusta.
Matthias Frankowski
Oppilas

Tupa: Serpentard

ViestiKirjoittaja Heather Rose » 25 Maalis 2016, 00:28

Heather lähetti kortin Katrinelle kuukauden Ikimusteen välissä. Tyttö oli askarrellut kortin päälyspuolelle korin, jossa on pääsiäismunia, sekä lisäillyt hieman kauniita yksityiskohtia. Kortti tuoksuu narsisseilta ja liljoilta. Heather loitsi myös kortittiin musiikkia, joka kuuluu aina tavanomaisesti kun Katrine pitää sitä kädessä.

Kuva

Kortin kääntöpuolella lukee koukeroisin, kultaisella musteella kirjoitetun teksti;

Heij, minun ihana, uskomaton, kaunis ja mahtava ystäväni <3 Kirjoitin tämän kortin sinulle muistaen meidän ystäiset hetkemme ja sen kun ensimmäistä kertaa tapasimme. Siitä kun yhdessä taivalsimme salakäytävässä kohti valoa on vierähtänyt jo tovi, mutten koskaan tule unohtamaan sinua - eikä tule myöskään Nallukka, joka pyysi muuten kertomaan ettei muistele pahalla sitä että miltei pudotit sen kuilluun :)
Meillä on yhdessä paljon muistoja, kuten se kun vahinkovarastimme sen korun tai valmistimme yhdessä taikalientä. Tai se, kun jouluna avasimme lahjoja leikkien totuutta ja tehtävää. Haluaisin kokea nuo kaikki hetket uudestaan, mutta tiedän kuitenkin että meillä tulee olemaan vielä pitkä yhteinen historia ^^ Olet ollut minulle erittäin tärkeä tapaamisestamme asti ja sen haluan nyt sinulle osoittaa.
Mutta Katrine, nyt on pääsiäinen ja iloitkaamme siitä! :3 Syö paljon suklaata (niin minä ainakin teen) ja toivota pääsiäispupu tervetulleeksi. Herkut ovatkin parasta pääsiäisessä. Hmm... äiti haluaisi tavata sinut. Haluaisitko tulla meillä vaikka pääsiäisaterialle? :)

kyselee ystäväsi,
Heather.

Lähetän kortin Katrinen/Katrinen pelaajan pöllölään :)
Heather Rose: Eloisa, mukava, runollinen neiti Pouffsoufflesta.
Heather Rose
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Marceau Forest » 25 Maalis 2016, 14:16

Marceau kiittää Frankowskia suuresti kortista, kirjeestä ja muistamisesta. Pakkohan hänen oli lähettää vastauksena oma pääsiäiskorttinsa. Toivottavasti Frankowski ei järkyty pojan järkyttävän huonosta piirrustustyylistä ja kirjoitusvirheistä.

Etupuoli
Kuva

Takapuoli
Kuva

Pääsiäiskorttinsa on ansainnut myös Marceaun ystävä Katrine Wall. Tässä ole hyvä!

Kuva
Marceau Forest (13): Kömpelö ja hiljainen Pouffsoufflepoika
Muut hahmoni: Mila Molina, Ronja Blomroos & London Morel
Marceau Forest
Oppilas

ViestiKirjoittaja Lýdia Laxness » 26 Maalis 2016, 11:17

Lýdia puolestaan antoi kortin Evelynille ollessaan tämän kotona kylässä. Kortti on valkoista pahvia, jossa on vihreä, kimalteleva kehys, sekä pitsireunus. Korttiin tyttö oli myös askarrellut pääsiäismunia hauskoista pahviarkeista. Se tuoksuu piparmintulle.

Kuva

Kortin toisella puolella lukee teksti;

Kiitos, Evelyn. Minulla ei ole ollut ystäviä sitten koko Château aikanani. Tai ehkä on, mutta ei niin läheisiä kuin sinä. Kiitos, että tulit luokseni ja autoit minua kirjoittamaan esseeni. Kiitän sinua myös siitä että sain tulla vierailemaan teille näin pääsiäisen aikaan. Olet minulle tärkeä ja toivon että ystävyytemme kestää ikuisesti ♡ Haluatko tulla käymään meillä kesällä? Olen kertonut sinusta paljon Léolle ja vanhemmilleni. Heidän mielestään sinä vaikutat oikein kivalta tytöltä ja arvaa mitä minä sanoin. "Voi, hän on ihanin ihminen minkä olen koskaan tavannut!" Ja se on totta. Kuka tahansa ei olisi lohduttanut minua silloin. Minusta tuntuu että olemme kuin kaksi sydämen palasta jotka löysivät toisensa

kertoilee uskollinen ystäväsi
Lýdia.

Lähetin kortin yksärinä.
Dream as if you'll live
forever
live as if you'll die
today
Lýdia Laxness
Oppilas

ViestiKirjoittaja Katie Chang » 27 Maalis 2016, 14:39

Kirje kuori on kultainen ja siinä lukee punaisella Heather Rose.

Kuva löytyy täältä
Itkussa ei ole mitään pahaa.
Ei, vaikka itku olisi surua.
Sillä sillä tavoin voi saada ystävän.
Ystävä voi opettaa sinua.
Esimerkiksi nauramaan.
Ja, vaikka nauru on itkun vastakohta
ei kumpaakaan pidä tuomita.
Ja vaikka puhunkin henkilökohtaisesta asioista,
tarkalleen ottaen elämäni tähän mennessä onnellisimmasta hetkestä,
voi näin käydä kenelle vain.
♡:llä
Katie Chang

Sosiaalinen mutta hieman ujo, herkkä ja äärettömän kiltti Pouffsouffle.

Muut hahmoni ovat serdaiglet Sophie Brown (2), Eileen Robert (1), Ayo Moss (5), kaksi muuta pouffsoufflea, Angelette Marfan (1) ja Celina Tourette (4), ja kaksi serpentardia Isabelle Marfan (2) ja Johnn Prost (5)
Jos kiinnostaa niin löydät varmaan hahmojeni esittelyt heidän tuvistaan!
Katie Chang
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

ViestiKirjoittaja Katrine Isabell Wall » 28 Maalis 2016, 19:18

//Anteeksi kuvat, en saanut niitä oikeaan kokoon, niin ovat linkkejen takana :/ Jostain syystä yksi kuva toimi... Laitoin nyt kaikki kuusi tänne, vaikka en tiedä, saiko :) //

----------------------------------------------------
Yksi pääsiäskorteista lähti Fanny Wiestille. Kortti oli sujautettu valkoiseen kirjekuoreen ja päälle oli taiteiltu Fannyn nimi Katrinen hieman suttuisella kaunolla. Kun kuoren avasi, sisältä paljastui tällainen kortti. Kortin kääntöpuolella oli vielä tällainen tekstinpätkä:

Hyvää pääsiäistä, Fanny!

Anteeksi kuva, en osannut piirtää lammasta, joten käytin piirtosabluunaa. Se ei kyllä onnistunut silläkään. Eikä kanakaan onnistunut. Kuitenkin tarkoitin sanoa, että pidä hauska pääsiäisloma ja nähdään taas!

Katrine

-------------------------------------------------------

Seuraava kortti oli vaaleanvihreässä kuoressa, ja päälle oli kirjoitettu Marceaun nimi tummanvihreällä musteella (jota Katrine hankki pääsiäistä varten). Kuoresta paljastui alla oleva kortti.

Kuva

Toisella puolella oli seuraavanlainen lyhyt teksti mustalla musteella:

Hyvää pääsiäistä Marceau!

Kiitos kortista, se on hauska. Sinäkin olet kiva. Vietä hauska pääsiäinen, nähdään taas!

Katrine

------------------------------------------

Seuraava kuori oli voinkeltainen ja päälle oli taiteiltu Sophie Brownin nimi vihreällä musteella. Kuori oli myös vähän paksumpi kuin aikaisemmat. Sisältä ei nimittäin paljastunutkaan perinteistä korttia, vaan sen sijaan muutama Katrinen leipoma pääsiäispipari sekä pieni valkoinen kirjelappunen, jossa luki samalla vihreällä musteella seuraavat sanat:

Hyvää pääsiäistä Sophie!

En tiedä, pidätkö pipareista, mutta ajattelin kuitenkin lähettää niitä. Tein ne itse koulun keittiössä kotitonttujen avulla. Ne eivät maistu yhtään jouluiselta, vaan ovat enemmänkin kuin keksejä ja kuorrute maistuu sitruunaiselta. Toivottavasti pidät niistä. Tarkoitus oli kuitenkin sanoa, että pidä hauska loma ja nähdään taas!

Katrine

-----------------------------------------------

Seuraava kortti lähti Ivan Kushnirille, ja valkoiseen kuoreen oli kirjoitettu tummanvihreällä musteella saajan nimi. Sisältä paljastui vihreä pääsiäiskortti, jonka kääntöpuolella oli lyhyt viesti mustalla kaunolla.

Hyvää pääsiäistä Ivan!

Olen kamalan pahoillani siitä mitä tapahtui siellä juhlissa. En olisi saanut suuttua sinulle, ethän sinä tarkoittanut mitään pahaa. Ajattelin melkein heti tulla pyytämään anteeksi, mutta en enää löytänyt sinua. Annathan minulle anteeksi? Olen oikeasti hirveän pahoillani.

Ja anteeksi kamala kortti, olen hirmu huono piirtämään ja sitten yritin käyttää piirrossabluunaa, mutta kynästä katkesi terä ja nyt kaikki tiput ovat eri värisiä. Tarkoitin kuitenkin vain toivottaa mukavaa pääsiäistä. Älä ole vihainen, tavataan taas,

Katrine

--------------------------------------------

Seuraavan vaaleanpunaisen kuoren on tarkoitus löytää Heather Rose -nimisen noidan luo, ainakin päällä olevasta mustasta kaunokirjoituksesta päätellen. Kun kuoren avasi, sisältä paljastui Katrinen askartelema pääsiäiskortti, ja sen toiselta puolelta seuraava vihreällä musteella kirjoitettu teksti:

Hyvää pääsiäistä luova, ystävällinen, iloinen, kaunis ja paras ystäväni!

Kiitos hurrrrrrjan paljon kortistasi! Se on ihana!

Kiva ettei Nallukka ole minulle vihainen, en tykkää suututtaa ihmisiä tai nalleja. Olisi tosi kiva tulla pääsiäisaterialle, jos se käy äidillesi. Missä päin asuitkaan? Luulen joka tapaukessa pääseväni, äitihän voi vaikka ilmiinnyttää minut. Tiesitkö, että hän vie joka päivä isän töihin ja hakee sileltä kimppailmiintymällä? Isä kun on jästi ja hän käy töissä niin kaukana.

Joka tapauksessa mielettömän hyvää pääsiäistä ihana ystäväni, syö sinäkin paljon sulkaata ja pidä hauskaa! Puhutaan vielä tuosta pääsiäisjutusta, minun pitää kysyä äidiltä.

Katrine

---------------------------------------------

Vielä yhden kuoren sai Katrinen pöllö kantaa. Se oli osoitettu Renéelle ja nimi oli kirjoitettu mustalla beigeen kuoreen. Kuori oli hieman paksumpi, sillä sisällä oli kaksi pupupiparia sekä valkoinen kirje, joka oli kirjoitettu vihreällä musteella:

Hyvää pääsiäistä Renée!

Toivottavasti pidät pipareista, jotka leivoin. Ne eivät tarkalleen kyllä ole pipareita, ainakaan ne eivät maistu joululta. Ne maistuvat oikein paljon pääsiäiseltä ja sitruunaiselta. Ajattelin ensin tehdä yksisarvisia, mutta niiden liian ohuet sarvet kärähtivät, niin tein sitten pupuja. Niissä lukee "Hyvää" ja "Pääsiäistä", jos et saa selvää. Olen aika huono käsittelemään kuorrutetta.

Tarkoitin kuitenkin toivottaa hyvää pääsiäistä. Nähdään taas, tietysti vain jos haluat.

Katrine
Don't get too close,
It's dark inside
It's where my demons hide,
It's where my demons hide.
Imagine Dragons - Demons

Katrine Wall, hiljainen, ujo ja älykäs tokaluokkalainen Serdaiglesta
Katrine Isabell Wall
Oppilas

Tupa: Serdaigle

ViestiKirjoittaja Rebecca Hope » 03 Huhti 2016, 09:37

(Ei ny liity ollenkaan aiheeseen mut oon ihan varmasti nähny ton Marceaun piirtämän kissan joskus :D)
Rebecca Hope

ViestiKirjoittaja Sophie Brown » 04 Huhti 2016, 15:24

Kuorena toimi punainen kirjekuori joka on ympäröitysinisellä nauhalla. Päällä lukee Katrine Wall.

Hei, vaan Katrine!

Piparit olivat ihania, kiitos. Itse en saanut mitään näitä muffineja parempaa. Hyvää pääsiäistä,

ystäväsi Sophie Brown

Kuoressa on siis kuvitteellisesti mansikka muffineita.
Järki
ei
jätä
jos
pidät
pään
kylmänä.

Sophie Brown Terävä-älyinen joskin ujo ensiluokkainen serdaigle jolle läheisin on hänen siskonsa Judy.

Muut hahmoni: Kaksi mahtavaa Pouffsoufflea. Katie Chang ja Cèlina Tourette.
Sophie Brown
Oppilas

Tupa: Serdaigle

ViestiKirjoittaja Renée Mason » 12 Touko 2016, 14:49

Kesäkuun lähestyessä Renée päätti raapustaa Fanny Wiestille syntymäpäiväkortin. Kortin etukansi meni Renéen mielestä aivan pieleen, mutta sille ei mahtanut mitään, tärkeämpi oli viesti kortin sisällä.

//Anteeksi, kun kuvat ovat aika isoja :D//

Kuva

Kuva

Toinen kortti on menossa vastaukseksi Katrinen ihanaan pääsiäistervehdykseen. ((KORTTI TULEE KATRINELLE INGAME PÄÄSIÄISENÄ. Olin vaan unohtanu koko jutun xD)) Sen mukana tulee maalattu Mignon-muna. Se on maalattu kokonaan vaaleansiniseksi, ja joka puolella munaa on valkeita pilviä. Osat pilvistä kyllä ovat hieman epämuodostuneita, koska Renéen käsi heilahteli aina välillä.

Kuva

Kuva
16-vuotias positiivinen, heittäytyväinen ja sosiaalinen tyttö gryffondorista. Rakastaa erityisesti lohikäärmeitä sekä muita eläimiä ja hymyilee enemmän kuin hengittää. Löytää kaikesta ja kaikista jotain positiivista, vaikka kukaan muu ei löytäisi.
Ei maailma kaadu, vaikka minä kaadun.

EPÄAKTIIVINEN inspiraationpuutteen ja muiden tylsien tekosyiden takia
Renée Mason
Oppilas

Tupa: Gryffondor

Seuraava

Paluu Lisäaktiviteetit