Tammikuun haaste: Uudenvuodenlupaukset [2020]

Ajatuseula on taikaesine, johon voidaan tallentaa ajatuksia ja muistoja. Se on kivinen ja matala allas, jonka reunoja kiertää outoja riimuja ja merkkejä. Ajatuseulaan talletetut muistot ja ajatukset muodostavat kirkkaan ja alati pyörteilevän muistiaineen, joka muistuttaa valkeahkoa hopeaa tai nestemäistä valoa. Ajatusseula toimii arkistona edellisten vuosien kuukauden haasteille.

Tammikuun haaste: Uudenvuodenlupaukset [2020]

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 09 Tammi 2020, 07:43

Kuukauden haaste on jokaisen kuukauden alussa julkaistava tehtävä, jonka suorittamalla saa tupapisteitä. Tehtäviä on laidasta laitaan, mutta useimmiten ne liittyvät roolipelaamiseen tai taikamaailmaan. Jokainen tehtävä tulee suorittaa kyseisen kuukauden aikana saadakseen tupapisteet.

Mukavaa uutta vuotta ja uutta vuosikymmentä jokaiselle Châteaulaiselle!

Tammikuun haaste julkaistaan tyylikkäästi myöhässä, mutta osallistua tähän ehtii silti oikein hyvin, sillä osallistumisaikaa on pidennetty 9.2. saakka.

Otsikko kertookin jo lähes kokonaisuudessaan tämän haasteen sisällön: tarkoituksena on kehitellä hahmolleen uudenvuodenlupauksia uudelle vuodelle 2020. Saat itse päättää, onko hahmosi laatinut lupaukset itse, vai oletko sinä laatinut ne hahmollesi. Yritä keksiä vähintään kolme lupausta, mutta halutessasi voit keksiä enemmänkin. Lupaukset voivat olla sellaisia, jotka ovat helposti toteutettavissa, tai halutessasi voit luoda hahmollesi lähes mahdottomia lupauksia.

Osallistumisaika: 9.1.-9.2.2020
Pisteytys: 10 p

Muista, että myös joulukalenterin aktiviteetteihin osallistuminen on yhä käynnissä!
Mila Molina (61): Taikakoulu Châteaun rehtori ja ennustuksen professori. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Avatar
Mila Molina
Rehtori
 
Viestit: 2369
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:13
Opetettava aine: Huispaus ja lentäminen

Re: Tammikuun haaste: Uudenvuodenlupaukset [2020]

ViestiKirjoittaja Christopher J. Shadowfield » 13 Tammi 2020, 17:14

1. Hankin uuden (ELÄVÄN!) poikaystävän
2. Suoriudun V.I.P.eistä UPEASTI!
3. Uudistan tyylini ja hankin parisuhdepaidat uudelle poikaystävälle ja minulle
4. Hankin paljon uusia kavereita <333
5. Lisää valtaa (ja mustanpörssin suhteita)
6. Kehitän jousiammuntataitojani entistä paremmiksi
7. Käyn ahkerasti kaikilla tunneilla ja teen hyvät muistiinpanot niiltä
8. Olen ihmisille ystävällinen, mutta en anna heidän talloa ylitseni
9. Opettelen uuden kielen
10. Aloitan uuden harrastuksen
11. Pyrin näkemään kaikessa jotakin positiivista
12. Nukun enemmän
13. Pidän oman tilani siistinä
“Without a soul, my spirit
Sleeping somewhere cold
Until you find it there and
Lead it back home”

Bring Me to Life - Evanescence
Avatar
Christopher J. Shadowfield
Oppilas
 
Viestit: 84
Liittynyt: 13 Loka 2019, 20:32
Paikkakunta: Nantes
Tupa: Serdaigle

Re: Tammikuun haaste: Uudenvuodenlupaukset [2020]

