Varmaan jokainen on joskus ajatellut, millaista olisi käydä koulua Tylypahkan tai Taikakoulu Châteaun kaltaisessa paikassa itse. Entä, jos olisit aivan itse saanut kutsun koululle ja mahdollisuuden opiskella muiden taikovien joukossa. Nyt on aika tullut pelata roolipeli, jossa pelaat ihan omana itsenäsi Taikakoulu Châteaussa.
Kuvitteellinen hakeminen koululle tapahtuu samalla tavalla kuin normaalistikin. Vastaa siis ensimmäiseksi lajitteluhatun esittämiin kysymyksiin.
1. Mikä on lempivärisi?
2. Mikä on lempieläimesi?
3. Mitkä kolme sanaa kuvailevat luonnettasi parhaiten?
4. Mikä on mielestäsi ystävän tärkein ominaisuus?
5. Mikä on unelma-ammattisi?
6. Mitkä kaksi tupaa ovat suosikkitupiasi? (Gryffondor, Serdaigle, Pouffsouffle, Serpentard)
7. Millä luokalla opiskelet? (11-vuotias on 1. luokalla, 12.-vuotias 2. luokalla jne.)
8. Mitkä valinnaisaineet valitset tälle lukukaudelle?
Kerro vastaukset lajitteluhatun kysymyksiin vastaamalla tähän ketjuun. Mihin tupaan lajitteluhattu lopulta laittaisi sinut?
Jos haet jatko-opiskelijaksi, vastaa seuraaviin kysymyksiin.
1. Missä olet opiskellut ennen jatko-opiskelijaksi hakemista? (Taikakoulu Châteaussa, Tylypahkassa, Beauxbatonsissa, vai muussa velhokoulussa?)
2. Mitkä kaksi oppiainetta ovat olleet lempiaineitasi?
3. Mitkä kaksi oppiainetta ovat olleet vaikeimpia aiemmassa koulussasi?
4. Kuinka vanha olet? (18-22-vuotias)
5. Mitkä valinnaisaineet valitset tälle lukukaudelle? (alla tarkemmat ohjeet)
Sitten voit aloittaa peliseuran etsimisen. Se tapahtuu tässä ketjussa ja jokainen voi hakeutua mieleisensä seuran pariin. Halutessaan voi pelata yksin, kaksin tai moninpelin, aivan niin kuin itse haluaa. Osallistu tällä kertaa mukaan vai yhdellä hahmolla. Se hahmo saa tästä haasteesta tupapisteet, jolla kirjoitat lajitteluhatun vastauksen sekä itse roolipelin. Käytäthän siis vain yhtä hahmoasi tässä haasteessa.
Osallistumisaika: elokuu 2016
Pisteytys: 10 p
Kiitokset idean heittämisestä Brian Eldridgelle!