Adelén räiskyvä päiväkirja

Oppilas Gryffondorista.

Valvoja: Adelé Damiano

Alueen säännöt
Tämä alue on tarkoitettu Adelé Damianoa koskeville tiedoille ja kuvauksille.

Adelén räiskyvä päiväkirja

ViestiKirjoittaja Adelé Damiano » 21 Elo 2014, 20:34

Valoton päivä
- 21.8.2014 -

Äiti osti minulle tänään tämä ihme kirjan ja sanoi, että jästit käyttävät sitä purkaakseen tunteensa siihen. En kyllä ole vielä tajunnut tämän ideaa, mutta kaipa tätäkin pitää kokeilla, kerta se on "hyödyllinen keino".

Tänään minulla on kylläkin ollut melko valoton päivä; aamulla heräsin armottomaan väsymykseen, jonka kylläkin mielummin kohtasin kuin armottoman darran. Elämäni kamalin darra oli silloin kun oli siellä Ranskassa bilettämässä ja tapasin Sharneen. En kyllä vaihtaisi sitä kokemusta, vaikka jouduin useaan otteeseen läiskimään niitä nelikymppisiä papparaisia naamaan. Ne eivät näyttäneet ikinä tajuavan, että ei on ei. Etsisivät oman ikäistä seuraansa, eivätkä ahdistelisi nuoria tyttöjä!

Aamupäivällä tietenkin Agnese halusi lähteä pelaamaan lentopalloa vai mikä se nyt olikaan. Mielestäni se on tylsää, siinä vain heitellään kaadon kokoista palloa verkon yli vastustajalle. Ei mitään jännää! Huispaus on paljon kivempaa ja hauskempaa, eikä siinä olla koko ajan maankamaralla.

Myöhemmin illalla koitti kuitenkin edes yksi kiva asia; pääsin omaan huoneeseen rauhassa ja otin taas vihkon ja kynän esille. Kirjoitin tällä kertaa tarinan tytöstä, joka jäi orvoksi ollessaan viisi, mutta sitten taas kukapa muu kuin äiti häiritsi minua ja toi tämän kirjan. Itse asiassa ihan hyvä, että äiti antoi päiväkirjan, sillä onhan tämäkin jollain tapaa kirjoittamista. Tosin pääni vain koko ajan lyös tyhjää, enkä tiedä mitä kirjoittaa. Ehkäpä huomenna olisi parempi päivä, kun pääsen taas tanssilattialle, joten huomiseen siis!

Arrivederci!
Adelé Damiano
Oppilas

Tupa: Gryffondor

Re: Adelén räiskyvä päiväkirja

ViestiKirjoittaja Adelé Damiano » 26 Elo 2014, 21:55

Jännitystä ruusujen lomassa
- 26.8.2014 -

Ciao! Koulun alkuun on enää muutama päivä ja minua ei oikeastaan jännitä (okei, no ihan vähän!). Kaikki tavarat ja tälläiset on ostettu ja sain jopa uuden taikasauvan. Koulukirjekin saapui tänään ja valinnaisaineiden valinta piti tehdä tänään. Otin kaikki, koska noh, olen ollut kaksi vuotta kotiopetuksessa, enkä tiedä mitään Châteausta, joten tietty valitsin kaikki. Ja sitä paitsi, niitä voi pudottaa pois listasta jos haluaa!

Tänään jouduin menemään äidin kanssa puutarhaan hoitamaan ruusuja. Parin viikon ajan täällä Ranskassa on ollut aivan kamalat helteet ja kukat ovat ihan kuolleita. Tosin ei se minua haittaa, mutta äidille ne ovat niin tärkeitä. Olisit kuullut, miten hän leperteli niille. Ihan kuin joillekkin vauvoille!
En edes tajua, miten äiti jaksaa rampata puutarhassa joidenkin ruusujen luona. Minä sain palkaksi vain monta haavaa käsiin ja multaiset kynnenaluset, joten sepä olikin mukava reissu.

Muistat kai kun sanoin, että menen taas bilettämään. Niimpä siis menin ja siellä oli ihan mahtavaa. Kaikki hyvät musat oli valittu ja porukka oli tosi mukava (lukuunottamatta paria idioottia, jotka yrittivät koko ajan pervoilla!).
Eli siis se ilta oli ihan täydellinen. Toivottavasti myös Châteaussa on mahtavaa, koska olen jo aika pitkään odottanut sitä.

Ci vediamo!
Adelé Damiano
Oppilas

ViestiKirjoittaja Adelé Damiano » 29 Elo 2014, 21:40

Oho, aiheutin taas ongelmia!
- 29.8.2014 -

Arvatkaa kuka pääsi kouluun kunnialla? Minä!

Eli siis tänään matkustin Châteauhun! Koulu on kyllä hieno, mutta sokkeloinen, joten varmaan eksyn, kun menen ensimmäisille tunneille. Ja arvatkaa vielä mitä? Sain jo kavereitakin.
Junamatkalla samaan vaunuosastoon minun kanssani siis tuli Ronja, joka on kyllä jo jatko-opiskelija, mutta kuitenkin. Ja myöhemmin tuli Sharnee (jonka kyllä jo tunsinkin).

Olen siis Gryffondorin tuvassa ja oleskeluhuone on aivan upea. Kaikkialla on punaista ja tyypit täällä on huumorintajuisia. Onnistuin tosin jo tänään aiheuttamaan itselleni hankaluuksia, kun taioin erään valvojaoppilaan. Näin hänet oikeastaan jo siellä junassa, jolloin hän tuli kysymään olenko uusi. Vastasin vain "Joo" ja kysymyksia sateli lisää. Tänään oleskeluhuoneessa se sama valvojaoppilas tuli kysymään valinnaisaineitani ja muuta sellaista. Voiko olla olemassa ärsyttävämpää ihmistä?
Huomenna on muuten Châteaun 10-vuotisjuhlat ja sen kunniaksi järjestetään suuren juhlat. Ostin tanssiaisia varten turkoosin mekon (joka paljastaa sopivasti, tietty) ja samanväriset korot. Lisäksi laitan pari helyä, jotka jostain kotoa joskus löysin.

En kyllä millään malttaisi odottaa huomista. Minun täytyisi vielä värvätä joku hakemaan minulle alkoholijuomaa, koska ne on suojattu ikälinjalla ja vain täysi-ikäiset saa juoda. No mutta, kai minä jonkun löydän! Nähdään siis niiden tanssiaisten jälkeen, sunnuntaina!

Ciao!
Adelé Damiano
Oppilas

ViestiKirjoittaja Adelé Damiano » 31 Elo 2014, 19:55

Hullun hommaa
- 31.8.2014 -

Huhhuh! Eilen oli ne tanssijaiset ja siellä oli ihan mahtavaa, vaikka välillä meinasinkin kuolla tanssisalin tunkkaiseen ilmaan. Mutta silti siellä oli kivaa ja pääsin tanssimaankin parin tyypin kanssa.
Eli siis aluksi vedin hitaat sen sairaanhoitaja Newtonin kanssa, vaikka se vaatikin paljon suostuttelua. Sen jälkeen tanssin erään Karakatuksen kanssa ja sekin oli hauskaa, tosin hän koko ajan selitti jotain isästään ja taikaministeriöstä. En vieläkään tajua mitä oli tapahtunut.

Joka tapauksessa, jäin melkein kiinni juomisesta yhdessä vaiheessa. Joku opettaja, jonka nimi oli Benjamin tuli luokseni ja alkoi kyselemään ikääni. Vastasin vain, että lasi kuului kaverilleni ja tyrkkäsin sitten juoman jonkun täysi-ikäisen käteen, ennen kuin lähdin nopeasti karkuun. Hullun hommaa tuo juominen. Mutta myös hauskaa.

Illan viimeisen diskon vedin Londonin kanssa. Hän on itse asiassa samassa tuvassa kanssani ja vaikutti hauskalta. London oli kaiken lisäksi komea!

Huomenna alkaa muuten sitten oppitunnit, enkä tiedä odotanko sitä innolla. Loma oli voinut kyllä olla pidempikin, mutta toisaalta on kiva päästä "oikeasti" opiskelemaan. Ja ennustus kuulostaa kiinnostavalta, vaikka monet haukkuvatkin sitä huijaukseksi ja pelkäksi huomion kerjäyksesti.

Nähdään siis myöhemmin! Ciao!
Adelé Damiano
Oppilas

Paluu Damiano, Adelé