Maaliskuun haaste: Vieraskielinen roolipeli [2020]

Ajatuseula on taikaesine, johon voidaan tallentaa ajatuksia ja muistoja. Se on kivinen ja matala allas, jonka reunoja kiertää outoja riimuja ja merkkejä. Ajatuseulaan talletetut muistot ja ajatukset muodostavat kirkkaan ja alati pyörteilevän muistiaineen, joka muistuttaa valkeahkoa hopeaa tai nestemäistä valoa. Ajatusseula toimii arkistona edellisten vuosien kuukauden haasteille.

Maaliskuun haaste: Vieraskielinen roolipeli [2020]

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 14 Maalis 2020, 20:26

Kuukauden haaste on jokaisen kuukauden alussa julkaistava tehtävä, jonka suorittamalla saa tupapisteitä. Tehtäviä on laidasta laitaan, mutta useimmiten ne liittyvät roolipelaamiseen tai taikamaailmaan. Jokainen tehtävä tulee suorittaa kyseisen kuukauden aikana saadakseen tupapisteet.

Ihanaa maaliskuuta kaikille!

Myös maaliskuun haaste julkaistaan tyylikkäästi erittäin myöhässä, mutta osallistumisaikaa on tuttuun tapaan pidennetty, jotta mahdollisimman moni ehtisi tähän osallistumaan mukaan.

Tämä haaste on uusinta lukuvuoden 2015-2016 Turnajaisten lisäaktiviteeteista. Haasteena on pelata roolipeli vieraalla kielellä, eli muulla kuin perinteisellä Suomella. Voit pelata pelin esimerkiksi englanniksi, ruotsiksi, ranskaksi tai jollain muulla kielellä. Jos et osaa mitään kieltä suomen kielen lisäksi, voit pelata pelin myös jollain murteella, esimerkiksi turun murteella, savon murteella tai stadin slangilla. Vaihtoehtoisesti voit suorittaa tämän haasteen kirjoittamalla hahmoosi tai Taikakoulu Châteauhon liittyvän tarinan vieraalla kielellä.

Saat itse päättää millaisen pelin pelaat, kenen kanssa, kuinka pitkillä viesteillä ja minne sijoittuvan. Muistathan laittaa linkin, kun saat roolipelisi aloitettua tai tarinasi valmiiksi.

Osallistumisaika: 14.3.-14.4.2020
Pisteytys: 10 p

HUOM! Sinun täytyy kirjoittaa hahmollasi vähintään yksi viesti kyseiseen peliin osallistumisajan puitteissa ansaitseksesi pisteet. Sinun ei siis välttämättä tarvitse pelata peliä täysin loppuun kyseisen ajan sisällä.

Jokainen voi etsiä peliseuraa kirjoittamalla vastauksen tähän alle. Kerro, millä kielellä haluaisit pelata. Voit myös halutessasi kertoa, kuinka pitkiä peliviestejä haluaisit kirjoittaa tai millaista peliseuraa olisit vailla. Huomioithan, ettei kenenkään tarvitse olla mikään ammattilainen kielissä, ja kaikenlaiset virheet ja kieliopin unohtaminen on täysin sallittua!

Minä voin pelata joko englanniksi tai ruotsiksi. Kerro, jos olet kiinnostunut pelaamaan Mila Molinan, Ronja Blomroosin, London Morelin tai Michelangelo Pelen kanssa, niin ilmoittele. :)
Mila Molina (61): Taikakoulu Châteaun rehtori ja ennustuksen professori. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Avatar
Mila Molina
Rehtori
 
Viestit: 2369
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:13
Opetettava aine: Huispaus ja lentäminen

Re: Maaliskuun haaste: Vieraskielinen roolipeli [2020]

ViestiKirjoittaja Christopher J. Shadowfield » 14 Maalis 2020, 23:04

Heips!