ViestiKirjoittaja Rain Savage » 14 Tammi 2020, 17:34

1. Panostan suhteeseen Noahin kanssa. Esimerkiksi yritän olla aiheuttamatta hänelle huolta tai sotkematta häntä mukaan mihinkään ikävään. Mikä ei siis tietenkään tarkoita, että mä alkaisin elää tasaista ja turvallista elämää. Sehän olisi sama kuin en eläisi ollenkaan silloin kun en ole Noahin kanssa. Ja eihän mikään parisuhde nyt sillä lailla toimi, että joka sekunti jota ei vietä toisen kanssa on tylsyyskuoleman partaalla tai siis... Siis yritän pitää huolta siitä, ettei hänen tarvitse tietää mistään sellaisesta, josta olisi hänelle harmia, jos hän tietäisi. Se mitä ei tiedä, ei voi satuttaa. Joo kyllä, sillä tavoin se onnistuu!
(Pelaajan kommentti: Ei onnistu. :roll: )

2. Noahin vuoksi mä tietysti pyrin olemaan paras versio itsestäni kaikilla tavoin muutenkin. Elikkä siis treenaan säännöllisesti, pärjään koulussa upeasti kaikissa aineissa, pukeudun kuumasti ja tyylikkäästi (siis kaiken sen ajan jona ei heitetä luokasta ulos, jos ei ole koulupuku päällä), olen Noahille tosi mukava ja hurmaava ja hauskaa seuraa (mutta en tietenkään ikinä niin imelä, että se veisi uskottavuuden), ehkä jopa yritän olla tosi mukava hänen kavereilleen kuten sille pinkkitukka-Beckylle (ainakin silloin kun Noah näkee), ja harjoittelen huispaamaan loistavasti (se varmasti tekee Noahiin vaikutuksen), voitan jokaisen kisan johon ryhdyn, opettelen tuntemaan kaikki jästiasiat paremmin kuin jästit itse jne.
(Pelaajan kommentti: Ei onnistu. Ehhhh )

3. Otan selville sen Shadowfieldin pennun kaikki sukusalaisuudet, ja opettelen tekemään kuolemaan liittyvät taiat ja muut yhtä hyvin kuin hänkin ellen jopa paremmin.
(Pelaajan kommentti: Ei onnistu. :? )
Rain Savage
 

Re: Tammikuun haaste: Uudenvuodenlupaukset [2020]

ViestiKirjoittaja Elicia Beaudouin » 17 Tammi 2020, 12:18

• Valmistaudun S.U.P.E.R.-kokeisiin
• Panostan kiinan ja arabian opintoihin
• Luen lisää kääntämisen teoriasta ja harjoittelen kääntämistä ranska-englanti-ranska ja ranska-saksa-ranska
• Panostan suhteeseeni Sonian kanssa
• Autan Soniaa valmistautumaan auroriopiston pääsykokeiden uusintaan
• Yritän päästä Taikaministeriön auroriosastolle kääntäjä-tulkiksi TAI haen jatko-opiskelijaksi Châteauhon
• Muistan olla ystävällinen ja ajatella positiivisesti
Elicia Beaudouin
 

Re: Tammikuun haaste: Uudenvuodenlupaukset [2020]

ViestiKirjoittaja Maya Khalil » 17 Tammi 2020, 12:27

~ Valmistaudun V.I.P.-kokeisiin
~ Kehitän taitojani unien tulkinnassa ja ennustamisessa
~ Hankin uusia ystäviä (ja ehkä poikaystävän?)
Maya Khalil
 

Re: Tammikuun haaste: Uudenvuodenlupaukset [2020]

ViestiKirjoittaja Luol Crunel » 17 Tammi 2020, 12:39

1. Edistyn opinnoissani niin että pystyn valmistumaan keväällä 2021
2. Kehitän käytännön taitojani kirousten murtamisessa
3. Pidän yllä kuntoani ja taitojani lentämisessä ja huispauksessa
4. Haen kesätöitä (ja ehkä viikonlopputöitä?) jostain pimeyden voimiin erikoistuneesta liikkeestä ja säästän rahaa
5. Yritän pitää tiiviimmin yhteyttä isään
6. Olen hyvä poikaystävä Ophelialle
7. Autan Opheliaa kehittämään taitojaan huispauksessa ja nostamaan kouluarvosanoja
"J'aime être encouragé à faire mes preuves car, encore été fois, je le ferai."

Luol Crunel, Châteausta valmistunut kirouksenmurtaja.

Muut hahmoni: Sophie Everett & Gaëtan Archambault
Avatar
Luol Crunel
Alumni
 
Viestit: 134
Liittynyt: 04 Touko 2018, 20:44
Paikkakunta: Fontaineblau, Ranska

Re: Tammikuun haaste: Uudenvuodenlupaukset [2020]

ViestiKirjoittaja Sophie Everett » 17 Tammi 2020, 12:46

Sophie pohdiskelikin jo uudenvuodenlupauksiaan joulukuun chatpelissä:

[21:38] <SophieEverett> *Nyökkää nuoren Pouffsoufflen pohdinnoille* Hmm. Yritän panostaa työhöni yhtä paljon kuin tänäkin vuonna ja auttaa eteenkin viidennen ja seitsemännen luokan oppilaita pääsemään kokeista kunnialla läpi.
[21:38] <SophieEverett> Yritän myös ajoittaa läksyjen ja kokeiden tarkistusta paremmin niin, että voin viettää viikonloput ja muut vapaat täysin perheelleni omistaen. *Sophie vastasi*


Vielä yksi uudenvuodenlupaus, jonka Sophie voisi tehdä, olisi koittaa olla stressaamatta liikaa ja muistaa välillä levätä ja rentoutua.
"Ne cesse jamais de réver, ne jamais arrêter de croire, ne jamais abandonner, ne jamais cesser d'essayer et ne jamais cesser d'apprendre."

Sophie Everett, rehtori ja sauvatiedon opettaja.

Muut hahmoni: Luol Crunel & Gaëtan Archambault
Avatar
Sophie Everett
Rehtori
 
Viestit: 208
Liittynyt: 17 Heinä 2019, 01:16
Paikkakunta: Dijon, Ranska
Opetettava aine: Sauvatieto

Re: Tammikuun haaste: Uudenvuodenlupaukset [2020]

ViestiKirjoittaja Noah Andersson » 20 Tammi 2020, 23:32

Noah on aina ollut huono tekemään (ja pitämään) uudenvuodenlupauksia, mutta tänä vuonna hän teki yhteensä 4 lupausta:

1. Nään vaivaa opintojen eteen. Valmistaudun pääsykokeisiin ja S.U.P.E.R:eihin huolellisesti ja liikoja stressaamatta. ((Toteutus: koulutöiden lykkääminen ja pikkutunneilla kirjastossa itkeminen numerologian loppukokeiden lähestyessä.))
2. Pidän huolta itsestäni. En stressaa turhia, otan taukoja arjesta ja vietän aikaa yksin, sekä ihmisten kanssa jotka saavat minut onnelliseksi. ((Toteutus: jos kasvonaamiot nousuhumalassa lasketaan, niin tässä hän kai onnistui?))
3. Olen Rainille paras tyttöystävä, joka pystyn olemaan. Pidän huolta hänestä, ja siitä, että hän tietää kuinka paljon välitän hänestä. En valehtele tai peittele asioita, vaan pyrin avoimuuteen. ((Toteutus: ??))
4. Yritän olla onnellinen. ((Toteutus: vaihteleva menestys))
Noah Andersson
 

Re: Tammikuun haaste: Uudenvuodenlupaukset [2020]

ViestiKirjoittaja Zia Chastain » 21 Tammi 2020, 10:43

1. Yritän olla kiva kaikille. Ja oppia jotenkin tunnistamaan, kuka ehkä haluaisi olla seurassani ja kuka ei, ja sitten uskaltaa lähestyä niitä, jotka ehkä haluaa. Pitää vaan yrittää olla rohkeampi, niin ehkä mä sit pystyn joskus ilahduttaa jotakuta tai jopa saamaan kavereita. Mut sekin on kai tärkeetä, etten häiritse ketään, joka ei halua olla mun kanssa... Mut en voi pelata varman päälle ja ajatella vaan, että kukaan ei halua. Koska sithän mä oisin vaan poissa tieltä enkä tekis mitään hyvää kellekään, ja eihän se riitä kun mun täytyy tehdä jotain hyvää, olla jotain hyvää jollekin. Kyllä mä pystyn siihen!

2. Yritän jaksaa enemmän koulussa. En mä voi vaan lintsata aamuja ja jättää läksyjä tekemättä. Jos en pysty kuuntelee tunnilla, niin ainakin mun täytyy olla siellä tunnilla ja kuulla ees jotain. Ja jos en osaa tehdä läksyjä, ainakin mun täytyy yrittää ja saada aikaan edes jotain huonoa, minkä palautan. Ei tätä edes ole enää kuin puoltoista vuotta jäljellä, kyllä mä selviin loppuun asti ja valmistun. En kyl tiiä miten selviin valmistumisen jälkeen, mut ehkä ajattelen sitä myöhemmin.

3. Yritän nähdä asioiden positiiviset puolet ja tehdä myös sellasta mikä on musta hauskaa. Oon nyt innostunut koulun kerhoista tosi paljon. Haluun käydä tosi monessa ainakin kokeilemassa tehdä kaikkee, mikä vois olla kivaa. Ja yritän myös olla lannistumatta, jos en osaa jotain heti. Ehkä mä voin silti oppia omassa tahdissa ja olla joskus ees hiukan hyvä jossain.

4. Yritän pudottaa painoa, kehittää tyyliäni ja muutenkin näyttää nätimmältä. Ehkä siten voisin joskus jopa kelvata jonkun tyttöystäväksi.
Viimeksi muokannut Zia Chastain päivämäärä 22 Tammi 2020, 01:54, muokattu yhteensä 1 kerran
Zia Chastain
Oppilas
 
Viestit: 7
Liittynyt: 11 Marras 2019, 19:58

Re: Tammikuun haaste: Uudenvuodenlupaukset [2020]

ViestiKirjoittaja Andraste Lesauvage » 22 Tammi 2020, 01:44

1. Aion tietysti opiskella V.I.P.-kokeisiin mutta sen sijaan, että lupaisin keskittyä niihin aivan erityisesti, lupaan etten anna niiden harhauttaa itseäni. Minä teen sitä mikä on minua, ja se tulee tuomaan juuri ne itselleni kuuluvat tulokset kokeista. Jos en pysty saamaan jostakin aineesta hyvää arvosanaa siitä aidosti kiinnostuen ja oppien ilman liiallista itseni ruoskimista, on se vain merkki siitä, ettei juuri sen aineen ole tarkoitus olla osa minun tulevaisuuttani.

2. Lupaan toimia mahdollisimman paljon omien arvojeni mukaisesti. Esimerkiksi kerron mielipiteeni rohkeasti ja selkeästi, vaikka se poikkeaisi muiden mielipiteestä ja erityisesti silloin. Usein on tärkeää, että myös toisenlainen kanta tulee kuuluviin. Minä olen tarpeeksi itsenäinen kestämään mahdolliset sosiaaliset seuraukset siitä, että puolustan sitä, mikä on minusta tärkeää. Pyrin myös kohtelemaan muita oikeudenmukaisesti ja puuttumaan siihen, jos huomaan jonkun tekevän sellaista, mitä en hyväksy.

3. Lupaan kiinnittää huomiota kaikkeen siihen, mikä minua opiskelussa, harrastuksissa ja elämässä ylipäätään kiinnostaa ja inspiroi. Sanotaan että seuraamalla iloaan löytää oman tiensä. Ei minulla vielä mitään kiirettä ole, mutta silti on hyvä pitää silmät auki uusien oivallusten varalta.
Andraste Lesauvage
Oppilas
 
Viestit: 4
Liittynyt: 22 Syys 2019, 09:13

Seuraava

Paluu Ajatuseula

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron