Junalla kouluun

Lukuvuoden 2014-15 asiat löytyvät arkistoituna täältä.

Re: Junalla kouluun

ViestiKirjoittaja Karakatus Kärmes » 05 Syys 2014, 20:47

-Päivää minä olen Karakatus Kärmes. sanoin vaunuosastoon tulleelle tytölle. Samalla otin Lunalta lomakkeen.
Ilmeeni alkoi muuttua synkäksi.
-Sinusta kuraveristen oikeuksia pitäisi siis puolustaa? Sääli. Sanoin kylmällä äänelläni. Kohotin lomakkeen otin taikasauvan
-Sytyjo! huusin ja heitin palavan lomakkeen ikkunasta ulos.
-Kuraveren puoltajia koko joukko kyllä vain Kolhokallo. Sihahdin Kolhokallolle.
Katsoin ulos ikkunasta ja mutisin: - Nuo vielä näkevät. Kuraveriset karkotetaan Ranskasta. Kyllä kun isä on taikaministeri.
Karkatus Kärmes: kärmessuu, pimeyden voimien kannattaja, UAKS.RY, kymmenen hirnyrkin omistaja, jonka unelma on tulla mahtavaksi pimeyden velhoksi.
Karakatus Kärmes
Oppilas
 
Viestit: 269
Liittynyt: 22 Kesä 2014, 14:51
Tupa: Serpentard

Re: Junalla kouluun

ViestiKirjoittaja Selena McLover » 06 Syys 2014, 17:30

Hei nimeni on Selena McLover ja olen pahoillani töykeydästäni mutta sanoitko sinä kuraveri? Sitten kysyin Lunaksi esiyttyneeltä tytöltä"missä tuvassa olet?"
Sitten päätin sulkea suuni ja vaunuun laskeutui kiusallinen hiljaisuus.
Karakatus ei ilmeestään päätellen välittänyt.
Herkules huhuili valtavasti ja yritin saada sen hiljaiseksi. Mietin kotiani ja aloin kirjoittaa päväkirjaani. Minua otti päähän äidin ja isän jatkuva riitely ja veljieni pilkanteko. Tajusin että naamani oli rumassa asennossa ja lehahdin tumman punaiseksi.
Ensiluokkalainen ilopilleri Selena McLover. Vitsikäs ja taitava huispaaja. Pimeyden voimia sietämätön tyttö joka on aina valmis sanoimaan asiat niinkuin ne ovat. Motto: Aina on valoa tunnelin päässä!
Selena McLover
Oppilas
 
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Kesä 2014, 17:03
Tupa: Gryffondor

Re: Junalla kouluun

ViestiKirjoittaja Luna Lake » 06 Syys 2014, 21:17

Kuulin, kun Karakatus esittäytyi tytölle ottaessaan lomakkeeni. Karakatus katsoi paperia, ja sanoi
"Sinusta kuraveristen oikeuksia pitäisi siis puolustaa? Sääli."
"Niin." Sanoin hyökkäävästi.
Karakatus kaivoi taikasauvan, ja luulin että hän kiroaa minut, (itse olisin kyllä halunnut kirota hänet) mutta hän syttytikin paperin tuleen ja heitti sen ulos. Jos kulkisimme hitaammin, tuosta voisi tulla suuri metsäpalo...
"Hei nimeni on Selena McLover ja olen pahoillani töykeydestäni, mutta sanoitko sinä kuraveri?" Tyttö sanoi yllättäen. Olin melkein unohtanut tämän läsnäolon.
"Kyllä hän sanoi." Sanoin niin hiljaa, että vain Selena kuuli. Karakatus nimittäin jutteli käärmeelleen.
"Missä tuvassa olet?" Selena kysyi minulta.
"Korpinkynnessä." Mutisin tälle. Tarkkailin hiljaa Karakatusta. Yksikin kerta puhetta siitä kampanjasta tai jostain vastaavasta, niin vaihtaisin kohta vaunua. Ja pyytäisin tietysti Selenaa mukaan.
Nyt, kun oli hiljaisempaa, Selenan pöllö huhuilu kuului selvänä vaunuosastossa. Selena yritti parhaansa mukaan hiljentää sitä.
Tyttö alkoi kohta kirjoittaa päiväkirjaan. Tämä kasvoilla oli melko ruma ilme, ja katsoin häntä hämmästyneenä, mutta kohta tämä näytti palaavan maan pinnalle. Ja punastui.
Hymyilin Selenalle, ja katsoin pois päin, etten vain katsoisi tämän päiväkirjaa, sillä ne asiat eivät kuuluneet minulle. Avasin taas kirjani.
Muista katsoa maailmaa avoimin silmin. Jokaisesta asiasta löydät jotain hyvää.

