Kuppilan suojassa

Lukuvuoden 2014-15 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Kuppilan suojassa

ViestiKirjoittaja Matthias Frankowski » 27 Joulu 2014, 14:22

//Lloyd Frankowskin ja Charlotte von Bouvier pelille varattu. c:

Poudlardinen keskiluokkaisen kahvilan omistaja oli näyttänyt myös panostavansa joulukoristeluun entistä enemmän kuin viime vierailullani koko kylässä, joka oli kouluni lähettyvillä. Oven suussa roikkuvan kranssin lisäksi tekolunta oli ilmestynyt kahvilan nimen kyltin eteen, jotta ne jotka eivät kahvilaa entuudestaan tunteneet eivät saaneet lainkaan sen nimestä selvää. Oliko se tahallinen vai tahaton temppu, sitä en tiennyt astuessani muitta mutkitta sisälle lämpimään.

Oli joululomaa edeltävän viikon tavallinen arkipäivä, kahvilan sisustus ei onneksi ollut vaihtunut, joten löysin tieni oppilasparvien ohi tiskille asti, jossa vanhemmanpuoleinen herrasmies puhdisteli juomalasirivistön laseja. ”Yksi kupillinen lämmintä kaakaota kiitos”, kerroin tilaukseni varmistettua että kyseistä juomaa tosiaankin tarjottiin vielä täällä. Vaikka kahvila näyttikin ulkoa erityisen puiselta ja vanhalta, niin sisällä sisustus ei ollut niin vanhanaikaista kuin joku olisi saattanut kuvitella. Oli pöytiä, tuolia, baarijakkaroita tiskin edessä, pirteän värisiä ikkunaverhoja ikkunoiden edessä sekä tasainen harmaakivinen lattia.

Löydettyäni vapaan pöydän ikkunan lähettyvillä suunnistin sitä kohti avaten toisella kädelläni takkiani, vaikka ulkona ei ollutkaan erityisen viileätä, siellä oli pistelevä tuuli, joka oli omiaan karkottamaan ihmisiä sisälle rakennusten suojaan. Riisuin sormikkaat kädestäni ja lämmittelin käsiäni kuppiani vasten hetken ajan ennen kuin kiinnitin katseeni muihin kahvilassa asioiviin.
"Kävele sata metrii mun kengissä, selviit hengissä, mut sun elämäs ei oo enää entistä"
- Huge L, Matka mun kengissä

Matthias Frankowski, 6.-luokkalainen Serpentard. Arkielämä koostuu kouluelämästä selviytymisestä ja kaverin kanssa oleilusta.
Matthias Frankowski
Oppilas
 
Viestit: 311
Liittynyt: 03 Syys 2014, 21:32
Tupa: Serpentard

Re: Kuppilan suojassa

ViestiKirjoittaja Charlotte von Bouvier » 27 Joulu 2014, 15:09

-------------Charlotte von Bouvierin kertomaa--------

Istuin lähellä ikkunaa olevassa nurkkapöydässä. Pöydällä oli minun viulukoteloni. Olin ostanut uudet kielet viuluuni, koska vanhat olivat jo kuluneita. Suljin viulukoteloni ja laitoin sen viereiselle tuolille. Hörppäsin teetä, jonka olin ostanut. Ah. Tee. Mikään ei voita kuumaa teekupillista kylmänä talvipäivänä. Ei sitten mikään. Sitä voisi istua juomassa jasminteetä ja lukemassa vaikka koko talvisen päivän. Tunnelma oli kuin suoraan jästien salapoliisikirjoista. Voisin kuvitella, kuinka joku juoksisi sisään huutaen: "On tapahtunut murha!" Se ei olisi mitenkään yllättävää. Osaisin varautua siihen.

Olin istunut jo tunnin juomassa teetä ja miettimässä tilannetta, jolloin joku juoksisi sisään huutaen murhan tapahtuneen. Toki siinä välissä oliN ehtinyt vaihtaa viuluni kieletkin. Mitenkähän tämä päivä luistaisi? Ken tietää. Elämähän on täynnä pieniä yllätyksiä. Tunsin takaraivossani pienen tuulenhenkäyksen. Joku oli tullut sisään kahvilaan. En toki tiedä kuka. Olenhan ollut Chateaussa vasta vähän aikaa. En tunne kunnolla oikeastaan ketään. Tämä taikakoulu tosin on niin suuri ja väkeä on paljon, että kukaan ei koskaan voi tuntea kaikkia oppilaita. Olisihan tietysti mukavaa tuntea joku, vaikka pärjäähän sitä ilmankin. Joka ikisessä tilanteessa täytyy osata käyttää "pieniä harmaita aivosolujaan". Jokainen tilanne täytyy osata arvioida niin, että siitä on itselle hyötyä. Toki virheitäkin sattuu, mutta mitäpä pienistä.

Joku oli istunut takanani olevaan pöytään. Päätin nopeasti käyttää "pieniä harmaita aivosolujani". Mitä siinä häviäsi vaikka avaisi keskustelun.
"Mikä on nimesi?" kysyin. Pystyisin parempaankin, mutta mitä sille enää voi? Lauta on jo pystytetty ja nappulat liikkuvat.
Charlotte von Bouvier, alakuloinen ja yksinäinen Serdaigle-tyttö, jonka isä oli vampyyri ja joka syyttää itseään kaikesta pahasta.
Charlotte von Bouvier
Oppilas
 
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Joulu 2014, 19:26

Re: Kuppilan suojassa

ViestiKirjoittaja Matthias Frankowski » 27 Joulu 2014, 15:49

Lämmitellessäni kohmeita käsiäni, kuului selkäni takaa kysymys, joka oletetusti oli tarkoitettu minulle. Käänsin päätäni äänen suuntaan ja näin laihan tytön, jonka edessä oli teekuppi. ”Lloyd Frankowski”, vastasin sulavasti hivenen hämmentyneen oloisena tästä yllättävästä keskustelunaloituksesta, joka ei tullutkaan minulta.

”Entä kuka sinä olet?” esitin vastakysymyksen juotuani ensin kulauksen verran kaakota, joka oli vielä kuumaa mutta lämmitti antoisasti koko olemustani. Siinä istuessani kävin läpi mielessäni ihmiset, joiden kanssa olin ollut tekemisissä, en muistanut kiinnittäneeni tuohon tyttöön aiemmin huomiota, joten suurella varmuudella hän ei ollut samassa tuvassa eikä samanikäinen kuin minä. Tosin Châteaussa olikin aika paljon oppilaita nykyään mitä olin vanhemmilta oppilailta kuullut.

”Aika pistelevä tuuli tuolla ulkona”, jatkoin nyökäten ikkunaa kohti ja värähdin pelkästä kuvituksesta jo. Tuollainen tuuli taatusti saisi piparkakkutalonkin nurin, jos sille vain annettaisiin mahdollisuus. Eikä oikeaa luntakaan ollut, mutta onneksi en välittänyt niin paljon joulusta, sillä muuten en voisi jäädä lomien ajaksi koululle. ”Lunta ei ole nimeksikään”, annoin saman teeman jatkua ottaessani taas kulauksen kupistani pälyillen ikkunasta ulos.
"Kävele sata metrii mun kengissä, selviit hengissä, mut sun elämäs ei oo enää entistä"
- Huge L, Matka mun kengissä

Matthias Frankowski, 6.-luokkalainen Serpentard. Arkielämä koostuu kouluelämästä selviytymisestä ja kaverin kanssa oleilusta.
Matthias Frankowski
Oppilas
 
Viestit: 311
Liittynyt: 03 Syys 2014, 21:32
Tupa: Serpentard

Re: Kuppilan suojassa

ViestiKirjoittaja Charlotte von Bouvier » 28 Joulu 2014, 13:19

------------------------Charlotten kertomaa-------------------------

”Lloyd Frankowski”, poika vastasi hörppäsi kaakaotaan ja jatkoi: ”Entä kuka sinä olet?”
Hymyilin ja nostin viulukoteloni olalle, otin teekuppini ja menin istumaan poikaa vastapäätä. Laitoin viulukotelon lattialle ja vastasin: "Charlotte von Bouvier."

”Aika pistelevä tuuli tuolla ulkona”, Frankowskiksi esittäytynyt poika sanoi ja jatkoi: ”Lunta ei ole nimeksikään." Poika otti kulauksen kaakaotaan. Itse siemaisin teetäni. "Kyllä vain", totesin.
"Ovatko vanhempasi englantilaisia vai ranskalaisia? Minun äitini on Englannista. Isäni taas oli eläessään ranskalainen. En tosin tavannut häntä. Kärventyi auringossa ennen kuin synnyin. Kirotut vampyyrinmetsästäjät", kysyin ja vastasin omasta puolestani samaiseen kysymykseen.
Charlotte von Bouvier, alakuloinen ja yksinäinen Serdaigle-tyttö, jonka isä oli vampyyri ja joka syyttää itseään kaikesta pahasta.
Charlotte von Bouvier
Oppilas
 
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Joulu 2014, 19:26

Re: Kuppilan suojassa

ViestiKirjoittaja Matthias Frankowski » 03 Tammi 2015, 14:01

Tyttö taisi olla juttelu tuulella siirtyessään istumaan minua vastapäätä. Hän esittäytyi Charlotte von Bouvieriksi ja raahasi mukanaan jotain isompaa laukkua. Käänsin varmuuden vuoksi puheen säähän, kun se oli niin yleismaailmallinen teema, että miltei kaikilla oli siihen jotain kommentoitavaa.

Charloteksi itsensä esittelyt oppilas kyseli vanhempieni kansalaisuutta, hörpätessäni lisää kuumaa nestettä sisuksiini. Hän kertoi vanhemmistaan ja siitä miten hän ei ollut tavannut isäänsä, koska tämä oli kärventynyt auringossa. ”Osan ottoni”, pystyin vain sanomaan hivenen hämilläni. Kärventyi auringossa tarkoitti se, ettei hän ollut oikea velho. Sain kuitenkin tunkeilevaan kysymykseeni vastauksen ennen kuin olin edes esittänyt sen tytön manatessa vampyyrinmetsästäjiä.

”Iso-Britanniasta molemmat”, vastasin lyhyesti kysymykseen. ”En tosin ole käynyt Tylypahkan taikakoulua, kuten suurin osa täällä olevista isobritannialaisista varmaan on”, selitin vilkuillen ulos ikkunasta, jossa tuuli näytti vielä puhisevan napaten vähä väliä muiden oppilaiden hattuja.

”Oletko sinä alkuperäinen Châteaulainen vai oletko sinäkin tullut muualta?” kyselin toiselta hieroen rystysiäni yhteen, kuppilassa oli niin ihanan lämmintä. Oli harmistuttavaa ajatella että ennen pitkään pitäisi mennä ulos takaisin linnaa kohti.
"Kävele sata metrii mun kengissä, selviit hengissä, mut sun elämäs ei oo enää entistä"
- Huge L, Matka mun kengissä

Matthias Frankowski, 6.-luokkalainen Serpentard. Arkielämä koostuu kouluelämästä selviytymisestä ja kaverin kanssa oleilusta.
Matthias Frankowski
Oppilas
 
Viestit: 311
Liittynyt: 03 Syys 2014, 21:32
Tupa: Serpentard

Re: Kuppilan suojassa

ViestiKirjoittaja Charlotte von Bouvier » 19 Tammi 2015, 16:58

--------Charlotten kertomaa----------

"Olen aina asunut Ranskassa. Koulua pääsin käymään vasta tänä neljäntenä vuonna. Ministeriö täytyi vakuuttaa siitä että en ole vaarallinen. Onneksi oikeudessa saimme hyvän asianajajan. Sain kotiopetusta nuo aiemmat kolme vuotta. Onneksi. Typerä ministeriö. Ei ymmärrä meitä. K.K: ta kohdellaan myöskin kuin rikollista. Hän on päässyt lehteenkin muutamaan otteeseen" , vastasin Frankowskin kysymyksiin. K.K tarkoiittaa tietystikin Karakatusta. Jotkut väittäisivät minun ihastuneen jos kertoisin jollekin. Ehkä olin ihastunut. Olin tai en, niin kenellekkään en sitä kertoisi.
Charlotte von Bouvier, alakuloinen ja yksinäinen Serdaigle-tyttö, jonka isä oli vampyyri ja joka syyttää itseään kaikesta pahasta.
Charlotte von Bouvier
Oppilas
 
Viestit: 42
Liittynyt: 26 Joulu 2014, 19:26

Re: Kuppilan suojassa

ViestiKirjoittaja Matthias Frankowski » 05 Helmi 2015, 14:13

//Juu tuli koeviikko ja muuta häslinkiä väliin, mutta täällä ollaan taas//

Charlotten puheista en oikein ottanut selvää, pilailiko hän kustannuksellani vai oliko hän oikeasti tosissaan. Jälkimmäinen näytti olevan se totuus, hänen pitäytyessään samaisissa puheissaan. Tyttö ei kuitenkaan ollut vaarallinen, mikä olikin aika huojentava tieto, pähkäilin maistellessani juomaani. K.K oli kuulemma myös päässyt lehteen, mutta en oikein oletetuista etukirjaimista voinut heti päätellä ketä hän sillä tarkoitti. Toistin nimikirjaimet kysyvään sävyyn, vilkuillessani ympärille. ”Jep, ei pitäisi tehdä hätiköityjä johtopäätöksiä, ei ei”, myötäilin, vaikken oikein tiennyt minkälaisiin artikkeleihin toinen viittasi.
"Kävele sata metrii mun kengissä, selviit hengissä, mut sun elämäs ei oo enää entistä"
- Huge L, Matka mun kengissä

Matthias Frankowski, 6.-luokkalainen Serpentard. Arkielämä koostuu kouluelämästä selviytymisestä ja kaverin kanssa oleilusta.
Matthias Frankowski
Oppilas
 
Viestit: 311
Liittynyt: 03 Syys 2014, 21:32
Tupa: Serpentard

Re: Kuppilan suojassa

ViestiKirjoittaja Mila Molina » 02 Kesä 2015, 00:22

Pelin pisteytys:

Lloyd Frankowski, Serpentard: 8
Charlotte von Bouvier, Serdaigle: 4

Tämä on väliaikainen pisteytys, saatte halutessanne vielä jatkaa peliä. Jos pelaatte pelinne loppuun, saatte molemmat 5 lisäpistettä.
Mila Molina (61): Taikakoulu Châteaun rehtori ja ennustuksen professori. Ankara ja määrätietoinen tiukkapipo.
Muut hahmoni: Ronja Blomroos, London Morel & Michelangelo Pele
Avatar
Mila Molina
Rehtori
 
Viestit: 2369
Liittynyt: 11 Joulu 2011, 20:13
Opetettava aine: Huispaus ja lentäminen


Paluu Lukuvuosi 2014-15

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron