Tutustuminen koulupäivän jälkeen

Lukuvuoden 2017-18 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Tutustuminen koulupäivän jälkeen

ViestiKirjoittaja Esmeralda Sweet » 20 Kesä 2017, 15:21

//Peliin odotetaan Aurora Smithiä :) Ajankohtana voisi olla 17.9, jos sopii?//
//Pahoittelut, että kesti aloittaminen :'(//

Esmeralda lysähti pylvässängylleen. Tytöstä tuntui siltä, että hän halusi vain ummistaa silmänsä ja nukkua kesälomaan asti - tai ainakin viikonloppuun. Hän ei osannut aavistaa, että koulu Châteaussa oli myös rankkaa. Esmen kädet olivat väsyneet koulukirjojen alituisesta kantamisesta ja ranne oli puutunut jatkuvasta kirjoittamisesta. Tyttö vain makoili sängyllään Pouffsoufflen makuusalissa ja tuijotti kattoa. Hänen silmänsä painuivat väkisin kiinni.

Pian Esme kuitenkin tunti jotain pehmeää poskeaan vasten. Hän avasi silmänsä nähdäkseen kääpiöpalluransa Beautyn, joka tökki häntä hellästi. Sen terraarion kansi oli auki.
"Tiedän, tiedän", Esmeralda huokaisi. "Haluat ulos. Mutta minä en millään jaksaisi tästä nousta. Tiedätkö tunteen? Aivan kuin tämä vuode vetäisi minua itseensä. Mutta jos kerta haluat..."

*

Esmeralda löysi itsensä yhteisestä oleskeluhuoneesta. Paikalla oli myös muutama muukin oppilas. Ulkona oli sateista ja tuulikin hieman, joten oppilaat viihtyivät paremmin sisätiloissa. Ne jotka eivät olleet yhteisessä oleskeluhuoneessa, olivat todennäköisesti omissa tuvissaan pelaamassa korttipelejä.

Esme hyppäsi tummanvihreään nojatuoliin ja laski Beautyn tuolin käsinojalle. Tähän hän voisi viimein nukahtaa. Ei hän kuitenkaan mitään tulisi menettämään. Kynnen päiväunet saisivat hänet jälleen virkistymään ja silloin hän jaksaisi tehdä vaihteeksi jotain muuta. Vaikka läksyjä.

Tytön ei tarvinnut muuta kuin sulkea silmänsä, kun nukahti jo niille sijoilleen.
Esmeralda Sweet on 11-vuotias iloinen haaveilijatyttö Pouffsoufflesta, joka kirjaimellisesti asuu pilvilinnoissa.

Joskus sitä kaatuu. Aina voi kuitenkin nousta ylös kaatuakseen uudestaan. -Esmeralda Sweet
Esmeralda Sweet
Oppilas

Tupa: Pouffsouffle

Re: Tutustuminen koulupäivän jälkeen

ViestiKirjoittaja Aurora Smith » 20 Kesä 2017, 20:46

Olin koko päivän ollut ilman tekemistä ja vihdoin keksin tekemistä. Menisin oleskeluhuoneeseen istumaan ja juttelemaan muille oppilaille. Katsoin vielä itseäni peilistä, tarvitsin uusia ystäviä, vaikka Kathen lähdöstä oli jo melkein vuosi tunsin itseni edelleen yksinäiseksi. Päälläni on mustat farkut, ja tupani vihreä neule, jaloissani minulla on valkoiset lyhytvartiset converset. Juoksin kohti oloskelu huonetta ja hiljensin juuri ennen ovea, avasin huoneen oven, astuin sisään huomasin lempi paikkani näyttävän tyhjältä joten juoksin kohti sohvan selkänojaa ja hyppäsin istumaan sohvalle, tai oikeastaan toisen tytön jalkojen päälle.

Nousen nopeasti seisomaan ja sanon "Sori, en huomannu suo eikai suo sattunut"
Aurora Smith

ViestiKirjoittaja Esmeralda Sweet » 21 Kesä 2017, 20:50

Esmeralda nukkui levollisesti Beauty haahuillen käsinojalla. Hän näki unta, että vaelsi Châteaun käytävillä ja kaikki tervehtivät häntä. Kaikki tunsivat hänet ja hymyillen toivottivat hyvää päivää. Kaikilla oli pinkit koulukaavut ja keijupalvelija. Yhtäkkiä yksi oppilas kuitenkin hypähti Esmen syliin ja -

"Ääh!"

Esmeralda säpsähti hereille. Joku oli juuri hypännyt hänen jalkojensa päälle ja keskeyttänyt hänen kauneusunensa. Esme heräsi taas Châteaussa, jossa kaikilla oli yllään mustat, tylsät koulukaavut, eikä kukaan tuntenut häntä. Keijujakaan ei ollut lähettyvilläkään.

"Sori, en huomannu suo eikai suo sattunut?" Esmen syliin hypähtänyt tyttö pahoitteli. Tyttö kohotti katseensa tähän oppilaaseen, joka seisoi nyt hänen edessään (?). Hän oli pukeutunut vihreään neuleeseen. Hänellä oli pitkät, vaaleat hiukset, sekä harmaan ja sinisen sävyiset silmät.

"Ei sattunut", Esme hymyili unisesti ja korjasi istuma-asentoaan. "Ummistin vain silmiäni hetkeksi."
Toisella kädellään Pouffsouffle-tyttö rapsutti kääpiöpalluraansa, joka oli hieman säikähtäneen oloinen.
Esmeralda Sweet on 11-vuotias iloinen haaveilijatyttö Pouffsoufflesta, joka kirjaimellisesti asuu pilvilinnoissa.

Joskus sitä kaatuu. Aina voi kuitenkin nousta ylös kaatuakseen uudestaan. -Esmeralda Sweet
Esmeralda Sweet
Oppilas

ViestiKirjoittaja Aurora Smith » 25 Kesä 2017, 15:09

//Inspis ja aika kohtaa ja voin taas pelata.//

"Ääh" tyttö sanoi ja heräsi. Kysyttyäni kysymykseni tyttö käänsi kasvoni minuun. "Ei sattunut" hän sanoi ja korjasi itsensä istuma asentoon ja sanoi "Ummistin vain hetkeksi silmiäni" Hymyilin hiukan ja esitten itseni "Aur, Serpentardista. Kuka sinä olet" kysyn tytöltä istuituen samalla hänen viereensä. " Olen viidennellä"
Aurora Smith

ViestiKirjoittaja Esmeralda Sweet » 25 Kesä 2017, 15:44

"Aur, Serpentardista", tyttö istui Esmeraldan viereen. Hän oli varma että oli nähnyt tämän Aurin ennenkin. Jotenkin hän muisti tämän vaaleat hiukset ja siniharmaat silmät. Luultavasti he olivat kävelleet toisiaan vastaan käytävällä tai jotain.

"Kuka sinä olet?" Aur jatkoi. Esmeralda hymyili Ja korjasi asentoaan tuolissa. Hänellä oli taipumus istua hieman huono ryhtisesti.

"Olen Esmeralda, mutta sano vain Esme", Pouffsouffle-tyttö esittäytyi. Hän piti paljon enemmän Esme nimestä ja monet kutsuivat häntä sillä juuri sen lyhykäisyyden vuoksi. "Olen Pouffsoufflesta. Tämä on ensimmäinen vuoteni Châteaussa. Aika jännittävää. Pelkään koko ajan, että eksyn tai jotain", Esmeralda alkoi puhumaan taas paljon - niin kuin hänen tapaistaan oli.

"Olen viidennellä", Aur sanoi. Esmeralda nyökkäsi. Hän oli havainnutkin, että tuo ei näyttänyt kovinkaan hänen ikäiseltään. Miksi Esmellä oli taipumus tutustua vain itseään vanhempiin oppilaisiin? Ainakin Aur oli ensimmäinen Serpentard-oppilas, jonka Esme oli tavannut.

Sitten Esmeralda muisti, kuinka tyttö oli hypännyt hänen syliinsä. Hänen uteliaisuutensa pyrki esiin. Aurin mielestä se oli varmaankin ollut noloa, ja Esme tiesi, että kukaan ei halunnut puhua noloista asioista, mutta hän ei mitenkään voinut olla kysymättä: "Kuinka sinä hyppäsit syliini? En ole tavannut montaa Châteaulaista, jotka voisivat noin vain vahingossa hypätä toisen syliin!"

Naurahdus.

Esmeralda Sweet
Oppilas

ViestiKirjoittaja Aurora Smith » 02 Heinä 2017, 09:54

Tyttö hymyili kun kysyin kysymykseni. Sitten hän korjasi asentoaan ja vastasi kysymykseen "Olen Esmeralda, mutta sano vain Esme". Nyökkäsin ja hymyilin pienesti tykkäsin siitä, että Esme sanoi myös lyhyemmän version nimestään.

"Olen Pouffsoufflesta. Tämä on ensimmäinen vuoteni Châteaussa. Aika jännittävää. Pelkään koko ajan, että eksyn tai jotain" Esme sanoi. Nyökkäsin hymyillen ja sanoin "Mä oon ollut täällä nyt vähä yli vuoden ajan ja pelkään edelleenkin että eksyn"

Yhtäkkiä Esme kysyi "Kuinka sinä hyppäsit syliini? En ole tavannut montaa Châteaulaista, jotka voisivat noin vain vahingossa hypätä toisen syliin!" ja sen jälkeen hän naurahti. Aloin selittelemään heti ja istuin vihdoin sohvalle "No tää on paras sohva ja ku ovelta tulee näyttää siltä ettei täs oo ketään. Ja mä en jaksanu kiertää joten hyppäsin ton kaiteen yli tänne. Ja niin edespäin. Ymmärrätkö nyt?"
Aurora Smith

ViestiKirjoittaja Esmeralda Sweet » 05 Heinä 2017, 18:55

"Mä oon ollut täällä nyt vähä yli vuoden ajan ja pelkään edelleenkin että eksyn", Aur kertoi saadessaan tietää, että tämä oli Esmen ensimmäinen vuosi Châteaussa. Tuo sai Esmeraldan masentumaan hiukan. Hän oli toivonut, että oppisi suunnistamaan linnassa pian, mutta vaikutti siltä, että vielä vuodenkaan jälkeen saattoi kadottaa suunnan. Kai se vain riippui ihmisestä.

Kun Esme oli hämmästellyt Aurin hyppyä tämän syliin, istui Serpentard-tyttö hänen viereensä ja alkoi selittämään: "No tää on paras sohva ja ku ovelta tulee näyttää siltä ettei täs oo ketään. Ja mä en jaksanu kiertää joten hyppäsin ton kaiteen yli tänne", hän kertoi. Esmeä nauratti. Hän oli itsekin joskus aikamoinen laiskimus, mutta kyllä hän yhden sohvan saattoi kiertää helpostikin. "Ja niin edespäin. Ymmärrätkö nyt?"

"Ymmärrän", Esme nyökkäsi ja hymyili nostaen Beautyn syliinsä. Se asettui hänen vatsansa päälle ja alkoi nukkumaan. "Minullakin on taipumus nolata itseni millon mitenkin, mutta tärkeä kyky osata nauraa itselleen, vai mitä? Naura, niin saat hyvän mielen sekä itsellesi, kuin myös toiselle. Nauru pidentää ikää, mutta myös parantaa maailmaa."

Esmeralda Sweet
Oppilas

ViestiKirjoittaja Aurora Smith » 14 Heinä 2017, 09:47

Lisäsin "Kyl sä nää käytävät tuut oppii aika nopeasti, mut tää koulu on täynnä salakäytäviä" hymyilin.

Selitykseni jälkeen Esme sanoi "Ymmärrän" ja nyökkäsi. Sen jälkee hän otti kääpiöpalleronsa syliinsä. "Mikä hänen nimensä on" Kysyin viitaten eläimeen. "Minullakin on taipumus nolata itseni millon mitenkin, mutta tärkeä kyky osata nauraa itselleen, vai mitä? Naura, niin saat hyvän mielen sekä itsellesi, kuin myös toiselle. Nauru pidentää ikää, mutta myös parantaa maailmaa." Esme selitti. Hymyilin ja nyökkäilin. Kun tytöt oli lopettanut sanoin "Niin munki mielestä on tärkeetä osata nauraa itelleen.
Aurora Smith

ViestiKirjoittaja Esmeralda Sweet » 14 Heinä 2017, 11:06

'Kyl sä nää käytävät tuut oppii aika nopeasti, mut tää koulu on täynnä salakäytäviä", Aur kertoi. Vau, Esme ajatteli. Salakäytäviä? Aika hienoa. Tytön teki heti mieli mennä etsimään niitä, mutta päätti malttaa mielensä. Salakäytävät voisivat viedä hänet paikkoihin, missä hän voisi rauhassa leikkiä mielikuvitusleikkejään.

"Mikä hänen nimensä on?" Aur kysyi. Hetken Esmeralda ihmetteli, kenen nimeä hän tarkoitti, mutta sitten hokasi sylissään nukkuvan kääpiöpalluran. "Beauty", Pouffsouffle-tyttö kertoi hymyillen. Itse asiassa Sleeping Beauty taisi olla vähän osuvampi nimi tässä tilanteessa.

"Niin munki mielestä on tärkeetä osata nauraa itelleen", nyökytteli Aur, kun Esme oli jälleen kerran möläyttänyt jonkun surkean, itse keksimänsä elämänohjeen. Esmeralda hymyili ja nyökkäsi. Joskus itselleen nauraminen ei kuitenkaan vaan onnistu Kuten silloin, kun poistaa hahmoesittelyn, vaikka sua ollaan jo varoitettu valvojien hallintapaneelin vaarallisuudesta... .

"Onko sinulla lemmikkiä?" kysyi Esmeralda.

Esmeralda Sweet
Oppilas

ViestiKirjoittaja Aurora Smith » 18 Heinä 2017, 17:15

//Niin kerranki ois kannattanu kuunnella muo....//

Esme oli hetken hiljaa ja sanoi hymyillen "Beauty" . Nyökkäsin ja hymyilin.

"Onko sulla lemmikkejä" Esme kysyi. "Ei" vastasin. Ja lisäsin perään "Mut mennäänkö ettimään niitä salakäytäviä"

//Lyhyys...//
Aurora Smith

Seuraava

Paluu Lukuvuosi 2017-18