2-luokkalainen Luna Lake
Luna Lake
Oppilas
 
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Heinä 2014, 10:15
Paikkakunta: Oulu
Tupa: Serdaigle

Re: Junalla kouluun

ViestiKirjoittaja Karakatus Kärmes » 06 Syys 2014, 21:52

-Oletteko itse kraverisiä, puoliverisiä vai puhdasverisiä? Itse olen puhdasverinen. Kuulun Kärmesin jaloon sukuun. sanoin ja taittelin auki lehden. Ilmeeni muutui äkkiä vihasta kihiseväksi. Olin nähnyt otsikon jossa luki: Taikaministerin ylempi avustaja kerää pimeyden voimien armeijaa?
Taikaministerin ylempää avustajaa Sylvester Kärmestä epäillään pimeyden voimien armeijan kokoamisesta.
-Ainahan Kärmesin sukulaiset ovat olleet tunnetusti pimeyden velhoja ja noitia, kommentoi ministerin alempi avustaja Alberto Bortobello. Ministeriö lupaa tutkia asiaa.
Artikkelin alla oli otsikko: Alberto Bortobello kadonnut.
Ministerin alempi avustaja Alberto Bortobello on kadonnut mystises.....
Karakatus heitti lehden lomakkeen perään ikkunasta ja mutisi: Oikein siille Bortobellolle. Ei kannata tunkea nokkaansa joka paikkaan.
Karkatus Kärmes: kärmessuu, pimeyden voimien kannattaja, UAKS.RY, kymmenen hirnyrkin omistaja, jonka unelma on tulla mahtavaksi pimeyden velhoksi.
Karakatus Kärmes
Oppilas
 
Viestit: 269
Liittynyt: 22 Kesä 2014, 14:51
Tupa: Serpentard

Re: Junalla kouluun

ViestiKirjoittaja Selena McLover » 07 Syys 2014, 08:38

-Olen puoliverinen. Polveudun McLoverin vanhasta velho suvusta. Mutta mitä kuraveri tarkoittaa. Meillä kotona kotona kysyin mitä se tarkoittaa kun ystäväni isosisko sanoi kuraveri mutta äiti sanoi että jos sanon ikinä kuraveri kun hän kuullee joudun olemaan kotitonttu seuraavat kaksi viikkoa. Tuntuin kutistuvan pojan katseen alla. En tiedä miten sohtutisin poikaan joka tiedustellee verisyntyäni,puhuu käärmeelle ja syttyttää paperia palamaan liikkuvassa junassa. Mutta poika oli kakkosella tai vanhempi. En ikinä tai ainakaan nyt uskalla uhittella hänelle.
Mietin mitä siskoni tekisivät nyt. Veljeni oli sanonut että ensimmäisellä tunnilla painissimme peikkojen kanssa. Mutta en uskonut. Samalla minua harmitti se että Luna oli korpinkynnessä,toivoin saavani hänestä oppaan koska veljeni sanoi linnan olevan iso tai ei iso valtava.
Ensiluokkalainen ilopilleri Selena McLover. Vitsikäs ja taitava huispaaja. Pimeyden voimia sietämätön tyttö joka on aina valmis sanoimaan asiat niinkuin ne ovat. Motto: Aina on valoa tunnelin päässä!
Selena McLover
Oppilas
 
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Kesä 2014, 17:03
Tupa: Gryffondor

Re: Junalla kouluun

ViestiKirjoittaja Luna Lake » 07 Syys 2014, 10:58

"Oletteko itse kuraverisiä, puoliverisiä vai puhdasverisiä? Itse olen puhdasverinen. Kuulun Kärmesin jaloon sukuun." Karakatus sanoi avatessaan sanomalehteä. "Tiedät jo." Tokaisin tälle tyynesti kirjani yli.

"Olen puoliverinen. Polveudun McLoverin vanhasta velhosuvusta. Mutta mitä kuraveri tarkoittaa? Meillä kotona kotona kysyin, mitä se tarkoittaa, kun ystäväni isosisko sanoi kuraveri, mutta äiti sanoi, että jos sanon ikinä kuraveri, kun hän kuulee joudun olemaan kotitonttu seuraavat kaksi viikkoa." Selena sanoi.

