Rouva Beaulieulle, joka on entinen kotiopettajani ja minulle vähän kuin isoäiti, annan joka joulu jotakin. Hän antaa minulle hienoja lahjoja juhlapäivinä, ja odotan niitä aina innolla. Ne ovat varmaan hienoimpia asioita, mitä ylipäätään saan omaksi mistään, joten tottakai minun täytyy antaa hänelle jotain takaisinkin.
Tänä vuonna ajattelin hankkia rouva Beaulieulle
tällaisia appelsiinisuklaatryffeleitä, koska hän pitää kovasti kaikesta suklaasta, jossa on appelsiinin makua. Ja tietysti hienolle rouvalle pitää ostaa edes vähän hienompaa herkkua, vaikkei minulla kauheasti varaa olekaan.
Sen lisäksi aion kirjoittaa hänelle pitkän kirjeen, jossa kerron elämästäni Châteaussa sillä tavalla vähän romantisoiden. Kirjoitan vain mukavista ja kauniista asioista täällä ja vähän ehkä liioittelenkin, niin että hänelle tulee varmasti onnellinen olo, kun hän lukee sen. Ehkäpä yritän jopa saada lainattua joltakulta jotain hienompaa mustetta jollain keinolla, mistä en kuitenkaan joudu itse ihan liikaa maksamaan. Mutta se nyt harvemmin on edes mikään ongelma, kun pääsin onnekkaasti juuri tähän mukavien ihmisten tupaan.
Orpokotiin vähän kuin äideilleni kirjoitan myös samantapaisen joulukirjeen, mutta heille kerron kaikenlaista kiehtovaa taikuudesta. Lapsille asiasta en voi kertoa, mutta aikuiset kun tietävät jokatapauksessa ja ovat, osittain kyllä salaa, siitä kovin uteliaita. Sisaruksen tapaisille sitten taas on kirjeessä oma osa, jossa kirjoitan niin kuin opiskelisin vain tavallisessa sisäoppilaitoksessa ja koetan vältellä sanomasta liikaa mitään oppiaineisiin liittyvää. En kuitenkaan tiedä tarkkaan, mitä olisin nyt opiskelemassa, jos olisin jästi.
Haluaisin myös antaa jotain viehättäville tytöille koulussa, mutta en tiedä miten siitä oikein mitään tulisi, jos en tunne heitä kunnolla ja... millä rahalla edes ostaisin vaikka kukkia tai suklaata? Ehkäpä vain teen jotain niinkin riskialtista, kuin öh... lainaan yrttitarhasta tai taikajuomaluokan varastoista muutaman mistelin ja sujauttelen niitä tyttöjen huppuihin, laukkuihin tai johonkin silloin, kun he eivät huomaa. Sitten he ainakin tietävät olevansa jonkun mielestä söpöjä, eikö? Ainakin Rebecca Hopelle, Noah Anderssonille ja Aurora Smithille voisin yrittää sellaisen antaa salaa. Halloweenjuhlissa oli vielä muutama muukin kiva tyttö, mutta en valitettavasti tiedä, keitä he olivat, koska en ole tunnistanut heitä ilman asua.