Tämä on kuin kirjana toteutettuja Sophien muistoja .
Ensimmäinen luku
Huispauksen maailman mestaruus kisat Englanti-Ranska
Sophie vanhimmat muistikuvat ovat hataria mutta huispauksen maailman mestaruus kisoihin hän pääsi yhdeksän vuotiaana. Sen hän muistaa hyvin.
Päivä oli mitä aurinkoisin kun Sophie matkasi perheensä kanssa aukiolle jossa portti-avaimen kuului olla. Hetken etsittyään he löysivät portti-avaimen(puhjennut jalkapallo). Muita velho-perheitä ei ollut tulossa joten jokainen Brown asetti sormensa portti-avaimen päälle.
Sophie muistaa sen hyvin. Aivan kuin hänen navassaan olisi ollut koukku josta joku olisi kiskaissut rajusti. He lensivät. Sitten he putosivat.
Sophie ja Dean eivät pysyneet pystyssä, mutta Sophien vanhempien lisäksi hänen isosiskonsa Judy pääsi jaloilleen.
He olivat saapuneet tavalliselle jästien leirintä-alueelle. Siellä oli kaksi velhoa jotka selvästi yrittivät näyttää shortseissaan jästeiltä.
Heti järkytyksestään toivuttuaan Dean alkoi huudella Ranska Ranska Ranska Ranska!
Noiden jästi-leurintä-alue valvojien kanssa tuli ongelmia. Ovat juuri muistin muuntelussa, toinen velhoista kertoi isälle.
Saavuimme leirintä-alueelle siellä oli mahtavaa.
Emme jääneet kauaksi aikaa leirintä-alueelle. Ottelu alkaisi pian. Teltaltamme oli pitkä matka stadionille, joten lähdimme pian.
Matkalla Judy sanoi minulle ja Deanille:katsokaa mitä ostin. Judy näytti kolmet kaikkarit, antoi yhden minulle, toisen Deanille, ja jätti yhden itselleen.
Kun olimme perillä eivät minua maskotit kiinnostaneet.
Kun ottelu viimein alkoi niin heti Ranska teki maalin. Sitten tuli ottelun jännittävin kohta. Sieppi välkkyi aivan maan rajalla. Kumpikin etsijä huomasi siepin. He syöksyivät alas. Sitten tapahtui pelin ihmeellisin kohta. Ranska sai siepin. Ranska voitti!