Mitä tässä nyt hieman ranskaa opiskelleena tuli muutama ehdotus sun muu tuota nimeä varten mieleen. Näiden lisäksi voisin varmaan ideoida pari kauppaa, mikäli jotain varteenotettavaa ajatusta tulee mieleen.
Englanninkielen sanalle alley on myös rankankielinen vastike ruelle, joka omaan korvaan kuulostaa lausuttaessa aavistuksen hienommalta kuin pelkkä rue [ʀɥ] vrt [ʀɥəll] (en oo pitkään aikaan kirjottanu foneettisilla, don't come at me, pls :D)
Esimerkiksi
La Ruelle Sorcier (velhokuja/katu, joka kuulostaa suomeksi harvinaisen tyhmältä...)
vastavasti L'Allée Sorcier tai La Boulevard Sorcier
Toki jos oikeaoppisuuksiin mennään niin senhän pitäisi olla La Ruelle de Sorcier mutta mun käsityksen mukaan paikannimissä saa poiketa kielioppisäännöistä (who kowns, I aint a pro). Sitäkään en tiedä, että kirjoitetaanko ranskassa kadun nimet artikkelilla vai ilman.
Kierrekatu = Allée spirale
Utukuja = La Ruelle de Bouillard / La Ruelle de Brume
Hämyahjonkuja = Le Boulevard de Crépuscule Forger (joo mun kääntäjäntaidot on kultaa)
Velhokauppakuja = Rue des magasins de Sorcier
Velhousliikekatu = La Rue des Affaires de Sorcellerie
Maaginentie = La Route Magique
Yhteenvetona, katu sana voidaan korvata tosi monella eri vaihtoehdolla, riippuen ihan siitä minkälaista sävyä nimeen haetaan. Ehkä tässä tilanteessa voisi vain valita sen vaihtoehdon, joka kuulostaa/näyttää parhaimmailta valitun ilmaisun kanssa.
Katu = Rue/Ruelle, avenue
Tie = Route (vrt. englannin road), Rue, Chemin
Kuja = ruelle, allée
Sitten itse nimistä kadun ulkonäköönMulle tuli ensimmäisenä mieleen semmoinen idyllinen ranskalainen katu, alla hieman osviittaa siitä mitä haen takaa

Ja vielä itse kahvilastaRakastan kaikkia pieniä idyllisiä kyliä/kaupunginosia, jonka takia nämä mun ehdotukset onkin tällaisen perus pikkukylä tyylisiä. Mutta edellisiin kuviin viitaten ajattelin sellaista pienehköä kahvilaa, jossa kuitenkin ihan pöytiä ja tuoleja sekä tilaa oleskella. Eli vähän saman tyylinen kuin yllä olevat rakennuksetkin. Ehkä hieman avarampi tila, jossa iso ikkuna. Yritin löytää mun visiolle jotain sopivaa kuvaa, mutta eipä ole vielä tullut vastaan D:: oon ihan älyttömän huono kuvailmenaan rakennuksia. Je suis désolée pour ça