//Pelialue varattu Eun Jille ja Vanessalle. Muita ei oteta mukaan.//
Kurpitsajuhlat olivat sujuneet ainakin viimeiset puoli tuntia todella mukavasti, kun vieraat olivat viimeinkin alkaneet hieman höllätä rusettejaan ja muutenkin ottamaan rennommin. Siellä ne nuoret (ja vanhat) notkuivat todella tyytyväisen oloisina missä nyt kukakin tykkää. Oli varmasti aivan ihanaa, kun kerrankin oli superhyvää ruokaa ja pääsi juoruilemaan ystäviensä kanssa.
Minä en kuitenkaan ollut sellainen ihminen, joka kaipaisi ylimääräistä hössötystä ympärilleen. Halusin saada omaa tilaa kaikkialla enkä halunnut ihmisten tulevan lähelleni tai varsinkaan koskettavan minua ilman omaa tahtoani. Kiitos metri väliä joka suuntaan, niin ehkä voitaisiin jopa tavata. Ihmiset kun tuntuivat yleensä hengittävän koko ajan niskaan. Se oli hyvin kiusallista ainakin minulle.
Niinpä olin päättänyt lähteä hieman jaloittelemaan, vaikka kellokaan ei ollut kovinkaan paljoa. En vain viihtynyt niin suuren ihmismassan keskellä. Juhlia ei oltu tehty minua varten – tai sitten minua ei oltu tehty juhlia varten. Kummin vain, mutta juhlat ja minä emme vain kuuluneet yhteen, emmekä tulisi ikinä kuulumaan. Se oli selvä juttu se.
Saavuin koulun puutarhaan, mutta heti sinne päästyäni käännyin kannoiltani ja lähdin hiipimään takaisin kohti koulurakennusta. Puutarhaan en jäisi. Se ei täyttänyt vaatimiani kriteereitä omasta ja rauhallisesta tilasta, koska ilmiselvästi moni muukin juhlija oli päättänyt lähteä haukkaamaan hieman raitista ilmaa. Siksi hiivin nyt koulun seinänvierustaa pitkin mahdollisimman kauas puutarhasta.
Kun hetken kuluttua olin vihdoin ja viimein päässyt aivan koulurakennuksen toiselle laidalle, kauas puutarhasta ja muista ihmisistä, hihkuin riemusta. Olin yksin, eikä kukaan muu ollut täällä. Siispä innostuin tekemään tasaisella nurmialueella muutaman kärrynpyörän ja kävelin vielä joitain askeleita käsilläni, kunnes tyydyin vain venyttelemään.
Ulkona oli todella kylmä, joten aloin etsimään saksanpähkinäistä sauvaani laukustani. Onnekseni sauva olikin tavaramäärän päällimmäisenä ja melkein saman tien siihen tartuttuani sain mumistua: ”Valois!” ja sauvan päähän syttyi valo, jonka avulla sain sitten löydettyä laukkuni pohjalta pikkuruisen hillopurkin. Purkin olin napannut itselleni koulun keittiöstä tänään iltapäivällä, kun olin käynyt hakemassa salaa hieman välipalaa eli vohveleita, kermavaahtoa ja hilloa. Nam!
Olin syönyt purkin jo ajat sitten tyhjäksi, joten lausuin vain ”Kuuraannu”, jolloin purkista tuli melkein kiiltävän puhdas. Sytytettyäni sauvani kärkeen taas valon, etsin pari kuivaa risua, jotka revin sitten useiksi pieniksi tikuiksi ja tungin purkkiin.
”Sytyjo!” huudahdin niin hiljaa kuin pystyin osoittaen samalla sauvallani aikaansaannostani ja niin olin saanut aikaan pikkuriikkisen nuotion, jonka äärellä lämmittelin oikein mukavasti.
Vielä, jos olisi muutama suklaasammakko ja hyvä kirja, niin kaikki olisi ainakin melkein täydellistä. Tietysti olisi ollut tuhat kertaa järkevämpää mennä vain serdaiglen oleskeluhuoneeseen ja siellä sitten sytyttää takkaan tuli, mutta tänään halusin tehdä tämän näin. Toisin sanoen halusin istua koulurakennuksen seinän lähettyvillä sylissäni vanha hillopurkki, jossa paloi tuli. Ehkä vähän kummallista, mutta silti omalla tavallaan mukavaa.