//Peliin odotetaan Declan Halliwellia
Kierähdin sängyssä vasemmalle kyljelleni jo varmaan tuhannetta kertaa samana yönä. Ja hetken kuluttua taas oikealle, samalla kun asetin tyynyn paremmin pääni ja käsieni väliin, kääntäen tietysti viileämmän puolen ylöspäin. Vihreät silmäni liukuivat katsomaan kellotaulua, eikä aika tuntunut liikkuvan mihinkään. 02.17, jopa hurjat 5minuuttia oli vierähtänyt siitä kun viimeksi kelloa vilkaisin.
Huokaisten vedin peiton pois yltäni ja nousin istumaan sängylleni. Silmät olivat tottuneet jo pimeyteen - enhän ollut nukkunut melkein sekunttiakaan. En oikein tiennyt miksei uni tuntunut maistuvan, sillä minulla ei ollut mitään ystävähuolia tai kouluhuolia muutenkaan, jotka olisivat voineet viedä ja häätää nukkumatin luotani jonnekkin maan syvimpään tyrmään odottamaan seuraavaa iltaa. Nousin seisomaan sängyltäni ja jätin sen petaamatta. Muut huonetoverini nukkuivat sikeästi, joten poistumisen pitäisi toimia nopeasti ja viattomasti. Ylläni oli vain musta yötoppini ja valkoiset yöshortsini, mutta en viitsisi kolistella vaatekomeroa etsimällä mitään parempaa tai lämpimämpää. En kuitenkaan tulisi olemaan ulkona kauan - vain sen aikaa että saisin raitista ilmaa ja katsella hetken rauhoittavia tähtiä ja kuuta, kunhan sää ei olisi liian pilvinen.
Nappasin mustan karvareunuksisen toppatakkini ja talvikenkäni naulakosta, hiippaillen varovasti kohti ulko-ovea. En halunnut herättää yövalvojan huomiota, joten askeleeni olivat hiljaiset enkä käyttänyt apunani mitään valoja. Jos jostain syystä jäisin kiinni.. Noh, en oikeastaan ollut miettinyt sihen mitään vastausta. Luultavasti sanoisin että minulla oli huono olo ja kaipaisin hitusen .. juotavaa keittiöstä? Pääsin ulko-ovelle oikeastaan aika naurettavan helposti ja hymyilin veikeästi kun ovi sulkeutui perässäni.
"Piru vieköön", kuiskasin ulos päästessäni ja suustani höyrysi ilmaa. Mieleni teki oikein hyppiä onnistumiseni takia, mutta pelkäsin liukastuvani kivetykselle. En ollut varma paljonko pakkasta oli, mutta onneksi pitkä takkini suojasi suurimmalta kylmyydeltä. Puskin hitaasti puuterimaisen lumen läpi, samalla kun katselin taivaalle tähtiä katsellen ja pyyhin kasvoiltani lumihiutaleita. Kuu valaisi pihaa sopivasti ja se loisti tähtien vierellä kirkkaimpana kuin koskaan - ainakin minun mielestäni. Muistan miten pienenä aina toivoin luutaa isältäni, jotta voisin lentää tooodella korkealle katsomaan tähtiä paremmin ja voisin napata niitä mukanani oman huoneeni kattoon. Tiesinhän minä nyt ettei siinä ollut mitään järkeä. Koskaan ei voisi lentää niin korkealle ja - hassua kyllä - minä vihasin lentämistä.
Ehkä tunnetuin tähtikuvio oli Otava, toiselta nimeltään Suuri karhu, jonka minäkin huomasin taivaalla tänä yönä. Nuo seitsemän tähteä eivät ikinä laske taivaanrannan alapuolelle ja kiertävät Pohjantähteä säännöllisesti yöstä toiseen. Venus oli yksi planeetoista, minkä saattoi myös nähdä yön pimeinä tunteina. Venus näkyy taivaalla iltaisin tähdistä ensimmäisenä ja aamuisin viimeisenä ja isäni sanoi että se olisi ikäänkuin tähtien hallitsija tai vartija. Se oli kuin paimen, joka varjeli tähtiä ja katsoi ettei yksikään kadonnut minnekkään.
Kävelin eteenpäin, vasemmalle, oikealle, sinne tänne. Puut ympärilläni tihenivät ja tihenivät, samoin kuin lumisade- kunnes lopulta olin valmis lähtemään takaisin linnaan. Käännähdin ympäri lähteäkseni, kunnes kasvoilleni valahti kummastunut ja ehkä hieman pelokas ilme. Minne linna oli kadonnut? Tai jälkeni?