Minä voisin pelailla jotain jonkun kanssa jollain kielellä. Christopher Jeremiahilla ensisijaisesti, mutta Zoe Nightlove sopii myös

Kielinä voin pelata englanniksi, italiaksi, venäjäksi tai espanjaksi. Tosin laatua en lähde takaamaan. Toki, jos joku tahtoo lähteä kokeilemaan pelaamista heetiksi tai muinaisnorjaksi, niin voin sitäkin toki yrittää!
“Without a soul, my spirit
Sleeping somewhere cold
Until you find it there and
Lead it back home”

Bring Me to Life - Evanescence
Avatar
Christopher J. Shadowfield
Oppilas
 
Viestit: 84
Liittynyt: 13 Loka 2019, 20:32
Paikkakunta: Nantes
Tupa: Serdaigle

Re: Maaliskuun haaste: Vieraskielinen roolipeli [2020]

ViestiKirjoittaja Rebecca Hope » 15 Maalis 2020, 13:09

Minäkin voisin Rebecalla yrittää jotain peilailla. Nopeita vastauksia en voi kyllä taata, mutta jos hiukan pidempään kestävä peli ei haittaa, niin hit me up :) Mieluiten kirjoittaisin englanniksi, sillä en usko että Ranskan ja Ruotsin kielitaitoni riittää pitkien viestien kirjoittamiseen, kun niitä olen opiskellut huomattavasti vähemmän (köh, ja pienemmällä motivaatiolla).
Rebecca Hope
 

Re: Maaliskuun haaste: Vieraskielinen roolipeli [2020]

ViestiKirjoittaja Rain Savage » 15 Maalis 2020, 21:29

Minäkin olen vapaaehtoinen kokeilemaan englanniksi pelaamista Rainilla! Varoitan tosin, että englannin kielioppini saattaa olla vähän mitä sattuu, kun en välttämättä enää muista siitä paljoakaan. x3
Rain Savage
 

Re: Maaliskuun haaste: Vieraskielinen roolipeli [2020]

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 16 Maalis 2020, 17:14

Olisiko liikaa porukkaa, jos pelattaisiin peli neljästään Ronjan, Christopherin, Rebeccan ja Rainin kanssa? Englanti olisi tällöin kaikille sopiva kieli. :)
Mila Molina (61): Taikakoulu Châteaun rehtori ja ennustuksen professori. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Avatar
Mila Molina
Rehtori
 
Viestit: 2369
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:13
Opetettava aine: Huispaus ja lentäminen

Re: Maaliskuun haaste: Vieraskielinen roolipeli [2020]

ViestiKirjoittaja Christopher J. Shadowfield » 16 Maalis 2020, 17:40

Nelinpeli sopii ainakin minun puolestani :)
“Without a soul, my spirit
Sleeping somewhere cold
Until you find it there and
Lead it back home”

Bring Me to Life - Evanescence
Avatar
Christopher J. Shadowfield
Oppilas
 
Viestit: 84
Liittynyt: 13 Loka 2019, 20:32
Paikkakunta: Nantes
Tupa: Serdaigle

Re: Maaliskuun haaste: Vieraskielinen roolipeli [2020]

ViestiKirjoittaja Rebecca Hope » 16 Maalis 2020, 19:10

Minulle käy nelinpeli myös hyvin! :) En usko että vielä silloin olisi liian paljon porukkaa, ja jos järjestys olisi vapaa niin ei tarvitsisi odottaakaan pitkiä aikoja, jos jotkut minä on hitaita vastailemaan.
Rebecca Hope
 

Re: Maaliskuun haaste: Vieraskielinen roolipeli [2020]

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 17 Maalis 2020, 07:58

Jee! Haluammeko suunnitella tarkemmin vai aloitetaanko vain paikassa X ja katsotaan mitä tapahtuu? Jos haluamme suunnitella tarkemmin, voimme jatkaa suunnittelua yv:llä. Mutta minun puolestani joku teistä voi vain suoraan aloittaa pelin. :)
Mila Molina (61): Taikakoulu Châteaun rehtori ja ennustuksen professori. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Avatar
Mila Molina
Rehtori
 
Viestit: 2369
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:13
Opetettava aine: Huispaus ja lentäminen

Re: Maaliskuun haaste: Vieraskielinen roolipeli [2020]

ViestiKirjoittaja Rain Savage » 17 Maalis 2020, 23:02

Ryhmäpeli sopii. :3 Itsekin saatan olla hidas vastailemaan, mutta yli saa hyppiä.
Rain Savage
 

Re: Maaliskuun haaste: Vieraskielinen roolipeli [2020]

ViestiKirjoittaja Noah Andersson » 19 Maalis 2020, 21:25

Jos joku vielä kaipailee peliseuraa, voisin tarjota Noahia pelikumppaniksi! Pelikielenä olisi ideaalitilanteessa englanti, sillä ruotsissa, ranskassa ja hepreassa on vielä hiomisen varaa...

Vastailuissa voi kestää hetki, mutta lupaan yrittää parhaani<3
Noah Andersson
 

Seuraava

Paluu Ajatuseula

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron