Kesäkuun haaste: Suunnittele hahmosi koti [2018]

Ajatuseula on taikaesine, johon voidaan tallentaa ajatuksia ja muistoja. Se on kivinen ja matala allas, jonka reunoja kiertää outoja riimuja ja merkkejä. Ajatuseulaan talletetut muistot ja ajatukset muodostavat kirkkaan ja alati pyörteilevän muistiaineen, joka muistuttaa valkeahkoa hopeaa tai nestemäistä valoa. Ajatusseula toimii arkistona edellisten vuosien kuukauden haasteille.

Kesäkuun haaste: Suunnittele hahmosi koti [2018]

ViestiKirjoittaja Alain Astier » 03 Kesä 2018, 18:25

Kuukauden haaste on jokaisen kuukauden alussa julkaistava tehtävä, jonka suorittamalla saa tupapisteitä. Tehtäviä on laidasta laitaan, mutta useimmiten ne liittyvät roolipelaamiseen tai taikamaailmaan. Jokainen tehtävä tulee suorittaa kyseisen kuukauden aikana saadakseen tupapisteet.

Kuu vaihtui kesäkuuksi, minkä vuoksi voisikin väittää kesän olevan täällä! Taikakoulu Châteaussa oppilaat ja henkilökunta kirmaavat kukin omalle kesälaitumelleen kesäkuun viimeisenä päivänä. Jotta kesäloman kirmailu onnistuisi paremmin, on hyvä olla perillä sen määränpäästä.

Kesäkuun haasteena on suunnitella hahmosi kotia. Ei haittaa, jollet ole aiemmin sitä kovinkaan paljon pohtinut, sillä kun alkaa ideoimaan, niin kyllä sieltä jostain jonkinlaisia selviä ajatuksia ja linjoja nousee. Mikäli olet jo aiemmin hahmosi kodista foorumille erikseen kirjoittanut, niin nyt on hyvä aika tarkentaa, vaihtaa vähän painopistettä tai ottaa askel niitä huoneita kohti, joissa ei ole aiemmin käynyt!

Kun haasteen tehtävänantona on ylimalkainen ’suunnittele hahmosi koti’, voit itse valita mitä kerrot, miten kerrot ja mitä jätät kertomatta. Kodin pohjapiirustus, arkkitehtuuriset faktat, kiinteistönvälittäjän näkemys kodista, hahmosi oman huoneen kirjallinen kuvaus tai kuva, jossa hahmosi istuu keittiössä – ovat kaikki varsin sopivia tapoja hyödyntää haastetta. Omat toteutustavat ja -muodot ovat tervetulleita, kunhan tuotoksesi jollain tapaa käsittelee hahmosi kotia!

Osallistumisaika: Kesäkuu 2018
Pisteytys: 10p

Haasteosallistumiset voi tuttuun tapaan palauttaa vastaamalla tähän keskusteluun tai vaihtoehtoisesti tarjoamalla linkin muualla foorumilla olevaan haasteosallistumiseesi. Jos sinulla on useampi hahmo, voit osallistua tähänkin haasteeseen vaikka niillä kaikilla.

Vain kesäkuun aikana julkaistut* kotisuunnittelun tuotokset otetaan hyvillä mielin vastaan. :D
Jos haasteeseen liittyen tulee jotain kysyttävää/jotain on epäselvää, niin minut tavoittaa parhaiten yksityisviestitse!

Oikein mukavaa kesää~


(*Jos olet jo aiemmin jotain hahmosi kotiin liittyvää julkaissut foorumille, voit halutessasi tarttua haasteeseen vähän eri näkökulmasta, tarkentaa sitä tai tehdä mitä haluat. Mitä ikinä teetkään, älä mieluusti muokkaile haasteosallistumista ennen kesäkuuta julkaistuun viestiin, jos sinun on tarkoitus osallistua sillä tähän haasteeseen. :D )
Alain Astier
 

Re: Kesäkuun haaste: Suunnittele hahmosi koti [2018]

ViestiKirjoittaja Ruth Rousseau » 04 Kesä 2018, 16:14

Tässä minun osallistumiseni.
Ruth Rousseau
 

Re: Kesäkuun haaste: Suunnittele hahmosi koti [2018]

ViestiKirjoittaja Natrix Goldenrod » 07 Kesä 2018, 19:25

Natin osallistuminen löytyy täältä.
There are two sides to every pancake

Natrix Goldenrod, Cerfeur
+ Rain Savage
Natrix Goldenrod
Jatko-opiskelija
 
Viestit: 166
Liittynyt: 28 Maalis 2017, 16:16
Tupa: Cerfeur

Re: Kesäkuun haaste: Suunnittele hahmosi koti [2018]

ViestiKirjoittaja Andrea Drake » 10 Kesä 2018, 19:33

Andin osallistuminen löytyy täältä

(Lupaamani kuvat kyllä jäi nyt odottamaan piirtelyään joskus hamassa tulevaisuudessa :'D)
What can you buy with the ultimate sacrifice
If you don't believe in the afterlife?

John Legend: Marching Into The Dark
Avatar
Andrea Drake
Oppilas
 
Viestit: 81
Liittynyt: 05 Syys 2017, 21:35
Paikkakunta: Tarare
Tupa: Pouffsouffle

Re: Kesäkuun haaste: Suunnittele hahmosi koti [2018]

ViestiKirjoittaja Matthias Frankowski » 20 Kesä 2018, 19:12

//En tehnyt mainittavan arvoista faktatarkistusta esittelystä, joten ristiriitaisuudet sallittakoon tarkistuksen puutteeseen vedoten..

Olen aina ajatellut Frankowskien asuvan monikerroksisessa omakotitalossa. Ääriviivoiltaan ehkä vähän sitä noitien ja velhojen tornimaismaista linnaa muistuttavaa. En ihan tiedä mistä tämä ääriviivamielikuva on peräisin, mutta ihan omakotitalo, jossa on ainakin yksi torni. Ehkä vähän kapeampi, ei niin laajalle levittyvä asumus. Enemmänkin ylöspäin levittyvä.

Kuinka ollakaan Matthias on viettänyt siellä koko eliniästään enemmän tai vähemmän. Luulen, että rakennus ei ole lähellä muuta taika-asumusaluetta tai ainakin jotenkin he ovat tehneet näitä puolentunnin matkoja jästilähiön leikkipuistoon. Taloa ympäröi kuitenkin oma pihamaa, jolla voi kirmailla. Grillikin on jossain ulkona kesää odottamassa.

Suvun ollessa puolittain puunveistäjän jälkeläisiä oletan kodissa olevan myös puisia huonekaluja. Vähän koristeellisempia, kookkaampia. Frankowskit eivät ole taloudellisten vaikeuksien keskiössä, mutta en usko heillä kuitenkaan olevan ylenpalttisesti kaikkea. Koriste-esineiden määrän en luulisi olevan kovin runsas. Seinillä on oletettavasti paljon kehystettyjä valokuvia ja ehkä pari maalaustakin. Hyllyköissä asujiensa mieltymyksiä ja harrastuneisuutta kuvaavia elementtejä, jästikirjallisuutta ja vanhoja valokuva-aparaatteja. Eli vanhempien mukaan siis. Yhteisvalokuvia koko perheestä on varmaan myös, ja voin kuvitella nurkkiin korkeat lattiavalaisimet.

Väreistä miellän eritoten puiset sävyt tähän kotiin. Muutenkin luulen talon henkäilevän värimaailmansa puolelta hillittyä: kirsikkaa, pähkinää, tammea. Vaaleata on ehkä kylpyhuoneessa ja keittiössä jonkin verran enemmän, mutta muuten vähän pihlajaa ja leppää.

Matthiaksella on oletetusti oma huone. En vain oikein tiedä minkälainen se on. Kyllä hän on siellä aikaa viettänyt, mutta kun enemmän olen silti minämuodossa hänellä pelannut, jäävät tällaiset tutut paikat ja tilat sinällään vähemmälle huomiolle. Kun jo tuntee paikan ja tietää missä mikäkin on, ei siihen kirjoittaessa jää enemmän miettimään tai edes jäsentelemään. Ellei siellä jotain suurempaa eroa ole. En edes osaa sanoa onko ovessa lukkoa vai ei. Nuorempana hän ei kuitenkaan paljon aikaansa huoneessaan viettänyt ja nykyaikana se on varmaan vaihtelevaa. Olen vahvasti sitä mieltä, että sänky on pituussuunnanmukaisesti huoneen yhtä seinää vasten. Mitenkään erityisen sisustushenkinen ja omanlaisen leimansa asettaja Matthias ei ole. Luulen kuitenkin hänen pitävän oman ikkunallisen huoneensa siistinä, koska se on näitä asioita, joiden avulla hän voi kiittää vanhempiaan kaikesta mitä he ovatkaan hänelle tehneet.
"Kävele sata metrii mun kengissä, selviit hengissä, mut sun elämäs ei oo enää entistä"
- Huge L, Matka mun kengissä

Matthias Frankowski, 6.-luokkalainen Serpentard. Arkielämä koostuu kouluelämästä selviytymisestä ja kaverin kanssa oleilusta.
Matthias Frankowski
Oppilas
 
Viestit: 311
Liittynyt: 03 Syys 2014, 21:32
Tupa: Serpentard

Re: Kesäkuun haaste: Suunnittele hahmosi koti [2018]

ViestiKirjoittaja Alain Astier » 01 Heinä 2018, 10:32

Hei, kiitos haasteosallistumistanne!
Tulette kaikki saamaan siitä 10 tupapistettä, (joskin saatoin itsekin jo vahingossa väännellä rautalangasta kotia, hups).
Alain Astier
 


Paluu Ajatuseula

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa

cron