Huhtikuun haaste: Positiivisuushaaste [2020]

Ajatuseula on taikaesine, johon voidaan tallentaa ajatuksia ja muistoja. Se on kivinen ja matala allas, jonka reunoja kiertää outoja riimuja ja merkkejä. Ajatuseulaan talletetut muistot ja ajatukset muodostavat kirkkaan ja alati pyörteilevän muistiaineen, joka muistuttaa valkeahkoa hopeaa tai nestemäistä valoa. Ajatusseula toimii arkistona edellisten vuosien kuukauden haasteille.

Huhtikuun haaste: Positiivisuushaaste [2020]

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 04 Huhti 2020, 21:18

Kuukauden haaste on jokaisen kuukauden alussa julkaistava tehtävä, jonka suorittamalla saa tupapisteitä. Tehtäviä on laidasta laitaan, mutta useimmiten ne liittyvät roolipelaamiseen tai taikamaailmaan. Jokainen tehtävä tulee suorittaa kyseisen kuukauden aikana saadakseen tupapisteet.


Ihanaa alkanutta kevättä jokaiselle Châteaulaiselle!

Elämme haastavaa aikaa, mutta vastapainoksi sosiaalinen media on ollut pullollaan kaikenlaisia positiivisia haasteita, jotta saisimme levitettyä positiivisuutta toisillemme. Myös tämän kertainen kuukauden haaste liittyy positiivisuuteen.

Tarkoituksena on luetella hahmonsa näkökulmasta vähintään kymmenen (10) positiivista asiaa hänen elämässään tällä hetkellä. Positiivisia asioita voi esimerkiksi olla taikuuden historian esseen hyvä arvosana, lähestyvä kesä tai se, että nykyään on paremmin tilaa syödä aamiaista rajoitustoimien ansiosta. Jokainen saa luoda mieleisensä näköisen listan hahmonsa näkökulmasta ja halutessaan voi luetella enemmänkin positiivisia asioita.

Osallistumisaika: 4. - 30.4.2020
Pisteytys: 10 p

Voit tuttuun tapaan osallistua mukaan kaikilla hahmoillasi.

Psst. Muista, että maaliskuun haaste on vielä käynnissä, ja siihen voi osallistua 14.4. asti!
Mila Molina (61): Taikakoulu Châteaun rehtori ja ennustuksen professori. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Avatar
Mila Molina
Rehtori
 
Viestit: 2369
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:13
Opetettava aine: Huispaus ja lentäminen

Re: Huhtikuun haaste: Positiivisuushaaste [2020]

ViestiKirjoittaja Elicia Beaudouin » 06 Huhti 2020, 05:21

1. Olen nuori ja perusterve enkä siis kuulu riskiryhmään
2. Äitini, sukulaiseni ja ystäväni ovat ainakin toistaiseksi välttyneet virukselta
3. Sonian kanssa menee hyvin, vaikka joudummekin olemaan pari viikkoa erillään toisistamme - ainakin voimme edelleen lähettää toisillemme pöllöpostia!
4. On enemmän aikaa keskittyä läksyihin, S.U.P.E.R.-kokeisiin lukemiseen ja kielten opiskeluun kun ei voi viettää niin paljon aikaa muiden ihmisten kanssa
5. On enemmän aikaa myös muille harrastuksille, kuten neulomiselle
6. Olen myös saanut siivottua pylvässänkyni, yöpöytäni ja matkalaukkuni
7. On helpompi tutustua muihin Pouffsouffleihin kun suurin osa ajasta pitää viettää karanteenissa omassa tuvassa
8. Kaikki tuvassa pitävät toisistaan huolta ja yrittävät puhaltaa yhteen hileen ja piristää toisiaan aivan uudella tavalla
9. Olen oppinut arvostamaan tavallista elämää ja asioita joita aikaisemmin pidin itsestäänselvyytenä
10. Rajoitukset kestävät VAIN kaksi viikkoa, sitten kaikki palautuu (toivottavasti) taas entiselleen
Elicia Beaudouin
 

Re: Huhtikuun haaste: Positiivisuushaaste [2020]

ViestiKirjoittaja Rain Savage » 06 Huhti 2020, 19:31

(Rain ei taida olla erityisen hyvä tässä... xD)

1. Noah on vielä terve ja elossa.
2. Minä olen vielä terve ja elossa.
3. Oleskeluhuoneessa kaikki ovat terveitä ja elossa.
4. Mulla on joku, jonka tosiaan haluan pysyvän terveenä ja elossa.
5. Olen Noahin kanssa samalla luokalla, joten nähdään sentään oppitunneilla.
6. Me saadaan vielä ruokaa normaalisti.
7. Tää ei toivottavasti kestä paria viikkoa kauempaa.
8. Noah on kai paremmassa turvassa näin, kun porukka on lukittuna tupaan.
9. Noahilla on se koru, joka suojelee häntä.
10. Jälki-istuntoja ei ehkä järjestetä nyt.
Rain Savage
 

Re: Huhtikuun haaste: Positiivisuushaaste [2020]

ViestiKirjoittaja Artemisia Lilly » 11 Huhti 2020, 18:47

1. Aurinko paistaa koko ajan enemmän ja enemmän. Ulkoilla ei harmi kyllä voi, mutta onneksi Gryffondorin oleskeluhuoneessa on suuret ikkunat, jotka päästävät valoa sisään.
2. Läksyjen teolle on nyt enemmän aikaa kun kerhot eivät vie kaikkea aikaa. Etenkin muodonmuutoksissa on tapahtunut paljon edistystä, nyt kun ehtii harjoittelemaan.
3. Pöllöposti kulkee yhä. Pitkät kirjeet kotoa piristävät mieltä.
4. Nyt kiinnittää enemmän huomiota pieniin hyviin asioihin ja osaa iloita niistä.
5. Paljon aikaa ja inspiraatiota suunnitella tulevia artikkeleita Ikimusteeseen!
6. Gryffondorin yhteishenki on parempi, kun joudutaan viettämään tiiviimmin aikaa yhdessä.
7. Sain viimein suklaasammakoista Bridget Wenlockin, jota olen toivonut jo pitkään.
8. Olen kehittynyt myös paremmaksi räjähtävässä näpäyksessä, tällä menolla olen koulun mestari lukuvuoden lopussa (lol)
9. Rapakon Palloseura ei voi jäädä sarjajumboksi, koska huispauskausi on keskeytetty.
10. Ainakin suurin osa koulun väestä on pysynyt terveenä toistaiseksi.
Artemisia Lilly
 

Re: Huhtikuun haaste: Positiivisuushaaste [2020]

ViestiKirjoittaja Luol Crunel » 14 Huhti 2020, 16:05

1. Minä, Ophelia, isä ja ystäväni ovat terveitä
2. Olen puhdasverinen joten kuruna ei tartu minuun niin helposti kuin kuraverisiin (tai niin Luol luulee)
3. Ihmiset toivottavasti tajuavat vihdoin kuinka vaarallisia ja haitallisia jästit ovat
4. Kerrankin on ihan okei olla omissa oloissaan eikä tarvitse väkisin sosialisoida sellaisten ihmisten kanssa joita ei voi sietää
5. Suurten salissa on enemmän tilaa syödä
6. On enemmän aikaa tehdä koulutehtäviä ja lukea kirouksista
7. Pystyn edelleen liikkumaan ympäri linnaa (kiinni jäämättä)
8. Jatko-opiskelijoiden tuvassa on jokseenkin parempi yhteishenki (vaikka on myös niitä, jotka nalkuttavat asioista tavallista enemmän)
9. Huispausharjoitukset ja -ottelut jatkunevat tavallisesti kun tämä kaikki on ohi
10. Tämä ei onneksi kestä kahta viikkoa pidempään
"J'aime être encouragé à faire mes preuves car, encore été fois, je le ferai."

Luol Crunel, Châteausta valmistunut kirouksenmurtaja.

Muut hahmoni: Sophie Everett & Gaëtan Archambault
Avatar
Luol Crunel
Alumni
 
Viestit: 134
Liittynyt: 04 Touko 2018, 20:44
Paikkakunta: Fontaineblau, Ranska

Re: Huhtikuun haaste: Positiivisuushaaste [2020]

ViestiKirjoittaja Maya Khalil » 14 Huhti 2020, 16:29

1. Minä, Yousef, vanhempani ja ystäväni ovat terveitä ja turvassa karanteenissa
2. Olen saanut paljon uusia kavereita tuvastani nyt kun joudumme viettämään niin paljon aikaa siellä
3. Näen edelleen ystäviäni muista tuvista oppitunneilla ja ruokailuissa
4. On enemmän aikaa panostaa läksyihin ja opiskella V.I.P.-kokeisiin
5. ... sekä tulkita unia ja harjoittaa muita ennustuksen haaroja
6. Aikaa löytyy nyt myös enemmän muille harrastuksille, kuten origamille, kalligrafialle, korujen tekemiselle, jne.
7. Olen oppinut arvostamaan ja iloitsemaan pienistä asioista ja ajattelemaan positiivisesti tästäkin tilanteesta
8. Rajoitustoimenpiteet kestänevät taikamaailmassa vain kaksi viikkoa eli tosi lyhyen aikaa verrattuna jästimaailmaan
9. Kun pääsemme vihdoin ulos on ulkona varmasti jo upea keväinen sää
10. Ja koulu aikoo järjestää piknikin!
Maya Khalil
 

Re: Huhtikuun haaste: Positiivisuushaaste [2020]

ViestiKirjoittaja London Morel » 22 Huhti 2020, 10:26

1. Koulunkäynti ei mene liian huonosti
2. Saatan päästä kesäksi huispausleirille ohjaajaksi (!)
3. Käytävillä ei törmää idiootteihin enää niin useasti, koska siellä ei saa (saisi) liikkua
4. Koronaviruksen ansiosta kokeet saatetaan perua
5. Heti kun minua ei valittu etsijäksi, niin huispausottelut perutaan (siitäs sai!)
6. Erään tytön kanssa on aika mukavaa ;)
7. Opettajat eivät pakota enää vierailemaan kirjastossa
8. Donovan on eronnut idioottityttöystävästään
9. Kesä tulee!
10. Saan ostettua ensi syksynä uuden luudan (!!)
London Morel (23): Huolettoman elämäntyylin omaava, itsevarma ja menevä naistenmies. Rakastaa huispausta.
Muut hahmoni: Mila Molina, Ronja Blomroos & Michelangelo Pele
Avatar
London Morel
Jatko-opiskelija
 
Viestit: 447
Liittynyt: 16 Joulu 2011, 19:51
Tupa: Cerfeur

Re: Huhtikuun haaste: Positiivisuushaaste [2020]

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 07 Touko 2020, 10:43

Kiitos kaikille osallistuneille!

Elicia Beaudouin, Pouffsouffle: 10p
Rain Savage, Serpentard: 10p
Artemisia Lilly, Gryffondor: 10p
Luol Crunel, Cerfeur: 10p
Maya Khalil, Pouffsouffle: 10p
London Morel, Cerfeur: 10p
Mila Molina (61): Taikakoulu Châteaun rehtori ja ennustuksen professori. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Avatar
Mila Molina
Rehtori
 
Viestit: 2369
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:13
Opetettava aine: Huispaus ja lentäminen


Paluu Ajatuseula

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron