Pöllölä

Valvoja: Katrine Isabell Wall

Re: Pöllölä

ViestiKirjoittaja Ivan Kushnir » 28 Maalis 2016, 20:00

Le Christ est ressuscité!

Oikein hyvää pääsiäistä sinullekin, Kat!
Kiitos todella paljon kortistasi, se on oikein kaunis. Enkä minä ole vihainen. Olen myöskin pahoillani siitä, kuinka käyttäydyin juhlissa, minun ei olisi pitänyt sanoa niin. En ole vihainen, ethän sinäkään ole?

Ivan

*Kirje on kirjoitettu kermanvalkealle kirjepaperille ja siihen on piiretty reunoille köynnöksiä ja kukkasia. Kirje on sujautettu pieneen kermanvalkeaan kirjekuoreen, jonka päällä on kirjoitettu Ivanin käsialalla Katrinen nimi. Kirjekuoren mukana on pieni sininen rasia, jonka sisältä löytyy tavallinen kananmuna, joka on tosin maalattu serdaiglen värein. Sinisellä pohjalle ja päälle pronssinsävyisiä köynöksiä sekä teksti "Hyvää pääsiäistä".*
Yenakaagavae Pirandhaan Ivan
YenaiKaakavae Varuvaan Ivan
Yen Pennmaiyai Vendraan Ivan.. Anbhaanavan
Yen Koadayil Mazhaiyaanavan
Yen Vaadayil Veyilaanavan
Kan Jaadayil Yen Thevayai Arivaan Ivan
Ivan Kushnir

Tupa: Serpentard

ViestiKirjoittaja Marceau Forest » 28 Maalis 2016, 20:09

// Laitan pääsiäiskorttini myös tänne. Eli alla on Marceaun lähettämä kortti Katrinelle pääsiäisen aikaan.
//

Kuva

// Alla olevan tekstin Marceau on lähettänyt Katrinelle pääsiäisen viimeisinä päivinä, vastauksena Katrinen lähettämään pääsiäiskorttiin. //

Moi, Katrine!

Olet todella hyvä askartelemaan.
Kiitos kortistasi! Mukava kuulla,
että minäkin olen kiva.

Marceau
Marceau Forest (13): Kömpelö ja hiljainen Pouffsoufflepoika
Muut hahmoni: Mila Molina, Ronja Blomroos & London Morel
Marceau Forest
Oppilas

ViestiKirjoittaja Marceau Forest » 13 Touko 2016, 13:19

*Marceau muistaa vasta perjantai-iltana, että tänäänhän on Katrinen syntymäpäivä. Hätäisestä hän etsii palan pergamenttia ja lähes ehjän mustekynän ja alkaa rustaamaan tytölle jotain kortin tapaista. Poika piirtää järvimaiseman, jossa yksinäinen puuvene lipuu tyyntä järvenpintaa pitkin eteenpäin. Veneen kyytiin hän piirtää ruskeat kiharat hiukset omaavan, iloisen tytön.

Poika on yrittänyt joskus aikaisemminkin värittämistä taikuuden avulla. Hän kaivaa taskustaan taikasauvan, jolla osoittaa piirustustaan ja mutisee jotain epäselvää. Hetken päästä kuva alkaa vaihtaa väriä ja mustavalkoinen kuva saa hieman väriä pintaan. Puista tuli sinisiä, taivaasta keltainen ja järvestä vaaleanpunainen, mutta muuten yritys oli ollut hyvä. Kortti kelpaa taatusti Katrinelle myös tällaisena. Ei Marceau parempaankaan nyt ehdi.

Poika rynnistää pöllölään, sitoo kirjeen pöllön jalkaan kiinni ja pyytää pöllön viemään kirjeen Katrine Wallin luo.*
Marceau Forest
Oppilas

ViestiKirjoittaja Emelyn Coucou » 13 Touko 2016, 19:38

*Emelyn teki kortin Katrinelle ja lähetti sen hänelle Lucillella*

PALJON ONNEA VAAN!
PALJON ONNEA VAAN!
PALJON ONNEA KATRINE!
PALJON ONNEA VAAN!

*kortissa on vaaleanpunaisia paljetteja ja valkoista silkkinauhaa. Kortti on leikattu sydämen muotoon ja se on tehty vaaleansinisestä paperista*
Kuka minä olen?
Vastaus löytyy sydämmestä

Emelyn on mukava, fiksu ja itsepäinen ykkösluokkalainen tyttö Serdaiglesta.
Emelyn Coucou
Oppilas

Tupa: Serdaigle

ViestiKirjoittaja Ivan Kushnir » 13 Touko 2016, 20:26

Kuva
Yenakaagavae Pirandhaan Ivan
YenaiKaakavae Varuvaan Ivan
Yen Pennmaiyai Vendraan Ivan.. Anbhaanavan
Yen Koadayil Mazhaiyaanavan
Yen Vaadayil Veyilaanavan
Kan Jaadayil Yen Thevayai Arivaan Ivan
Ivan Kushnir

Tupa: Serpentard

ViestiKirjoittaja Renée Mason » 13 Touko 2016, 23:10

Renée oli odottanut tätä päivää jo kauan! Tänään oli Katrinen syntymäpäivä! Tyttö ei meinannut pysyä pöksyissään, kun ajatteli lahjan antamista ja Katrinen (mahdollisesti) iloista ilmettä. Hän on yrittänyt piirtää hienon kortin, jonka lopputuloksesta ei loppujen lopuksi tullut niin hienoa kuin se ajatustasolla oli ollut. Mutta ajatushan oli tärkein, eikö vaan?
Renée myös yritti saada kortin laulamaan, kun sen aukaisee, mutta epäonnistui. Nyt, kun kortti aukaistaan, se päästää muutaman sekunnin "Tötötöötöötötö"-äänen ja vaikenee sitten.

Kortin etukansi:
Kuva

Kun kortti avataan:
Kuva

Kortin mukaan Renée laittoi myös lahjan. Lahja oli hänen mielestään aivan uskomattoman upea (ja hän itse totta kai omisti samanlaisen!). Lahja oli kirja taikaolennoista. Mutta ei ihan mikä tahansa kirja. Siinä oli kaikki siihen aikaan (1800-luku) todeksi tutkitut ja todeksi epäillyt taikaolennot, joita oli ihan kiitettävä määrä. Kirja oli paksu, sillä jokaisesta olennosta oli tietoa vähintään kolme aukeamaa, useimmista enemmänkin. Kun käänsi sivua uuden luvun kohdalle, uuden olennon kohdalle, kirjasta nousi tämän olennon pienoismalli, joka tepasteli aukeamalla, ääntelehti ja teki sille olennolle ominaisia juttuja. (Mikään pienoismalleista ei ollut lukijalle tai kirjalle vaarallinen!) Pienoismallit tallustivat mieluiten kirjan aukeamilla, mutta jos ne häiritsivät lukemista, ne pystyi nostaa pois. Vaikkapa kiipeilemään olkapäälle tai leikkimään toisten pienoismallien kanssa. Mutta ei saanut unohtaa palauttaa niitä takaisin oikealle aukeamalle! Pienoismalli luhistuu parissa päivässä, jos se ei pääse omalle sivulleen!

Renée rakastui tuohon kirjaan ensi silmäyksellä ja halusi jakaa onnensa myös Katrinen kanssa!

Kuva
@

Hyvää syntymäpäivää Katrine!
16-vuotias positiivinen, heittäytyväinen ja sosiaalinen tyttö gryffondorista. Rakastaa erityisesti lohikäärmeitä sekä muita eläimiä ja hymyilee enemmän kuin hengittää. Löytää kaikesta ja kaikista jotain positiivista, vaikka kukaan muu ei löytäisi.
Ei maailma kaadu, vaikka minä kaadun.

EPÄAKTIIVINEN inspiraationpuutteen ja muiden tylsien tekosyiden takia
Renée Mason
Oppilas

Tupa: Gryffondor

ViestiKirjoittaja Fanny Wiest » 17 Touko 2016, 13:40

Fanny sulki ison vaalean laatikon ruskealla narulla ja teki rusetin. Aamuaurinko kurkisteli ikkunaverhojen takaa. Oli Katrinen syntymäpäivä ja punapää oli tehnyt koko aamun korttiaan synttärisankarille. Fanny taiteili hieman painavan paketin syliinsä ja kiikutti sen oven viereen. Hän haki vielä kirjekuoressa olevan kortin ja lähti sen jälkeen kierreportaisiin. Tyttö kihisi innosta.

Kuva

Kun avaa ison vaalean paketin, saa vastaan ison läjän erivärisiä ja -kokoisia pienempiä pakketteja.
Liila paketti: paketista löytää tummanpunaisen unisiepparin, jossa on mustat sulat ja helmet.
Punainen paketti: pikkuruisesta joululahjapaperiin kääritystä paketista paljastuu hopeinen luudan matkakompassi.
Ruskea paketti: paketti sisältää pienen rasian, mikä soittaa uusimpia ranskalaisia hittejä, kun sen avaa.
Kuva

kuva täältä

Vaaleansininen paketti
: housun kaulukseen kiinnitettävä taikasauvapussi.
Oranssi paketti: pieni pronssinen ilmiskooppi.
Vaaleanpunaertavalla nauhalla solmittu paperipinkka, missä on Fannyn tekemiä hiilipiirrustuksia.
Vihreä paketti: kääröstä löytyy huispauskirja.
Tummansininen paketti: liilaa mustetta ja yönsininen sulkakynä.
Keltainen paketti: lahjan isoin paketti sisältää kolme pientä kukkaruukkua, joiden sisällä on monta pientä ruskeaa pussia täynnä erilaisia siemeniä. Pusseissa ei lue mitä siemeniä ne ovat, se olisi yllätys, mitä niistä kasvaa!
Violetti paketti: ruskea rasiallinen vaaleanpunaisia sokeriorvokkeja, mitkä maistuvat mansikalta ja limeltä.

//Anteeksi, että tuli näin myöhään.//
Pieni, aurinkoinen, mutta sisukas arpinaamainen punapää Serdaiglesta.

Muut hahmoni: Linda Brown, Sirena Rover.
Fanny Wiest
Oppilas

ViestiKirjoittaja Marceau Forest » 15 Elo 2016, 21:23

15.8.2016

Moi, Katrine!

Sinusta ei ole kuulunut vähään aikaan mitään.
Miten kesäsi on mennyt? Mitä kaikkea olet tehnyt?
Odotatko koulun alkua?

Minun kesäni on mennyt hyvin. Olen käynyt
vesidiscossa, uimassa, Pariisissa sekä nähnyt
kavereitani. Odotan innolla koulun alkua, mutta
pelkään, että olen unohtanut kaiken. Harmi,
ettei kesälomalla voi harjoitella loitsuja.

Nähdään viimeistään koulussa!

❤: Marceau
Marceau Forest
Oppilas

Edellinen

Paluu Wall, Katrine Isabel