Lokakuun haaste: Sankarit [2018]

Ajatuseula on taikaesine, johon voidaan tallentaa ajatuksia ja muistoja. Se on kivinen ja matala allas, jonka reunoja kiertää outoja riimuja ja merkkejä. Ajatuseulaan talletetut muistot ja ajatukset muodostavat kirkkaan ja alati pyörteilevän muistiaineen, joka muistuttaa valkeahkoa hopeaa tai nestemäistä valoa. Ajatusseula toimii arkistona edellisten vuosien kuukauden haasteille.

Lokakuun haaste: Sankarit [2018]

ViestiKirjoittaja Alain Astier » 04 Loka 2018, 23:22

Kuukauden haaste on jokaisen kuukauden alussa julkaistava tehtävä, jonka suorittamalla saa tupapisteitä. Tehtäviä on laidasta laitaan, mutta useimmiten ne liittyvät roolipelaamiseen tai taikamaailmaan. Jokainen tehtävä tulee suorittaa kyseisen kuukauden aikana saadakseen tupapisteet.

Hyvää syksyistä lokakuuta!
Puista putoilevien lehtien ja flunssa-aallon tavalla on myös kuun uusi haaste ilmestynyt foorumille.

Lokakuun haasteen aiheena on sankarit. Jokainen varmaan tuntee sen viittaveijarin, joka taistelee pahuutta vastaan. Tai sitten sen naapurin sedän, joka aina puhuu niistä kadulta pelastamistaan kissoista, eikö niin? Tai sitten sen siivoussankarin, jota saa kiittää yleisestä järjestyksestä, vai mitä?

Tämän kuun haasteessa päästäänkin erilaisten sankarien, ihmetyyppien ja idolien pariin, kun tehtävä on kertoa, kuka on tai oli roolipelihahmosi (ihailema?) sankari. Onpa kyseessä sitten lapsuuden tv:stä tuttu supersankari tai se oma isäpappa, voit kirjoittaa kyseisestä supertyypistä haluamallasi tavalla laveamman sepustuksen tai ihan tiivisti esitellä hänet.

Perusteluja siitä miksi just tämä tyyppi on / on ollut se henkilö, jota on ihailtu voi myös olla hauska lukea. Ihmetöistä voi toki myös kertoa. Ei ole väliä onko sankari niin sanotusti oikeasti olemassa (/ollut olemassa) roolipelimaailmassa vaiko ihan täysin fiktiivinen. :D Meidän pelaajamaailman henkilöt ovat myös mahdollisia, toki!

Eli kerro sankarista sen verran kuin sankariin ja salamyhkäisyyden viittaan uskaltaa koskea. Koska sankareita on moneen lähtöön, niin valinnanvaikeuden osuessa voi toki myös kertoa useammasta kuin yhdestä!

Osallistumisaika: Lokakuu 2018
Pisteytys: 10p

Jos sinulla on useampi hahmo, voit osallistua haasteeseen vaikka niillä kaikilla.

Superia lokakuuta vielä kaikille!
Alain Astier
 

Re: Lokakuun haaste: Sankarit [2018]

ViestiKirjoittaja Noah Andersson » 30 Loka 2018, 23:12

Noahin sankareina ovat olleet niin hänen isoveljensä Raphael, Serena Williams ja Valkyria Cainkin, mutta tässä haasteessa hän haluaisi tuoda esille erään toisen henkilön. Henkilön, joka edustaa hänelle niin lempeyttä kuin tehokkuuttakin. Henkilö, jolle tämä on uskaltanut ainakin vihjaista elämänsä haasteista ja luurangoista (ja parista muustakin asiasta) kaapissaan. Auktoriteettihahmo koulun seinien sisällä, jonka arvovaltaa ja reiluutta hän ihailee!

Noahin tämän kuukauden sankari on hänen tuvanjohtajansa Ruth Rousseau! Madame Rousseau on avoin ja huomattavasti koulun vakavamielisiä professoreja heittäytyväisempi. Noah arvostaa sitä luottamusta, jonka kokee hänen ja Madamen välissä olevan, puhumattakaan taidoista joilla tämä käsittelee koulun tuittupäistä rehtoria! Noah ei usko olevansa tuvanjohtajansa silmissä kovinkaan erityinen, mutta hän on hyvinkin kiitollinen tämän luomasta turvallisesta ja positiivisesta ilmapiiristä ympärillään. Madame on myös tytön ainoita ”luotettavia aikuisia”, jolle voisi kertoa asioistaan. Jokin Madamen läsnäolossa saa aina hänet rauhoittumaan ja tuntemaan olonsa turvalliseksi. Rousseau on hänelle yhdensorttinen äitihahmo, vaikkei sitä koskaan vapaaehtoisesti myöntäisikään.
Noah Andersson
 

Re: Lokakuun haaste: Sankarit [2018]

ViestiKirjoittaja Ruth Rousseau » 31 Loka 2018, 18:17

Kun Ruth oli lapsi, niin Peppi Pitkätossu oli hänen suurin sankarinsa. Peppi on maailman vahvin tyttö ja omistaa hevosen ja apinan. Hän pärjää yksikseen ilman aikuisia ja on fiksu. Ruth jos joku ihaili sellaisia piirteitä pienenä lapsena. Peppi oli myös hänen tyyli-ikoninsa, mutta ei siitä sen enempää..

Nuorena aikuisena moni seksuaalivähemmistön oikeuksia puolustanut aktivisti oli Ruthin sankari. Marsha P. Johnson lieni heistä kaikista merkittävin silloin.

Nykyään Peppi ja Johnson ovat yhä Ruthille sankareita, mutta heidän lisäkseen vuosien varrella on tullut monia muita sankareita. Mm. feministi ja kirjailija Margaret Atwood, laulaja Freddie Mercury ja moni parantajakollega.

Taikamaailman laulajista ja kirjailijoista sekä muista julkisuudenhenkilöistä Ruth ei ole välittänyt kovinkaan, mutta jästien, jästisyntyisten ja surkkien oikeuksista ja asemasta puhuneet ihmiset ovat olleet hänelle tärkeitä - ja ovat yhä.

//Ja voih, ihana Noah! <3
Ruth Rousseau
 

Re: Lokakuun haaste: Sankarit [2018]

ViestiKirjoittaja Rebecca Hope » 31 Loka 2018, 19:04

Rebecan suurin sankari on aina ollut tytön äiti, Chantelle. Hän on välittävä ja empaattinen, ja laittaisi melkein aina muut itsensä edelle. Rebecca on pienestä pitäen ihaillut äitiään, ja tuntenut voivansa kertoa hänelle kaiken, ja voivansa luottaa häneen täysin. Chantelle on positiivinen, vaikka mitä olisi tapahtunut, ja osasi lohduttaa myös, kun Rebecca pienenä on lohdutusta kaivannut. Pienenä Rebe ajatteli äitinsä olevan kuin Muumimamma, varsinkin silloin kun äiti teki lauantaiaamuisin keittiössä pannukakkuja Rebecan ja Rebecan veljen päiväkodissa koristelema essu päällään, ja sen takia Reben sankareihin kuului pienenä myös muumimamma.

Kolmevuotiaana Rebecan sankareihin kuului Nalle Puh. Puh oli aina iloinen ja hänen elämässään ei ollut vaikeuksia, sillä Puh ajatteli kaiken simppelisti ja hänelle tärkeintä oli vain ystävät ja ruoka.

Ala-asteella tyttö alkoi ihailla luokkatoveriaan Alicea, joka oli kaunis, ystävällinen ja fiksu. Tytöstä pidettiin ja hänellä oli paljon ystäviä, ja juuri sellainen Rebecca halusi olla.

Nykyään Reben sankareita on äidin lisäksi tytön lempikirjailijat Nina LaCour ja Rick Riordan, RuPaul, Noah Andersson ja edelleen hiukan vain Nalle Puh.
Rebecca Hope
 

Re: Lokakuun haaste: Sankarit [2018]

ViestiKirjoittaja Rain Savage » 31 Loka 2018, 19:39

”Voi kuulkaas mä olen ihan itse oman elämäni sankari ja sillä hyvä. Ei mua koskaan kukaan ole mistään pelastanut, mutta mä kyllä olen pelastanut muita senkin edestä. Tietäisitte vaan kaikki ne tarinat sankariteoistani jo koulussa! Niin siis jo edellisessä koulussa. Mutta oli se mitä tahansa mitä muut eivät uskalla, niin mä teen sen kolmesti!

Mutta jos nyt pitää jostain joku muukin kelvollinen sankari keksiä, niin ehkä eräs taitava vanhempi aurori voisi olla jotain sinnepäin. Hän oli tuota kaverini isä, mutta sen kaverin kanssa meni välit poikki, joten emme ole enää yhteyksissä sen isänkään kanssa. Koska emme voi. Mitä hänkin siitä ajattelisi, että minä... että sille kaverisuhteelle nyt kävi niin kuin kävi. Joten kyse on kyllä ennemminkin entisestä sankarista, enkä mä enää edes erityisemmin fanita auroreita. Niillä on siellä niin rajoittunutta ja sääntöihin kangistunutta menoa, ei oo mun juttu.

Niin ja no tietysti kuuluisan sukulaiseni Reichard Lesauvagen voisin mainita! Onhan se aikamoinen saavutus, että onnistuu valtaamaan taikakoulun. Harmi vain ettei hän ole täällä enää. Enkä mäkään tietenkään tiedä että missä hän on nyt, jossain hyvässä piilossa varmaan majailee.”
Rain Savage
 

Re: Lokakuun haaste: Sankarit [2018]

ViestiKirjoittaja Alain Astier » 01 Marras 2018, 18:19

Iso kiitos sankareille ja heitä esitelleille haasteosallistujille!

Seuraavan kuun haaste on kokeilumielessäni vääähän erilainen
Alain Astier
 


Paluu Ajatuseula

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron