//Tätä peliä pelailee Brian Eldridge ja Benjamin Blanchard.//
Olin saanut tietää kurpitsajuhlista vasta viikkoa aikaisemmin ennen tätä päivää, joten olin lähdössä juhlimaan melko avoimin mielin. En nimittäin olisi tässä, jos minun olisi annettu olla pitempiä aikoja yksin ja miettiä tekosyitä jäädä pois juhlista. Muutenkin serkkuni oli halunnut tanssia kanssani ja jostain tuntemattomasta pyynnöstä olin suostunut tämän pyyntöön... Tai otetaanpas uusiksi. Vanessa olisi liian todennäköisesti kiristänyt minua niin kauan, kunnes olisin suostunut, eikä minulla muutenkaan ollut yhtään tarpeeksi tehoavaa tekosyytä olla tanssimatta.
Norkoilin Suurten salin ovien lähistöllä olevan seinän vierustalla. Juhlat avattaisiin vararehtorin puheella vartin kuluttua ja ympärilläni vallitsi iloinen jännitys. Minulla oli outo olo, joka oli oikeastaan aika epämiellyttävä. Minua palelsi, olin iloinen, minua jännitti, ihoni meni jatkuvasti kananlihalle, eikä minulla edes ollut mitään syytä jännittää. Oloni varmaankin paranisi, kunhan olisin päässyt vähän tanssimaan ja syömään jotain lämmintä.
Minua puistatti ja ihoni meni taas kananlihalle. Valuin samalla seinään nojaten alas istumaan ja vilkaisin rannekelloani. Se näytti olevan kymmentä vaille ja porukkaa oli yhä enemmän. Eteisessä alkoi olla jo hieman ahdasta, kun jotkut oppilaat olivat aloittaneet bilettämisen jo hieman etuajassa. Annoin raskailta tuntuvien jalkojen suoristua ja kaivoin taikasauvani esiin ja aloin loihtimaan tyhjästä hiiriä, jotka kaikki olivat aivan erivärisiä. Ne kipittivät hätääntyneinä ihmisten jalkojen seassa ja hetkessä ne kaikki olivat kadonneet näkyvistäni.
Tungin taikasauvani takaisin rintataskuuni, koska tiesin, ettei taikominen tuottaisi minulle juuri nyt erityisen innostavaa huvitusta. Niinpä aloin katsoa juhlavieraiden asuja. Monella tytöllä oli venetsialainen naamio ja lyhyehkö mekko tai hame, pojat taas olivat keksineet jotain omaperäisempää. Näin esimerkiksi gorillan, joka tosin saattoi olla myös tyttö, koska kasvoja ei näkynyt, Peter Panin ja intiaanin. Useimmat asut olivat oikeastaan aika kivoja ja olisin itsekin halunnut jonkun kunnon asun, enkä tällaisia perusvaatteita. Ehkä sitten ensi vuonna, jos nämä juhlat pidetään silloinkin.
Oli lohduttavaa myös nähdä, ettei myöskään kovinkaan moni ohi vilistävistä epämääräisistä hahmoista ollut viitsinyt vaivautua pukeutumaan kovinkaan naamiaisteemaisesti. Olin nimittäin saanut revittyä päälleni ainoan löytämäni kauluspaidan ja olin jopa onnistunut muodonmuuttamaan huonomman vyöni kravaatiksi, mikä oli aika siistiä. Kengätkin olin kiillottanut, mutta muuten olin täysin tunnistettavissa Brian Eldridgeksi. Ei tällä kertaa mitään hullun metamorfimaagiserkkuni kissamutaatioasua tai kuumaa koko kehon peittävää eläinasua, vaan pelkästään minä juuri sellaisena kuin aina olenkin.
//Alotusviesti tai otsikko ei nyt mitkää parhaat, mut eiköhän täst ihan mielenkiintonen tuu. c://