Tammikuun haaste: 5 tavoitetta [2019]

Ajatuseula on taikaesine, johon voidaan tallentaa ajatuksia ja muistoja. Se on kivinen ja matala allas, jonka reunoja kiertää outoja riimuja ja merkkejä. Ajatuseulaan talletetut muistot ja ajatukset muodostavat kirkkaan ja alati pyörteilevän muistiaineen, joka muistuttaa valkeahkoa hopeaa tai nestemäistä valoa. Ajatusseula toimii arkistona edellisten vuosien kuukauden haasteille.

Tammikuun haaste: 5 tavoitetta [2019]

ViestiKirjoittaja Alain Astier » 01 Tammi 2019, 01:30

Kuukauden haaste on jokaisen kuukauden alussa julkaistava tehtävä, jonka suorittamalla saa tupapisteitä. Tehtäviä on laidasta laitaan, mutta useimmiten ne liittyvät roolipelaamiseen tai taikamaailmaan. Jokainen tehtävä tulee suorittaa kyseisen kuukauden aikana saadakseen tupapisteet.

Tervetuloa vuosi 2019, ja tervetuloa innokkaat châteaulaiset!

Tässä vuoden ensimmäisessä kuukauden haasteessa virittäydytään uuteen vuoteen uusien tavoitteiden asettamisen kautta. Tehtävänä onkin hahmon näkökulmasta asettaa hahmolle itselle tavoitteita elämän eri osa-alueihin liittyen. Jos tuntuu siltä, ettei hahmosi itse sellaisia asettaisi, niin tämän voi ymmärtää joko pakollisena pahana tai mitä jos -tilanteena. Tavoitteethan ovat aina tavoitteita. Niihin voi pyrkiä, mutta voi ne kyllä unohtaakin. xD
Tavoitteet vuodelle 2019
Elämäntapa:
Talous:
Koulu:
Ihmissuhteet:
Harrastukset:

Kohtiin saa vastata miten haluaa: yksittäisillä sanoilla, kokonaisilla virkkeillä tai useimmilla. Perusteluja ja tsemppilausahduksia saa mukaan heittää, jos ne tuntuu sopivilta ja näin haluaa tehdä. :3

Osallistumisaika: Tammikuu 2019
Pisteytys: 10p (2p per kohta)

Jos sinulla on useampi hahmo, voit osallistua tähänkin haasteeseen vaikka niillä kaikilla. :3
Olkoot tämä vuosi suotuisa~
Alain Astier
 

Re: Tammikuun haaste: 5 tavoitetta [2019]

ViestiKirjoittaja Rain Savage » 01 Tammi 2019, 17:56

Tavoitteet vuodelle 2019
Elämäntapa: Olen aiheuttamatta mitään isoa vahinkoa kellekään. Yritän ainakin. Ja toivottavasti myös selvitän, mitä vähänkään järkevää mä voisin tällä vuodella tehdä. Siitä nimittäin ei ole tällä hetkellä aavistustakaan.
Talous: Rahat on lopussa. Täytyy keksiä, miten saisin kähvellettyä lisää vanhemmiltani ja sukulaisiltani. Ja ei, tämä ei ole ristiriidassa edellisen kohdan kanssa, sillä niillä riittää kaljuunoita kuin roskaa.
Koulu: Käyn tunneilla ja teen riittävästi läksyjä etten herätä huomiota. En tule erotetuksi. Pysyn koulussa, koska tiedossa ei toistaiseksi ole parempaakaan paikkaa minne mennä.
Ihmissuhteet: Olen edelleen aiheuttamatta mitään isoa vahinkoa kellekään. Ja myös välillä avuksi jollekin, jos hyvin käy.
Harrastukset: Ei ole mitään tekemistä. Jotain pitää keksiä, jotain sellaista, mihin voi purkaa turhautumista suhteellisen harmittomasti.
Rain Savage
 

Re: Tammikuun haaste: 5 tavoitetta [2019]

ViestiKirjoittaja Alís Jónsdóttir » 01 Tammi 2019, 18:01

Tavoitteet vuodelle 2019
Elämäntapa: Ulkoilen edelleen paljon ja yritän vähentää lihan syöntiä, vaikka se onkin eräästä syystä johtuen hieman haasteellista minun kohdallani. Pyrin myös nukkumaan enemmän siinä määrin, kun se onnistuu.
Talous: Yritän hankkia Poudlardinesta jonkin mielenkiintoisen kesätyön vaikkapa kahvilasta tai putiikista.
Koulu: Panostan V.I.P.-tutkintoon ja koetan saada hyvät arvosanat kaikista aineistani. Unelma tietysti olisi pitkä rivi pelkkiä upeita, mutta saa nähdä, saavutanko sen. Haluan nostaa erityisesti numerologian arvosanaani, joka oli viime todistuksessa kelvollinen. Opiskelen ahkerasti sekä pyrin myös kiinnostumaan tuntien aiheista oikeasti, nauttimaan opiskelusta sekä auttamaan muita siinä aina kun voin.
Ihmissuhteet: Pyrin olemaan ystävällinen ja avulias sekä antamaan kaikille mahdollisuuden. Tahdon löytää ihmisistä heidän hyvät puolensa ja olla kärsivällinen ja ymmärtäväinen silloinkin, kun ne ovat piilossa. Ei kukaan ole täydellinen, ja minä uskon, että jokainen kohtaamani henkilö ansaitsisi jonkun, joka arvostaa ja välittää. Uusiin kavereihin tutustuminen voi tosin olla minulle vaikeaa siksi, että olen aika ujo, mutta yritän parhaani. Toisaalta koetan myös pitää tarvittaessa oman puoleni, ilmaista itseäni jämäkästi ja puolustaa sitä, mikä on minusta oikein, vaikka se voikin joskus johtaa riitaan.
Harrastukset: Treenaan ahkerasti huispausta ja kuntoani muutenkin esim. lenkkeilemällä, sillä ensi lukukaudella tahdon vihdoin uskaltautua osallistumaan koulun huispauskarsintoihin ja pyrkiä Gryffondorin etsijäksi. Kirjoitan ja piirrän myös aina kun inspiraatio iskee, sekä yritän ehtiä lukemaan muutakin kuin oppikirjoja.
Don't judge a thing till you know what's inside it

Alís Jónsdóttir, viidesluokkalainen ihmissusi Gryffondorista
+ Cyan Grenier, Natrix Goldenrod & Reichard Lesauvage/ Rain Savage
Avatar
Alís Jónsdóttir
Oppilas
 
Viestit: 25
Liittynyt: 02 Marras 2017, 01:56
Tupa: Gryffondor

Re: Tammikuun haaste: 5 tavoitetta [2019]

ViestiKirjoittaja Natrix Goldenrod » 01 Tammi 2019, 18:06

Tavoitteet vuodelle 2019
Elämäntapa: On mielestäni jo ihan hyvä. Otan vain rennosti kuten ennenkin. Ja yritän välttää kaikkea ikävää tai pelottavaa, jos suinkin pystyn.
Talous: Ei ole ihan niin hyvä... Ehkä onnistun tienaamaan vähän rahaa auttamalla orpokodissa ja rouva Beaulieun luona.
Koulu: Yritän saada suoritettua S.U.P.E.R.-arvosanat hyväksytysti (siis vähintään K) mielellään kaikista aineista, jotka minulla on yhä tänä vuonna.
Ihmissuhteet: Löydän elämäni rakkauden. Heh, tai sitten en, mutta aina voi kai toivoa. Yritän myös olla hyvä ystävä. Olen toki aina ollut mukava ja hurmaava ja kaikkea mutta luulen, että ihmissuhteiden saralla minulla saattaa siltikin olla vielä jotakin opittavaa.
Harrastukset: Jatkan oppilaskunnan hallituksessa, sillä se saattaa tehdä vaikutuksen söpöihin tyttöihin.
There are two sides to every pancake

Natrix Goldenrod, Cerfeur
+ Rain Savage
Natrix Goldenrod
Jatko-opiskelija
 
Viestit: 166
Liittynyt: 28 Maalis 2017, 16:16
Tupa: Cerfeur

Re: Tammikuun haaste: 5 tavoitetta [2019]

ViestiKirjoittaja Cyan Grenier » 01 Tammi 2019, 18:10

Tavoitteet vuodelle 2019
Elämäntapa: Pah, mä syön tänäkin vuonna juuri niin paljon suklaasammakoita ja jokamaunrakeita, kuin itse tahdon!
Talous: Saan vanhemmilta ja sukulaisilta rahaa, kunhan arvosanat pysyy tarpeeksi hyvinä. Säästän hienoon luutaan, haluan tulisalaman uusimman mallin.
Koulu: Mun pitää nostaa erityisesti taikuuden historian ja muodonmuutosten arvosanaa. Historia ei kyllä oikeen kiinnosta, mutta muodonmuutoksista haluaisin saada O:n.
Ihmissuhteet: Haluan olla suosittu, tänä vuonna mä olen coolimpi jätkä kuin koskaan! Saatte kaikki vielä nähdä!
Harrastukset: Musta tulee nelosella Serpentardin huispausjoukkueen jahtaaja, eikä kukaan tai mikään voi estää mua! Taikaolennotkin kiinnostaa edelleen, mutta mun täytyy miettiä, että ei kai vaan unkarilaisista sarvipyrstöistä tykkääminen ole nörttimäistä tai lapsellista..?
If you obey all the rules, you miss all the fun

Cyan Grenier, villi kolmasluokkalainen Serpentard
+ Natrix Goldenrod, Reichard Lesauvage/ Rain Savage & Alís Jónsdóttir
Avatar
Cyan Grenier
Oppilas
 
Viestit: 179
Liittynyt: 02 Helmi 2017, 23:22
Tupa: Serpentard

Re: Tammikuun haaste: 5 tavoitetta [2019]

ViestiKirjoittaja Ophelia Villard » 05 Tammi 2019, 21:38

Tavoitteet vuodelle 2019
Elämäntapa: Yritän herkutella vähemmän. Se tulee kyllä olemaan vaikeaa, koska en voi elää ilman karkkia.
Talous: Yritän olla tuhlaamatta liikaa ja voisin ostaa vähemmän kaikkea turhaa. Voisin alkaa säästää jotakin tosi hienoa juttua varten, mutta keksin varmaan vasta myöhemmin mikä se juttu voisi olla.
Koulu: Panostan V.I.P. tutkintoa varten, pitää kyllä opiskella tosi ahkerasti jos haluan pärjätä. Ehkä pitää pyytää tukiopetusta tai ainakin kysyä vanhemmilta oppilailta millaisia kokeet ovat ennen olleet. En kyllä aio opiskella liikaa, vapaa-aikaakin pitää olla.
Ihmissuhteet: Haluan olla hyvä ystävä ja vielä parempi tyttöystävä.
Harrastukset: Voisin kokeilla jotain uutta ja hauskaa. Ehkä liityn johonkin kerhoon. Aion kehittyä huispaajana niin hyväksi, että olen jatkossakin joukkueessa.
Ophelia Villard - Entinen oppilas
Avatar
Ophelia Villard
Alumni
 
Viestit: 105
Liittynyt: 11 Elo 2018, 19:07

Re: Tammikuun haaste: 5 tavoitetta [2019]

ViestiKirjoittaja Shanietta Kei » 19 Tammi 2019, 20:37

Shanietta tuskin mitään tavoitteita itelleen muuten vaan miettis, joten mietin tätä lähinnä vaan tälleen ulkoisesti, just tyyliin mitä jos-tilanteena. Mut joo, here we go:

Tavoitteet vuodelle 2019

Elämäntapa: Yritän pitää itsestäni huolta, olla murehtimatta liikaa ja löytää keinoja jatkaa kaikesta huolimatta.

Talous: Kotona ollessa auttelen sen verran mitä voin, harjoittelen talouden kannalta perus hyödyllisiä loitsuja ja silleen...

Koulu: Pyrin osallistumaan jokaiselle tunnille vaikka välillä mieliala heittelee eikä huvittaisi. Keskityn lempiaineisiini, mutta pyrin menestymään myös muissa, varsinkin niissä, jotka tuntuvat erityisen tärkeiltä tulevaisuutta ajatellen.

Ihmissuhteet: Ihmiset ei hirveästi houkuttele, mutta yritän kai tulla toimeen ja käyttäytyä normaalisti...

Harrastukset: Jos suinkin ehdin, vietän aikaa kirjastossa ja kasvatan tietoisuuttani minua kiinnostavista asioista, erityisesti taikaolennoista.
Shanietta Kei
Oppilas
 
Viestit: 184
Liittynyt: 07 Kesä 2014, 11:43
Tupa: Serdaigle

Re: Tammikuun haaste: 5 tavoitetta [2019]

ViestiKirjoittaja Alain Astier » 02 Helmi 2019, 12:51

Kiitos osallistuneille! Koitan palkita tupapisteet nyt heti, etten unohda. xD

Helmikuun haaste julkaistaan (toivon mukaan) joskus ensi viikon puolella. Pysykää kuulolla~
Alain Astier
 


Paluu Ajatuseula

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron