Kirjoittaja Vicky Midford » 07 Syys 2014, 22:02
"Vau kivat kengät, sinulle pitäisi antaa mitali pelkästään siitä että pysyt noilla pystyssä", Austin naurahti vilkaistuaan kenkiäni, jotka olivat edelleen aivan yhtä epämukavat ja vaikeat kävellä kuin hetki sitten. En voinut kiistää, ettenkö olisi halunnut ottaa niitä jaloistani, paiskata seinään ja viettää loppuillan paljain jaloin. Pelkän ajatuksen aiheuttama mielikuva huvitti minua suunnattomasti, vaikken sitä ikinä toteuttaisikaan.
"Et uskokaan, kuinka monta kertaa olen ollut kaatua näillä", vastasin rehellisesti muistellen samalla juhlien kulkua ja kaikkia niitä kertoja kun olin joutunut tarrautumaan seinään ja sitä kun oma veljeni oli estänyt viime kädessä horjahdukseni. Korkokengät eivät tosiaan tainneet sopia minulle.
"En meinää mitenkään tottua siihen että tupien nimet ovat ranskaksi, meinaan aina sanoa että olen rohkelikosta", Austin kertoi.
"En malta odottaa omaa vuoroani. En ole kovin hyvä muistamaan sellaisia asioita", totesin sarkastisesti ja naurahdin hieman, joskin toivoen, että itse onnistuisin sanomaan tupani oikein. En pitänyt epäonnistumisista erityisemmin.
"Osaatko muuten Ranskaa?" poika kysyi uteliaasti ja nyökkäsin epävarmasti.
"Luulisin... Tätini opetti minulle sitä aikoinaan hieman, mutten tainnut oppia juurikaan", vastasin hivenen huolestuneella äänensävyllä höystettynä. En todellakaan tiennyt, miten koulu tulisi sujumaan omilla kielitaidoillani, joista en voinut olla koskaan varma. Isällä oli tosiaan tainnut viirata tämän päättäessä siirtää minut kouluun, jonka kieltä en saattanut sanoa osaavani tarpeeksi. Onneksi en kuitenkaan joutuisi olemaan yksin.
"Toivon, että mukavia. En kaipaa enää yhtään sellaista kuin McGarmiwa tai Kalkaros", vastasin Austinin pohdiskeluun. Molemmat, Severus että Minerva, olivat olleet aivan liian tiukkoja ja ankaria makuuni. Itse olin kaivannut ennemminkin rentoa tyyppiä niihin hommiin.