Karakatus avasi lehden ja oli äkkiä aivan raivoisan näköinen. Hän aivan huohui vihaa. Kurkkasin lehteä, ja tiesin miksi hän oli vihainen. Otsikko nimittäin kuulutti:
Taikaministerin ylempi avustaja kerää pimeyden voimien armeijaa?
Naurahdin mielessäni, ja jatkoin kirjani lukemista:

Kun olet pinkkonut juuret, pudota ne noidankattilaan. Sitten täytyy sekoittaa todella varovasti ja hitaasti, koska liemi muuttuu nopeasta hämmentämisestä melko äkkiä sammakonkuduksi. Lisää vielä tilkka, vain tilkka aamukastetta, niin liemi on sopivan juoksevaa. Siloin liemen pitäisi alkaa kiehua ja kuplia, joten sitä pitää ammentaa noin 10m. ajan. Sen jälkeen juoma on valmista, ja kuka tahansa nukahtaa sitä juodessaan.

Samassa käytävällä alkoi rämistä jokin, ja ruokakärry rämisi näkyviin.
"Puis-je vous offrir quelque chose le panier?" Noita sanoi. "Saako olla jotain kärrystä?" Tämä toisti sitten huomattuaan hämmästyneen ilmeeni, jonka korjasin pian.
"Kyllä kiitos. Pussi jokamaunrakeita, yksi lakritsitaikasauva, ja kurpitsamehupullo." Vastasin noidalle noustessani penkiltä. Noita ojensi tavarat, ja kaivoin rahapussini laukusta. "Se tekee 3 kaljuunaa ja 11 sirppiä." Noita sanoi minulle.
Maksoin tavarat, ja palasin paikalleni.

Päivä oli kuuma, joten otin ensimmäiseksi huikan Kurpitsamehua. Avasin sitten raepussin, ja otin sieltä kaksi melkein identtistä kirkkaan punaista raetta. Halusin syödä mansikanmakuisen, ja yritin arpoa, kumpaa kokeilisin ensiksi. En osannut päättää.

"Voitko ottaa nämä, ja laittaa ne selkäsi taakse? Sitten valitsen jommankumman käden, ja syön sen rakeen ensin? En katsos osaa päättää, ja voin antaa maksuksi sinulle vaikka neljä muuta raetta." Sanoin Selenalle ojentaen rakeita.
Muista katsoa maailmaa avoimin silmin. Jokaisesta asiasta löydät jotain hyvää.

2-luokkalainen Luna Lake
Luna Lake
Oppilas
 
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Heinä 2014, 10:15
Paikkakunta: Oulu
Tupa: Serdaigle

Re: Junalla kouluun

ViestiKirjoittaja Karakatus Kärmes » 07 Syys 2014, 19:06

Ruokakärry oli tullut. Kohotin katseeni ja tuhahdin käännyin taas kohti ikkunaa. Kun ruokakärry oli mennyt ravollaan olevasta ovesta tuli rotta. Käännyin kohotin sauvani ja...
-Avada Kedavra! loitsin rotan sen jälkeen nostin sen hännästä ja sanoin Kolhokallolle kärmeskielellä: - Tässä sinulle illallinen. Saat syödä. Närkästyttävää kun meillä on ne typerät pidot. Tekisi mieli aiheuttaa vähän sekasortoa. Mutta eihän se nyt onnistu.
- Onko teistä kummallakaan yhtään ystäviä? Sellaisiksihan kutsutaan toista ihmistä johon voi luottaa eikö? Minulla ei ole koskaan ollut muita ystäviä kuin Kolhokallo. En tiedä miksi, mutta lähes kaikki vanhassa ja todennäköisesti uudessakin koulussa pelkäävät minua. Oleskeluhuoneessa ja muualla koulussa olen aina ollut siinä pimeimmässä nurkassa. Yksinäisyyden synkkydessä. Oletteko koskaan tuntenut sitä tunnetta että joku tukee sinua, väliittää sinusta tai auttaa sinua? sanoin vaikka en tiennyt miksi sen tein. Miksi kysyin sen ihmisiltä jotka varmasti vihasivat minua koko sydämmestään.
Karkatus Kärmes: kärmessuu, pimeyden voimien kannattaja, UAKS.RY, kymmenen hirnyrkin omistaja, jonka unelma on tulla mahtavaksi pimeyden velhoksi.
Karakatus Kärmes
Oppilas
 
Viestit: 269
Liittynyt: 22 Kesä 2014, 14:51
Tupa: Serpentard

Re: Junalla kouluun

ViestiKirjoittaja Selena McLover » 09 Syys 2014, 07:49

Olin hyvin kiusaantunut Kärmeksen viime puheenvuorosta. Lehahdin kirkaanpunaiseksi, kun ajatukseni harhautuivat Joeliin. Joel oli suloinen jästipoika ja minun lapsuudenystävä. Olin aina ihastunut häneen ja hän oli minun ainoa ystäväni.
Olisin saanut muitakin ystäviä, mutta en halunnut. Tiesin, että lähtisin myöhemmin Chateauun."Minulla on sekä perheeni että Joel",sanoin punastellen ja nappasin Lunan tarjoamasta pussista muutaman rakeen. Huomasin vasta siinä vaiheessa ulinaksi yltyneen nälkäni. Nappasin lompakkoni ja kaapuni, koska jattelin käydä junan vessassa vaihtamassa sen päälleni. Lähdin vaunuosastosta käytävään ja näin vessan heti käytävän päässä. Vaihdoin kaavun päälleni ja rillit nenälleni. Lähdin veturiin päin, koska noita oli sanonut menevänsä sinne. Ostin pullon kurpitsamehua, noidankottilaleivoksia, lakritsitaikasauvan ja monta suklaasammakkoa. Kun pääsin takaisin vaunuosastoon, nakkasin suuhuni yhden Lunan antaman rakeen. "Voi ei", ajattelin karmea maku suussani. Nappasin oksennspussin ja yrjösin rakeen.
"Korvavaikkua!" Sanoin Lunan hämmentyneelle ilmeelle.
Otin kurpitsamehusta huikan ja avasin yhden oppikirjoista, Loitsujen käsikirja ykkösen. Kaivoin matka-arkustani pussin ranskanpastilleja ja tarjosin niitä Lunalle ja Karakatukselle.
Ensiluokkalainen ilopilleri Selena McLover. Vitsikäs ja taitava huispaaja. Pimeyden voimia sietämätön tyttö joka on aina valmis sanoimaan asiat niinkuin ne ovat. Motto: Aina on valoa tunnelin päässä!
Selena McLover
Oppilas
 
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Kesä 2014, 17:03
Tupa: Gryffondor

Re: Junalla kouluun

ViestiKirjoittaja Karakatus Kärmes » 21 Syys 2014, 15:31

-Ei kiitos. En liiemmin välitä pastilleista. Mukavaa että omistat ystäviä. Mukavaa. sanoin ja jatkoin kärmeskielellä: - Emme ota pastilleja emme. Maistuiko rotta maistuiko ystäväni. Nyt me olemme valmiit. Aloittakaamme suunnitelman osa A. Tässä ei auta mikään ei mikään muu!
Yllättäen herkkukärryä työntänyt noita tuli osaston ovelle ja kysyi minulta: - Sinähän olet herra K. Kärmes tämä kirje on osoitettu sinulle. Otin kirjeen kiittämättä avasin sen siinä luki: Sylvester joutuu kuulusteluun heti koulun juhlien jälkeen suunnitelma toteutetaan kuitenkin normaalisti mutta hän joutuu ehkä Azkabaniin.
M. Kärmes.
Pudotin kirjeen ja jäin tuijottamaan tyhjään. kasvoni kalpenivat ja niiltä paistoi viha ei raivo. Onneksi suunnitelman toteutuksen voi aloittaa silti normaalisti.
Karkatus Kärmes: kärmessuu, pimeyden voimien kannattaja, UAKS.RY, kymmenen hirnyrkin omistaja, jonka unelma on tulla mahtavaksi pimeyden velhoksi.
Karakatus Kärmes
Oppilas
 
Viestit: 269
Liittynyt: 22 Kesä 2014, 14:51
Tupa: Serpentard

Re: Junalla kouluun

ViestiKirjoittaja Selena McLover » 21 Syys 2014, 15:45

"En liiemmin välitä pastilleista", Karakatus sanoi. Kohautin harteitani ja jatkoin lukemista. Vähän ajan päästä noita, joka työnsi ruokakärryä, kurkisti vaunuosaston ovesta.
"Oletko K.Kärmes?" Noita kysyi. Karakatus nappasi kirjeen ja noita lähti. Katsoin kysyvästi Karakatusta ja samassa hän valahti kalpeaksi. Säikähdin kovasti ja mietin, mitä kirjeessä kerrotiin.
"Mitä siinä sanotaan?" Kysyin vaikka tiesin, että asia ei minulle kuulu.
Siinä samassa kaiuttimista tuli kuulutus: "Saavumme Chateauhun viiden minuutin kuluttua!"
Ensiluokkalainen ilopilleri Selena McLover. Vitsikäs ja taitava huispaaja. Pimeyden voimia sietämätön tyttö joka on aina valmis sanoimaan asiat niinkuin ne ovat. Motto: Aina on valoa tunnelin päässä!
Selena McLover
Oppilas
 
Viestit: 77
Liittynyt: 16 Kesä 2014, 17:03
Tupa: Gryffondor

EdellinenSeuraava

Paluu Lukuvuosi 2014-15

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron